הבוקר (ד') הודיע יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה על נבצרות כשברקע הפרשה המשפטית שמטלטלת את עולם המשפט. לפני פחות מחודש הוגש נגד נוה כתב אישום לאחר שסייע לאישה לעבור את הגבול בנמל התעופה בן גוריון מבלי להעביר דרכון, שבו יואשם במרמה ועבירה על חוק הכניסה לישראל.


תגובת הנהלת בתי המשפט לכתבה:

מערכת בתי המשפט רואה חשיבות רבה בהשתתפות של שופטים בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין. השופטים אשר משתתפים בכנס פועלים בהתאם לכללים מנחים אשר אימצה ועדת האתיקה לשופטים, ונציג מטעם הנהלת בית המשפט שוהה בכל הכנסים ומהווה איש קשר בין השופטים המרצים והלשכה.

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, הנחתה את השופטים שלא להיפגש באופן אישי עם גורמים פוליטיים ועם גורמים מלשכת עורכי הדין בכל הנוגע לקידומם לערכאה גבוהה יותר. בג"ץ אישר זאת וקבע כי "קידומו של שופט... ייעשה על-סמך כישורים ועבודה קשה, ולא על סמך ריצת רגליים במחוזות אחרים מחוץ למערכת. בכללי האתיקה נקבע כי לא מוטל על השופטים לנתק את קשריהם החברתיים, אך ראוי שייתנו דעתם כיצד עשויה להתפרש נוכחותם באירועים ובחברת אנשים מסוימים. 

באשר לטענתו של יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, בנוגע להתנכלות מצד שופט, נמסר כי עו"ד נוה אכן פנה בנושא אל אחד מנשיאי בית המשפט. בתיאום עם מנהל בתי המשפט הוחלט כי השופט בו מדובר ימשיך לשמוע את התיקים התלויים ועומדים בפניו של משרד נווה. ללא כל קשר לעניין, השופט עומד לפרוש בקרוב בשל מצבו הבריאותי.

תגובת השופט רון סוקול:

הטענה כי לפני ההתמודדות לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה יצרתי קשר עם עו"ד תמי אולמן וזימנתי אותה ללשכתי היא חסרת כל שחר ואינה אמת. לא פניתי אליה מעולם בקשר להתמודדות לתפקיד, לא נפגשתי איתה, לא ביקשתי את תמיכתה בהתמודדות ולא שלחתי שליחים כדי לאיים עליה או לדרוש ממנה לשנות את החלטתה – שממילא לא ידעתי עליה. אם שופטים כלשהם פנו לעו"ד אולמן ודרשו ממנה לשנות את עמדתה – הם עשו זאת מיוזמתם ועל דעתם בלבד. בכל מקרה, ככל הידוע לי היום, לאחר מעשה, לשכת עורכי הדין בחיפה מעולם לא קיבלה החלטה במי מהמועמדים לתמוך בפני ועדת האיתור. צריך להדגיש כי לעו"ד אולמן אין ולא היה כל תפקיד בגוף הממנה את נשיאי בית המשפט. 

כשעלו טענות דומות בעבר, ביקשו נציגי הלשכה באמצעות הנשיאה נאור שאפגש  עם עו"ד אולמן לכדי להבהיר את הדברים ולטהר את האווירה. בפגישה הבהירה עו"ד אולמן כי הפרסום לא היה על דעתה והתנצלה על הדברים. גם בשיחה זו לא ביקשתי ממנה לתמוך במועמדותי ולא שאלתי מהי עמדתה ומהי עמדת לשכת עורכי הדין. הטענות הנוכחיות הן המשך הניסיון להכפיש אותי ולפגוע בשמי הטוב ללא כל בסיס במציאות.

תודה לנעמי לויצקי, מחברת הספר "העליונים"

"עובדה" משודרת בקשת, ערוץ 12