מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה:

המערך הנוירוכירורגי על רופאיו הוא מהמצטיינים, המקצוענים והמבוקשים על ידי חולים בארץ ובעולם. כבכל בית חולים, מתקבלות מידי פעם תלונות והן נבדקות תמיד ברצינות ויסודיות ראויה. כולל במקרה זה, אף שמרבית הטענות שהועלו – הופרכו בצורה מוחלטת.

אין כל תחושה של פחד בבית החולים – ההיפך הוא הנכון. הנהלת בית החולים מעודדת פתיחות, שקיפות ודיון חופשי. במהלך החודש האחרון נפגשה הנהלת בית החולים עם מערכת "עובדה" והביאה בפניה עובדות מבוססות היטב, לפיהן טענות שני הרופאים מונעות מיצר נקמנות אישי ואינטרסים צרים.

ד"ר שמעון מימון, שסיים עבודתו בשני בתי חולים עקב התנהלותו הבעייתית, גרם בהתנהגותו הפוגענית והמזלזלת, לנטישה של כל הרופאים המצנתרים שעבדו לצדו. על התנהלותו הוא עומד בימים אלה לדין במשרד הבריאות, כשבמקביל מתנהלים נגדו הליכים בבית הדין לעבודה (כולל תביעת דיבה), ותובענה משמעתית בבית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות.

אשר לד"ר בני, היא עושה כל מאמץ על מנת לטרפד החלטה של  ועדת המכרזים למנות רופא אחר לתפקיד שעליו התמודדה, ועל מנת למנוע הגשת קובלנה משמעתית נגדה, בין היתר על השמצות כלפי עמיתיה למחלקה. לפני יותר משנה התלונן נגדה גורם חיצוני על גביית כסף שלא כדין. התלונה הועברה על ידי בית החולים למשטרה. בזמן ש"עובדה" משדרת את הכתבה וגם בתום השידור, מטפל צוות הרופאים והאחיות של המערך הנוירוכירורגי מסביב לשעון ובמסירות יוצאת דופן באלפי חולים וימשיך לעשות זאת.

על תיירות המרפא:

הנוהג להעביר לקרן מחלקה (לא לרופאים!) תשלום עבור ניתוח תיירי מרפא בבוקר הופסק. כיום מועבר תשלום כזה בין אם הניתוח בוצע בבוקר או אחר הצהריים. במחלקה  הנוירוכירורגית  אין תורים וכל מי שזקוק לניתוח מהיר מקבל אותו בתוך ימים. יתר הטענות בנושא סתמיות, כלליות וללא פרטים שמאפשרים לנו לטפל בנושא.

על רופאים שמקבלים כסף מתחת לשולחן:

ההנהלה לא ידעה על התופעה וממילא שלא  שידרה  "רוח מפקד" שמתירה עבירה על החוק. שלושה חודשים לפני שידור תחקיר "עובדה" הראשון, הגיעו שמועות על התנהלות כזו ומיד זומנו להנהלה שלושה גורמים נשוא השמועות והדבר נבדק עימם, הוכחש ותועד בכתב.

על אפליה בין מחלקות בבדיקות MRI:

לא היה כל עיכוב בביצוע  MRI כתוצאה משיקולים כלכליים. לא הייתה שום הצדקה לאשפוזו של החולה המתואר בכתבה בנוירוכירורגיה. החולה נבדק על ידי מספר מומחים. איש מהם לא ביקש לבצע MRI וכאשר הבקשה הועלתה - הבדיקה בוצעה בתוך זמן סביר של 10 שעות.

הנהלת בית החולים מעולם לא הנחתה אנשי צוות שלא לתעד עובדות הקשורות בטיפול בחולה. הטענות במכתבו של ד"ר מימון  נבדקו, ונמצא שהמכתב מלא באי דיוקים והשמצות כלפי הרופאים שאיתם הוא עובד. בנסיבות האלה, חובה עלינו לדרוש ממנו לחזור בו מדבריו.

על נוהל :VIP

לא קיים כזה נוהל. ככלל, נדיר שמתקיימים אצל מנהל בית החולים דיונים קליניים על חולים, והשיקולים לכך הם המורכבות הרפואית.

על הטענה בדבר ניתוחים מיותרים:

אם לגורם כלשהו יש טענות -  הוא מתבקש להעביר פרטים מלאים על כך. יודגש, כי טענות כאלה לא נטענו בעבר וקשה להאמין שרופא, בכיר ככל שיהיה, יכול לבצע פעולה מיותרת בחולה בלי שתהיה על כך ביקורת מצד הצוות והצפת הנושא כלפי בקרת איכות בהנהלה.

תגובת פרופ'  גבי ברבש, מנהל בית החולים:

הטענה על חשבוניות פרטיות שהוצאו בתוך איכילוב  מעולם לא הושמעה בפניי. ברור שאסור לערבב פעילות פרטית במערכת הציבורית.

במשך כל 22 שנות כהונתי כמנהל איכילוב, אני עושה לילות כימים  לקידום בית החולים ולרווחת כל ציבור המטופלים. אכן יש דרישה מהמנהלים לעמוד ביעדי התקציב. לא ניתן לנהל היום רפואה בלי לשקול שיקולי תקציב. מבלי לגרוע מהאמור, בית החולים איכילוב מטפל כבר שבע שנים במהגרי עבודה אפריקאים בלי לקבל מימון מכל גורם ממשלתי.

תגובת פרופ' שלומי קונסטנטיני:

אוסף הטענות המופרכות, פרי מוחם הקודח של שני רופאים ממורמרים המבקשים לנקום, אינו ראוי לתגובה.

תגובת עו"ד סיגל פעיל, פרקליטתה של ד"ר ליאנה בני-עדני:

"ד"ר בני היא נוירוכירורגית מסורה שמחויבת לרפואה הציבורית. היא הציפה טענות חמורות. במקום לבדוק את הטענות הללו, ההנהלה החלה במסע של רדיפה וסתימת פיות. יודגש כי מעולם לא הוגשה נגדה כל תלונה במשטרה".

תגובת ד"ר שמעון מיימון:

"זוהי דרכה של הנהלת איכילוב להמשיך במסע ההכפשות. שמי הטוב כאיש מקצוע אינו שנוי במחלוקת. יתר הטענות של בית החולים אינן ראויות לתגובה".

 "עובדה", שני ב-21:00