זו היתה אחת התקריות הקשות במבצע "צוק איתן" - נגמ"ש ובו חיילי גולני נפגע בשכונת סג'עייה בתחילת החלק הקרקעי של המבצע, ושבעה מחייליו נהרגו במקום. מפקד הנגמ"ש, סגן אוהד רויסבלט, והלוחמים בנגמ"ש השני, שראו את חבריהם נהרגים למול עיניהם, לא סיפרו מעולם על מה שקרה באותו לילה, ועל המחדל שקדם לאסון. עמרי אסנהיים ליווה את הניצולים, שמע מהם את שיחזור האירוע ("פתאום אני רואה את הטיל פוגע בנגמ"ש, והוא עולה באש") ומביא הערב לראשונה את סיפורם, בסרט שישודר בתכנית "עובדה".

לקראת שידור הסרט, הגיע אסנהיים אל "הבוקר של קשת" וסיפר על תהליך העבודה. "זה סיפור שלקחתי ממש פנימה, ללב. ראיינו גם אנשים שעדיין משרתים, אבל הרגישו שהם חייבים לספר את הסיפור שלהם, ועשו זאת בדרך מרשימה מאין כמותה. הסרט מתעסק בכמה היבטים. תיאורים חיים של כל מה שקרה שם דקה אחרי דקה, לצד רגשות אשם מאוד גדולים של הלוחמים שחזרו מן התופת. אחד הלוחמים סיפר לנו, שבלילות הראשונים אחרי שחזר ואושפז בבית החולים, העדיף לישון על הרצפה ולא על מיטה כי לא יכול היה להעניק לעצמו את הפריבילגיה הזו".

>> הערב, מיד עם סיום הסרט, ייערך צ'ט מיוחד ב-mako עם אוהד רויסבלט, מפקד הנגמ"ש. אתם מוזמנים להשאיר את שאלותיכם בטוקבקים ונעשה מאמץ להתייחס לכולן.

"עובדה", הערב (ראשון), 21:00