הערב תפתח "עובדה" חלון לפועלו של אחד מעו"ד הכי מדוברים ומתוקשרים בשנים האחרונות, רונאל פישר. לכבוד שידור התחקיר הראשון שלה בתכנית, הגיעה הבוקר נסלי ברדה אל "תכנית הבוקר של קשת" כדי לספר מעט על התחקיר המסקרן.

"הערב בעצם נחשוף את מה שנקרא 'שיטת פישר' וננסה להסביר את המנגנון המתוחכם שהאיש המאוד מבריק וכריזמטי הזה בנה בעצמו", מספרת ברדה. "למעשה, הערב נחשוף שיטה שפעלה שנים רבות ובתוכה נמצא גם סיפורו המוכר של אלון חסן ומזוודת הכסף, אך גם נחשוף סיפורים נוספים ועדויות של אנשים שמספרים על שיטתו ודריסת הרגל של פישר במשטרה".

ייתכן שהנקודה הכי מסקרנת בכל הקשור להתנהלותו של פישר היא למה בעצם? למה היה צריך אדם כל כך מוכר ומתוקשר, כזה שמרוויח המון כסף, להגיע למקום כזה? על העניין הזה מנסה ברדה להרחיב: "זו בעצם שאלת מיליון הדולר. מה שכן ברור הוא שכשהולכים 30 שנים אחורה ויותר, כשהוא עוד לא היה טיפוס מוכר, כבר אז ניתן לראות את התאווה האדירה שלו לצבור עוד כסף וכוח, וכנראה שזה דבר שאף פעם לא מספיק לך ממנו".

"עובדה" על רונאל פישר (תמונת AVI: מתוך עובדה, שידורי קשת)
"מדובר באדם חריף ומוכשר" | תמונת AVI: מתוך עובדה, שידורי קשת
נקודה נוספת, ומדאיגה לא פחות, היא הקשר של עו"ד פישר, לכאורה, עם המשטרה בכלל ויחידת לה"ב בפרט. "זו שאלה מטרידה וזה ברור לכולם", מספרת ברדה, "כל הגופים הללו עושים היום בדק בית ולמרות שמדובר באדם מאוד מוכשר וחריף, ברור כשמש שהוא לא היה מסוגל לבנות את המנגנון הזה בעצמו, ללא שיתוף פעולה".

לסיכום, ניסתה ברדה לענות על אחת השאלות המסקרנות ביותר: האם רונאל פישר העביר כספים לשוטרים ואנשי חוק? "זו שאלה שעדיין נותרה פתוחה", היא אומרת, "גם בכל הנוגע לחוקרי מח"ש. אני יכולה לומר בוודאות שאין בידינו הוכחה לדולרים שעברו מיד ליד, אבל מה שכן יש לנו זו התנהלות מאוד תמוהה של קציני משטרה בכירים, כאלו שאחראים על חקירות שחיתות מאוד גדולות, ודווקא הם מצטיירים בצורה מאוד משונה והצופים יוכלו לחבר אחד ועוד אחד בעצמם".

>> הערב תתארח נסלי בדף הפייסבוק של "עובדה" מיד אחרי התכנית ותענה לשאלות הגולשים.

"עובדה", הערב (שני), 21:00