_OBJבעקבות תחקיר ״עובדה״ הודיעה נציבת הביקורת על הפרקליטות, השופטת בדימוס הילה גרסטל, כי תבדוק את התנהלות הפרקליטות ופרקליטת המחוז לשעבר עו״ד רות דוד, בכל הנוגע לקרבתה לעו״ד רונאל פישר.

״נציבות הביקורת של מערך התביעה", נאמר בהודעה, "מאשרת כי התקבלו אצלה פניות בעניין התנהלות הפרקליטות במהלך התקופה שעו"ד רות דוד שמשה כפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) בכל הנוגע לתיקים בהם ייצג עו"ד רונאל פישר חשודים ו/או נאשמים, ופניות אלו נבדקות על פי סמכויות נבת"ם״.

אמש נחשפו במסגרת תחקיר ״עובדה״ עדותו של שוקי משעול, בכיר מע"מ לשעבר ולקוח של פישר, שטען כי פישר התפאר בפניו ביחסיו הקרובים עם פרקליטת המחוז דאז רות דוד, וביכולתו לכאורה לגרום לה לטייח חקירות ולהיטיב עם לקוחו.

משעול אף טען במשדר כי פישר דרש ממנו 20 אלף דולר במזומן "עבור רותי" בתמורה לסגירת התיק נגדו. משעול מסר עדות בנושא במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

בסופו של דבר עלו יחסיהם של פישר ומשעול על שרטון, ודוד החליטה להעמיד את משעול לדין. הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב במרמה ובמסירת מידע סודי.

לאחר שפרשה מתפקידה כפרקליטת מחוז תל אביב הצטרפה עו"ד דוד כשותפה בכירה במשרדו של עו״ד פישר. כיום היא משמשת כעורכת הדין של פישר ומייצגת אותו בחקירה הפלילית נגדו.

עו"ד רות דוד מוסרת בתגובה כי בטענות שהועלו אין כל ממש. "אין לי מידע או קשר לדברים שקרו או לא קרו בין שוקי משעול לאחרים. שוקי משעול הורשע בדין, וההיגיון הפשוט הוא כי לו אכן הייתה מוצעת לו דרך למלט את עצמו, הוא היה חוטף אותה״

"עובדה", שני, 21:00