הערב ב"עובדה" ייפתח מחדש תיק רצח בן 20 שנה, עם ראיה חדשה שעשויה להוכיח שאדם שהורשע ברצח יושב בכלא לחינם. עניין שמעלה את השאלה הנדרשת: כמה עוד אסירים יושבים לחינם בכלא הישראלי?

אל תכנית "הבוקר של קשת" הגיע כתב עובדה, ניר שחק, כדי לספר על התחקיר שישודר הערב. "זו פרשה שאנחנו מלווים כבר כמה חודשים", מספר שחק, "הסיפור הזה מתחיל לפני 20 שנה, אז נרצח עו"ד שמואל לווינסון בביתו בירושלים על ידי פורץ שכנראה הפתיע אותו ונמלט. במשך חצי שנה ניסתה המשטרה לאתר את הרוצח בחקירה אדירה, בעיקר בגלל שעיני כל הקהילה המשפטית עקבו אחרי התיק המדובר. לאחר כחצי שנה נעצר שלום עובדיה, אז פורץ קטן שממילא ישב במעצר על עבירות קודמות, אבל מרגע זה הפך עובדיה לאיש המפתח בפרשה".

האם אסיר העולם יושב בכלא לשווא? (תמונת AVI: מתוך עובדה, שידורי קשת)
עובדיה שלום | תמונת AVI: מתוך עובדה, שידורי קשת
מה גורם לפורץ זוטר להפוך לאיש מרכזי בפרשת רצח כל כך מתוקשרת? שחק מסביר: "עובדיה הפיל את עצמו בסופו של דבר במילותיו שלו אחרי שניסה להיחלץ מתיקים קודמים ולהגיע לעסקה עם המשטרה. אך כאמור, בסופו של דבר הוא מצא עצמו מורשע ונשלח לכלא ויושב שם כבר 20 שנה".

סיפורים של אסירים שיושבים בכלא לחינם לא חסרים בעולם בכלל ובישראל בפרט, אבל בסיפורו של שלום עובדיה מסתתרת אמת קצת אחרת. "הייחוד בסיפור הזה הוא שלמרות שהוא כבר יושב שני עשורים בכלא, הוא מסרב להביע חרטה", מספר שחק על עובדיה, "יחד עם זאת, ברגע שצוללים לעומקו של התיק עולים לא מעט סימני שאלה לגבי הדרך בה הוא הפליל את עצמו כדי לקבל טובות הנאה מהמשטרה, וכך גם בפסקי הדין שם רואים שהוא הורשע עפ"י אותן עדויות בעייתיות. בסופו של דבר הגענו לסנגוריה הציבורית, אשר ביצעה בדיקת פוליגרף שם הוא מתגלה כדובר אמת. לאחר כל זה, הגענו יחד איתם לראיה אחת שמשנה הכל ולא רק שמטילה ספק בהרשאה, אלא גם כנראה מעלה סיפור אחר לגמרי, בו יכול להיות שהרוצח של עו"ד לווינסון עדיין מסתובב חופשי".

הסיפור המלא ב"עובדה", הערב ב-21:00