תחקיר הרופאים (צילום: עובדה)
תחקיר הרופאים | צילום: עובדה

פרופ' גבי ברבש, מנהל בית החולים "איכילוב" בת"א, פתח בהליך השעיית 3 המנתחים הבכירים שלפי תחקיר "עובדה" דרשו כסף "מתחת לשולחן" כדי לנתח תיירים רפואיים.

עיריית תל אביב היא זו שתנהל את הליך ההשעיה שכן מדובר בבי"ח עירוני-ממשלתי. ההערכות הן כי בעירייה יסתפקו בעונש משמעתי לכל היותר ולא בפיטורי המנתחים.

ברבש מסר הבוקר במכתב לרופאי ועובדי "איכילוב" כי אסור לדרוש תשלום עבור טיפול בתיירים הרפואיים וכי עליו לנקוט פעולה בעקבות תחקיר "עובדה". לפיכך, החליט להשעות את המנתחים הבכירים - פרופ' צביקה רם, פרופ' שלמה קונסטנטיני וד"ר יוסי פז.

בית חולים איכילוב (צילום: עובדה)
בית חולים איכילוב | צילום: עובדה

תוכנית התחקירים "עובדה" תיעדה במשך חודשים כיצד 3 המנתחים דורשים, במסלול עוקף, כסף "מתחת לשולחן" עבור טיפול בחולים זרים - כסף אשר אמור להיכנס במלואו לקופה הציבורית, במסגרת שירות "תיירות מרפא" שקיים בבית-החולים ומממן את שכרם של המנתחים.

לאחר שגורמים במערכת "עובדה" פנו לביה"ח, ברבש מיהר להוציא לאחר מכן מכתב לכלל הרופאים באיכילוב, שבו הוא מזהיר מפני קבלת תשלום מחולים. "ברצוני להבהיר כאן בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים מה שאמור להיות ברור מאליו: חל איסור מוחלט לגבות מהתייר או המלווים או המייצגים שלו כל תשלום נוסף או אחר שלא באמצעות מחלקת תיירות מרפא, עבור השירותים הניתנים בבית-החולים".

מנהל בית החולים וולפסון: "מנהל איכילוב צריך לפנות למשטרה"

תחקיר עובדה מגיע לכנסת

צפו בכתבה המלאה

"עובדה", ראשון ב-21:00, ערוץ 2