זה היה אחד המבצעים הנועזים בתולדות סיירת מטכ"ל: כוח של היחידה הגיע עד תוניס, מרחק של כ-2,500 ק"מ מחופי ישראל, וחיסל את ראש הזרוע הצבאית של פתח, ח'ליל אל-וזיר (אבו-ג'יהאד). במשך 25 שנים נמנעה מדינת ישראל מנטילת אחריות רשמית על החיסול, ורק לאחרונה הותר לפרסום ש'היחידה' היא שביצעה אותו, תחת פיקודו של משה (בוגי) יעלון, אז קצין בדרגת אל"מ וכיום שר הביטחון. מחר ב-21:20 בתכנית סיום העונה של "עובדה" ב"קשת", נחשף לראשונה הסיפור המלא, כולל ראיונות בלעדיים עם לוחמים שהשתתפו בפעולה ומספרים על הלילה ההוא בתוניס.

רגעי הדרמה שהתחוללו סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר, ב-16 באפריל, 1988, מתועדים ברשת הקשר של המבצע, שנחשפת לראשונה בכתבה. בשעה שבוגי יעלון מוביל את לוחמי הסיירת לעבר ביתו של אבו-ג'יהאד, הוא מדווח בקשר לחדר הפיקוד של המבצע, שנמצא על ספינה של חיל הים עשרות קילומטרים מהחוף התוניסאי. שם הקוד של יעלון בקשר הוא "בוגארט", והקצין הישראלי שמתקשר איתו מהחפ"ק מכונה "ריצ'ארד". הקשר בין השניים מתנהל אך ורק באנגלית. כאשר הכוח של בוגי נוחת על החוף בתוניס ומתחיל להתארגן לקראת תנועה לעבר בית אבו-ג'יהאד, מבקש ריצ'ארד: "בוגארט, כאן ריצ'ארד, תהיה מוכן לנוע כשנגיד לך, בסדר?". יעלון: "בסדר ריצ'ארד, אני מוכן".

דווקא אז מגיע לחדר הפיקוד שעל הספינה מידע מדאיג מה"בור" בקריה, שם נמצאים הרמטכ"ל דן שומרון ויתר בכירי המטכ"ל. מידע מודיעיני עדכני מצביע על אפשרות שאבו-ג'יהאד עומד לצאת מביתו לפני שכוח הסיירת יספיק להגיע.

ברשת הקשר נשמע היטב קולו של קצין בדרגת אל"מ, מנהל חדר הפיקוד בלב ים, שמדבר עם מקבילו בקריה בתל-אביב: "אתה אמרת לי שהאיש אמור לצאת מהבית בעוד שלוש תרבעי שעה, לכמה ימים? הבנתי שאתם לא יודעים בוודאות שהוא בבית? עכשיו, מה לעשות עם בוגי?".

לצדו של אותו אל"מ יושב סגן הרמטכ"ל, אהוד ברק. לאחר בירור מודיעיני קצר מול תל-אביב, ברק מקבל את ההחלטה להמשיך בפעולה, ונותן הוראה להוציא לדרך את כוח הסיירת. בגלל הזמן שהתבזבז בהמתנה בחוף, לוח הזמנים התקצר, והלחץ גובר. מנהל חדר הפיקוד מדווח לתל-אביב: "אני מוציא את בוגי". בשלב הזה ריצ'ארד מעדכן את בוגי: "בוגארט, בוגארט, כאן ריצ'ארד, אתה יכול לעזוב את התחנה". בוגי משיב: "קיבלתי, תודה ריצ'ארד"'. ריצ'ארד: "תעשה את זה מהר! אני חוזר, תעשה את זה מהר!".

לאחר כעשרים דקות מורטות עצבים, הכוח מגיע סוף-סוף לרחוב סמוך לביתו של אבו-ג'יהאד, ומחדר הפיקוד הקדמי שוב מתקשרים לתל-אביב ומעדכנים: "בוגי נכנס לשכונה, אצל וילי (איש המוסד שמתצפת על הבית) הכל בסדר... זה ברור לך שאם אתה לא אומר משהו אחר, הם נכנסים". במקביל, ריצ'ארד מעדכן את איש המוסד שמתצפת על הבית, ש"בוגארט" נמצא בדרכו אליו. "בוגארט בדרך, לפני שהוא נכנס למשרד (ביתו של אבו-ג'יהאד), הוא יפנה אליך. אם יש שינוי כלשהו במצב, תיידע אותו, כי הוא צריך את האישור, האישור שלך".

רגעים ספורים לאחר-מכן, דלת ביתו של אבו-ג'האד נפרצת.

הסיפור המלא של המבצע לחיסול אבו-ג'יהאד – הערב, 21:20, בתכנית סיום העונה של "עובדה" ב"קשת"

רוצים לדעת מי היה "אדריכל החיסול" במבצע לחיסולו של אבו ג'יהאד?