ב-11 ביולי 2006, אודליה כרמון, אז יועצת התקשורת של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, החליטה לעשות מהלך מסוכן - להתראיין בעילום שם ל"מעריב", ולספר על מסכת ההטרדות המיניות שעברה כשעבדה תחת משה קצב במשרד התחבורה. הערב ב"עובדה", כרמון נחשפת לראשונה בפנים גלויות, ומספרת הכול - גם על ההחלטה ההיא, שקיבלה רק לאחר שקצב עצמו התלונן שעובדת אחרת, א' מבית הנשיא, מנסה לסחוט אותו על רקע מיני.

כרמון החליטה לצאת להגנתה של א' בלי להתייעץ עם אף אחד- לא עם בעלה, וגם לא עם הבוס שלה, יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. "הבנתי שהולכים לעשות לא' רצח אופי שהיא לא תתאושש ממנו לעולם", מספרת כרמון, "אמרתי לעצמי שזה לא יכול להיות, יש פה את כבוד נשיא מדינת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה, ומולם הבחורה האומללה הזאת, שאני יודעת שדוברת אמת".

אודליה כרמון (צילום: גלעד טוקטלי, עובדה)
הערב אודליה כרמון תספר לאילנה דיין את כל האמת על פרשת קצב | צילום: גלעד טוקטלי, עובדה

בבוקר שלמחרת פרסום הריאיון ב"מעריב", הגיעה כרמון למקום עבודתה בלשכתו של נתניהו. למרות 20 שנות היכרותם, תגובתו תפסה אותה לא מוכנה. "ביבי היה בהתקף חרדה", היא משחזרת. "הוא לא האמין שזאת אני. אמרתי לו 'ביבי, זאת אני, מה לעשות'. והוא ענה: אני הרוס, מה עשית? מחסלים אותי!" רק אז התחוור לכרמון, כי נתניהו חשש שיתלו בו את האשם. קצב ומקורביו אכן טענו כי כרמון נשלחה על ידי נתניהו בכדי לחבל בחזרתו של קצב לליכוד לאחר כהונתו כנשיא.

"אמרתי לביבי, 'לא מדובר בך, מדובר בי'. אבל הבנתי את הנקודה המסוימת שהוא נמצא בה", אומרת כרמון. "זה הבוס שלי, זה לא בעלי, זה לא חברה טובה, לא ציפיתי למלוא האמפתיה שאני יכולה לצפות ממישהו אחר".

נתניהו ביקש מכרמון ללכת לשני מכוני פוליגרף, כדי שתאשר שהיא לא נשלחה מטעמו, ומדובר בהחלטה שלה. עם תוצאות בדיקת הפוליגרף ביד, החלה כרמון את המסע הארוך והכואב לגילוי האמת, שהסתיים בהכרעת הדין הדרמטית בתולדות ישראל. הערב ב"עובדה" מספרת כרמון לאילנה דיין בכנות על הגיהינום שעברה עם קצב, על העבודה במחיצתם של בני הזוג נתניהו, ועל חייה המרתקים כאשת הסוד של הפוליטיקאים הבכירים במדינה.

הכתבה המלאה תשודר הערב בעובדה, 21:00