בבית האחוזה של פקיסטן נוחת כוח של הנייבי סילס האמריקאים, זה קורה לפני שנה בדיוק ומחסלים את אוסמה בן לאדן. עד לרגע שבו יעמוד לוחם קומנדו עם נשק שלוף מול האיש הגבוה  עם הזקן המוכר, איש לא יכול היה לומר לנשיא אובמה בוודאות שהם מגיעים אל המקום הנכון. מבצע בן לאדן - החלק השני: הלחיצה על ההדק, המתח שמתפרק בתוך הבית הלבן וגם השנאה  שממשיכה לחיות אחרי בן לאדן והיא מכה בנו כשאנחנו מגיעים לפקיסטן - למקום שבו הכל קרה.

איסלאמבד, בירת פקיסטן

אני מגיעה לפקיסטן עם דרכון זר ושם שונה, שום דבר שיסגיר את הזהות הישראלית שלי. גם המפיק המקומי, גם צוות הצילום שעובד איתי, לא יודע עליי כלום חוץ מהעובדה שאני עיתונאית  דוברת ספרדית ובאתי לעשות כתבה על חיסול בן לאדן.  ככל שחלפו השעות התגברה המועקה. כל מי שידבר איתי, לא חשוב מה שאלתי ואיך, ידע להסביר שבכול אשמים היהודים, גם הטירוף ושמו בן לאדן.

"אני מכיר את אוסמה אישית, הוא היה חף מפשע, אדם ישר ומוסלמי הגון". כן אומר ג'מאל איסמעיל, אחד הבודדים שפגש פנים אל פנים את בן לאדן וגם ראיין אותו שלוש פעמים והוא מדבר בלהט על האיש שקם להגן על המוסלמים והוא מדבר בלהט על האיש שקם להגן על המוסלמים מפני הציונים ובני בריתם. "אם בני עמנו נלחמים בישראלים בגדה המערבית, מכנים אותנו "טרוריסטים", ומתייגים אותנו ככאלה. אם הישראלים הורגים אותנו על האדמה שלנו, אומרים שהם עשו זאת כ"הגנה עצמית". אני עוצרת שואלת את איסמעיל האם מבחינתו פעולות הטרור היו אקט של הגנה עצמית? "כן, אני מאמין  שכן" הוא עונה.

מבצע בן לאדן – החלק השני (תמונת AVI: mako)
שם קוד: ג'רונימו. אוסמה בן לאדן | תמונת AVI: mako

אנחנו מגיעים למקום עצמו ימים אחדים אחרי שהבולדוזרים עלו על בית המחבוא. הכל קרה כאן, בתוך שכונת קצינים אמידה בלב העיר הטנה אבוטאבד. כאן נוחתים ה"נייבי סילס"  בלילה של 1 במאי וכאן אנחנו פוגשים את האיש ששמע אותם באותו לילה לפני כולם. "הייתי בבית כשהתחלתי לעבוד, בדקתי אימיילים כשרעש המסוקים הפריע לי להתרכז".

תכירו את סווהיב את'אר, האיש הראשון שדיווח לעולם על הרגעים שבהם חוסל בן לאדן.  מהנס התוכנה מאבוטאבד הבין כנראה שמשהו גדול קורה בשכונה שלו, כשהוא מתחיל 'לצייץ' בטוויטר.  קצת לפני חצות הוא מדווח - "מסוק מרחף מעל אבוטאבד, אירוע נדיר".  "היה כאן שקט מאוד והמסוק קטע את השקט הזה" כעבור 10 דקות הוא שבו בטוויטר: אני מקווה שזאת לא ההתחלה  של משהו רע".  כך הוא כותב. "שוחחתי עם חבר שלי בפייסבוק כשהוא שמע שני מסוקים וניסינו להחליף בינינו מידע כדי להבין מה קורה".  אלה כנראה הרגעים שבהם פעולת הכוח האמריקאי מאיימת להפוך לכישלון נוראי.

כשמסוק ה"בלק הוק" הראשון מאבד גובה, הטייס מחליט לנטוש את התכנית המקורית להנחית את הלוחמים על הגג.  זנב המסוק נחבט בחומץ האחוזה וחלקיו מתפרקים ברעש גדול.  כל אנשי הנשיא מרותקים בדקות האלה למסך שמולם, הם יודעים רק שמשהו רע קרה לאחד המסוקים. המצב בשטח מחייב החלטה מהירה. המסוק שאמור היה להנחית לוחמים על הגג תקוע חצי מרוסק בחצר האחוזה. למפקד הכוח ברור שהתכנית המקורית היא כבר היסטוריה. עוברים לתכנית  מס.2.

"למען אלוהים והמולדת, ג'רונימו, ג'רונימו!"

שמונה דקות לאחר הנחיתה הקשה, הכוח כולו כבר בתוך האחוזה. צוות של 3 לוחמים מסתער עכשיו על המבנה הקטן במתחם, מעונו של הבלדר אל כוויתי, אשתו וארבעת ילדיהם. כשאל  כוויתי יוצא החוצה להבין מה קורה, הוא נורה למוות בידי ה"נייבי סילס".  הם מדלגים מעליו ומתחילים לפוצץ מטענים לאורך החצר. הכח מסתער עכשיו לתוך הבית המרכזי באחוזה, המקום  שבו אמרו להימצא האיש שבשבילו הם באו לכאן.  הכח שפועל בקומת הקרקע נתקל באחיו של הבלדר אל כוויתי. האח היה חמוש, ה"סילס" הורדים אותו ואת אשתו שעמדה לידו. הם ממשיכים לרוץ קדימה לתוך הבית.

>> כתבי עובדה מספרים על הרגעים שלא ישכחו

בגלל התקלה במסוק הכוח לא מצליח לעמו בלוח הזמנים. צוות קטן של ה"סילס" כבר עושה את דרכו במעלה המדרגות. הם רואים עכשיו איש צעיר מציץ מאחורי הפינה.  האיש הזה מתאים לתמונה שהם הכירו.  זה היה חאלד, בנו של אוסמה בן לאדן.  הוא מתקדם לאמצע המדרגות ונעמד מולם, חמוש בקלצ'ניקוב.  לאחר שגם הוא נורה ונהרג, ממשיכים רק 3 לוחמים לכיוון הקומה העליונה.  הם פועלים כמעט בחושך מוחלט.

בתוך בית האחוזה, נשאר עכשיו גבר אחד בלבד. זה האיש הגבוה שנמצא לפי כל האינדיקציות בחדר שבקומה השלישית. לאחר שהלוחמים מפוצצים קיר בלוקים שעומד  בדרכם, שני לוחמים  מתחילים לעלות לקומה השלישית. אוסמה בן לאדן יוצא באותה שנייה מחדר השינה שלו. שני "סילס" מסתערים בשלב הזה לתוך חדר השינה הגדול של האחוזה. הם יודעים ששם אמור  להימצא היעד שלהם - אבל כשהדלת נפתחת עומדת מולם אישה כבת 28 - אמאל, אשתו החמישית של בן לאדן. לוחם אחד מפנה את אמאל הצידה, חברו עומד כרגע מול אוסמה בן לאדן.

בפעם הראשונה מנהיג אל קעידה רואה לנגד עיניו קנה של חייל אמריקאי.  בן לאדן אפילו לא מנסה להגיע לנשקו שמונח ליד המיטה. האמריקאי יורה בו 3 יריות, שתיים בראש ואחת בחזה. עשרים דקות אחרי תחילת המבצע, אוסמה בן לאדן מוטל מת על רצפת חדר השינה שלו.

הדמון שרדף את אמריקה במשך יותר מעשר שנים והרג בה והיתל בה ואיים לכלות את כל מה שיקר לה, האיש הזה חוסל.

>> מבצע בן לאדן - החלק הראשון

>>> עובדה סוגרת את העונה ה-18. צפו ברגעי השיא של העונה