נורית ונח מעוז עשו את זה ב-10 אצבעות. היא הייתה  בכירה במשרד המשפטים, הוא ניהל קליניקה של רופא שיניים. יחד גידלו 4 ילדים וראו אותם עושים חייל. גיא סיים לימודי רפואה, תמר הייתה לכדורסלנית מצטיינת, ניר איש מחשבים במשטרה ודניאל היה עורך דין מבריק. משפחה ירושלמית חמה וטובה  - מבחוץ הכל נראה נפלא. ספק אם מבפנים מישהו יכול היה להרגיש כמה מסוכן מה שקורה לבן הצעיר.

בסוף הקיץ נמצאו גופותיהם של נורית ונח מוטלות בסלון ביתם בירושלים. עכשיו דניאל עומד לדין באשמת רצח הוריו ונדמה שגם בביהמ"ש הוא מתעקש להמשיך לפרק כל מה שהיה יקר למשפחה שלו.


כל הזמן הזה אנו מלווים את תמר מעוז, רואים אותה מפנה את השברים ומנסה להחזיק בכל הכח את מה שנשאר ומנסה להבין את מה שאי אפשר. לאט לאט נפתחים גם שאר בני המשפחה למצלמה ומדברים בפעם הראשונה על אסונם. אסון שקורה במקום הכי פחות צפוי, במקום שבנו נורית ונח השקיעו הכי הרבה  - בתוך הבית.

את מה שקרה בין דניאל מעוז לבין אביו ואמו קשה לספר. אי אפשר להבין. כאילו הדם שטף את הכל. אולי צריך להתחיל בפרטים הקטנים. נעלי הבית של אבא נח, משקפי הקריאה של אמא נורית, הברכה שכתבו לה ילדיה ליומולדת 60. כולם הוכתמו בלילה ההוא בדם.

הצצה לתכנית הערב (תמונת AVI: mako)
מפנה את השברים. תמר מעוז | תמונת AVI: mako

 

כשהגענו אליה בפעם הראשונה מצאנו אישה צעירה רדופה. רק לפני פחות מחודשיים נמצאו גופות הוריה מוטלות על הרצפה בביתם, רוצח קר רוח דקר אותם 70 פעם. הרוצח הזה הוא ע"פ כתב האישום אחיה דני.

ע"פ כתב האישום דני דקר את אביו ואמו עבאותה הסכין, שלקח מהמטבח של אמו. במהלך הרצח גם נחתך בידו. 70 פעם דקר אותם עד שהשתרר בבית שקט. דני מתיישב על הכרוסא מולו מוטלות גופות הוריו. אח"כ לקח את הסכין ואת מפתחות הבית ונסע לת"א לדירת ההימורים.

בתוך המולת האסון קשה לזכור שלפני שנח ונורית מעוז היו קורבנות הם היו בני אדם. לפני שהחלל הפך לזירה היה פעם בית, פעם חיה כאן משפחה. ניסו לדמיין מה היה שם לפני 20 שנה, לפני 30. נסו לדמיין מה היה כאן שעה אחת לפני הרצח. כשנורית עולה למעלה לישון ונח שולח אליה מבט שיכול להיות רק בין שני אנשים שנשואים זה לזה כמעט 40 שנה, הביאו 4 ילדים והקימו משפחה.

כי לפני שהונף הסכין, הונפו כאן תינוקות וצחוקם התגלגל לתקרה. לפני שהחושך ירד ודניאל דפק על הדלת, הייתה פה גם אהבה.

תגובת הסנגוריה הציבורית:
זוהי פרשה טרגית ומזעזעת ואנו מבינים את כאב המשפחה. עם זאת, לדניאל מעוז טענות הגנה שמקומן להישמע בבית המשפט בלבד.  דניאל מעוז טוען לחפותו ותפקיד עורכי הדין שמונו מטעמנו לעשות את עבודת ההגנה על הצד הטוב ביותר - וכך נעשה".

ממרכז נגה לזכויות נפגעי פשיעה, הקריה האקדמית אונו, המייצג את בני משפחת מעוז נמסר :
"זכותו של אדם לטעון לחפותו בבית המשפט גם כשהוא נאשם בביצוע הפשע האכזרי ביותר. עם זאת, לצערנו, דניאל מעוז שנגדו הוגשו ראיות למכביר, מבקש למלט את עצמו מאימת הדין, תוך פגיעה אכזרית נוספת.
בני משפחתו נאלצים להתמודד עתה לא רק עם האובדן הנורא, אלא גם עם מתקפה חסרת רחמים בבית המשפט ובתקשורת".

עובדה, ימי שלישי מיד לאחר החדשות

>>> פיסות הזיכרון של משפחת מעוז

תמר מעוז: "מה שדני עושה זה לא רצח - זה טבח"