בועז הרפז שלח עשרות הודעות לעוזר הרמטכ"ל. הן עסקו בקשת רחבה של נושאים רגישים: מינויים בצה"ל ובמערכת הביטחון, עבודתה של ועדת טירקל לבדיקת המשט הטורקי לעזה, מערכת היחסים בין לשכותיהם של ברק ואשכנזי, ואפילו דיווחים על פגישות של שר הביטחון וראש הממשלה.

בלעדי לעובדה: העדויות המלאות בפרשת אשכנזי הרפז נחשפות

ההודעות נכתבו תוך שימוש במילות קוד ורמזים. חוקרי המשטרה נאלצו לא פעם להיעזר בפרשנויות של וינר והרפז עצמם על-מנת לפענח אותן. כך למשל, ב-8 במאי 2010 כתב הרפז לוינר: "שבוע טוב, דיברתי עם הבוס במהלך הסופ"ש ועשיתי כמה בדיקות. מתי אתה פנוי לקפה מחר? או שנדבר בטלפון שתתפנה".

"הבוס" הוא הרמטכ"ל אשכנזי. בהודעה נוספת כותב הרפז לוינר: "אני בארץ! אני מבין שהם החליטו להמשיך במהלך ואף להגביר קצב!". המועמד המוביל של לשכת ברק היה האלוף יואב גלנט, שמכונה בהודעות של הרפז "הלבקן".

ב-11 ביולי שולח הרפז לוינר את ההודעה הבאה: "השלמות מיום שישי. הלבקן הוזמן לבריסל על-ידי יהלומן ועל חשבונו". ההודעה הזו מלמדת על ניסיון של הרפז לאסוף מידע על התנהלות לא תקינה או לא חוקית של גלנט, מידע שעשוי למנוע את מינויו לרמטכ"ל. השמועה שמופיעה בהודעה לא הייתה מבוססת.

חשיפת "עובדה": גבי אשכנזי בחדר החקירות
ההודעות החשובות ביותר עבור חוקרי המשטרה היו אלה שעסקו ישירות במסמך המזויף. הרפז ניסה לתאם עם וינר מועד להעברת המסמך באמצעות גורם שלישי. ב-28 באפריל הוא כותב לו: "אני יוצא ללונדון וחוזר בערב. במהלך היום הבחור יודיע איפה השאיר את המעטפה (בית קפה רמת החיל), תשלח מישהו בלבוש מתאים לקחת, נדבר בערב". הניסיונות לתאם את העברת המסמך, שמופיעים במספר הודעות נוספות, לא יצאו לפועל. לבסוף הגיע הרפז ללשכת הרמטכ"ל, עם מעטפה סגורה, והעביר את המסמך ישירות לעיונו של וינר. 

הסמסים ששולח הרפז לוינר חושפים את התחומים שבהם מתעניין הרפז. על הדרך, הם מגלים עוד דבר או שניים על המתחים שבין הלשכות:
בסמס שמגיע 1.7.10, בשעה 21:07: "ציטוט מא.א: 'חשוב שהביקורת של **** (שמו של קצין בשייטת 13, ששמו נאסר לפרסום) (על) אירועי המשט יצאו החוצה... חשוב שטירקל ידע, זה יסית את האש לכיוון 'הנכון', אני לא מבין ומקווה שאתה כן".

ארז וינר מסביר לחוקרים ש"בועז דיבר איתי על רצון שר הביטחון ואנשיו להדביק את כשלון הטיפול במשט לרמטכ"ל ועל הרקע הזה להסביר את הצורך בהחלפתו... יש לחץ מאוד גדול של לשכת שר הבטחון לקבל עותקים מהדו"ח של גיורא איילנד (שבדק את אירוע המרמרה – נ"פ)... בסוף מוציאים לנו מכתב עם חצי איום מרומז שאישור נסיעת הרמטכ"ל לחו"ל תלוי בהעברת הדו"ח".
ב-19.07.10, הרפז מסמס לוינר: "החברה שלי אומרים שיש סימנים מחשידים לפגישה מחר בערב! יש לך אינדיקציה? צור קשר".

וינר מסביר לחוקרים ש"בועז שולח לי את ההודעה... על כך שיש כוונה לקיים פגישה של השר עם יואב גלנט, אני ניסיתי לבדוק בלשכות אם יש פגישה שלא מתואמת דרכנו. אלוף פיקוד דרום היה בלוז אישי ולא יכולתי לדעת אם יש פגישה כזו".

כשבועיים לאחר מכן, ב-1.8.10, הרפז מסמס עוד באותו עניין: "הוא עדכן היום את הירושלמי שהוא מתחיל לעסוק בסוגיית המחליף בפרופיל נמוך וכנראה קיבל אור ירוק". ארז מפרשן: "הוא – הכוונה לשר הבטחון. בועז מוסר לי שלשר הביטחון יש אור ירוק להתחיל לעסוק בסוגיית המחליף. כאן לדעתי בועז צופה פני עתיד כי יומיים לאחר מכן אני מקבל פנייה לראיונות של המועמדים".

בלעדי לעובדה: העדויות המלאות בפרשת אשכנזי הרפז נחשפות

הסיפור המלא הערב ב"עובדה", 21:00 אחרי החדשות.