שנתיים לאחר מבצע "עופרת יצוקה", חילופי ההאשמות בין ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט לשר הביטחון אהוד ברק עולים מדרגה. בראיון בלעדי לאילנה דיין מתייחס ברק לטענה של אולמרט לפיה המבצע הצבאי הופסק לפני שהושלמה המשימה לרסק את שלטון החמאס. אולמרט אף טוען כי סיום המבצע נעשה תוך כדי הצגת נתונים שקריים מצידו של שר הביטחון ומכנה הערב את ברק "ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל".

"הדברים שאולמרט מספר הם מופרכים ושקריים", אומר ברק בראיון בלעדי לאילנה דיין. "ברור שצה"ל יכול היה לרסק את החמאס ולחזור לשלוט בעזה, אבל יש הבדל בין פרודיה על צ'רצ'יליאניות של מנהיגים לבין קבלת החלטות על חיי אדם. אין צורך לעשות מועד ב' של מלחמת לבנון השנייה. אני והרמטכ"ל דאגנו שזה לא יקרה".

ברק ציין כי לאחר שהסופר דויד גרוסמן התייחס אל התנהלותו של אולמרט כ"מנהיגות חלולה" והשופט וינוגרד התייחס אליו כאל "כישלונר סדרתי", ראוי היה שראש הממשלה לשעבר יהיה זהיר בביקורת שהוא מטיח בו. "זה אדם שראוי היום לרחמים יותר מכל דבר אחר", אומר ברק. "אני לא רוצה להפליג ולחכות למה שבתי המשפט יגידו על אמינותו".

בתגובה מסר אולמרט ל"עובדה" את הדברים הבאים באמצעות לשכתו:
 

דרישות צנועות. אולמרט (צילום: חדשות2)
אולמרט: "ברק ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל" | צילום: חדשות2
1. בתקופת כהונתו כראש ממשלה, לאחר הנסיגה מלבנון השלים ברק עם חטיפת והריגת חיילנו בהר-דב ללא תגובה, מה שהביא להידרדרות נמשכת, הפגזות, תקיפות וחטיפות של חיילנו על ידי החיזבאללה שהפכו את מלחמת לבנון השנייה לבלתי נמנעת. מלחמה זו הפסיקה לחלוטין את רצף ההפגזות והחטיפות בצפון. גבול הצפון- שקט עד היום, תושביו חיים בביטחון.
2. אהוד ברק נכשל בהתמודדות באינתיפאדה השנייה שפרצה בתקופת כהונתו כראש ממשלה וגרמה למאות הרוגים ישראליים. הוא עשה ככל יכולתו להגן על החמאס ולמנוע את הפלתו ברצועת עזה, תוך פעולה חתרנית נגד הממשלה וראשה. בשנתיים האחרונות נכשל באופן מחפיר בעצירת המשט התורכי שסיבך את ישראל, ונמנע מלהילחם בחמאס הממשיך להתעצם ברצועת עזה. כל אלה גרמו לחידוש הירי מהרצועה וליצירת איום מחודש על תושבי הדרום.
3. ברק היה ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל, פירק את מפלגתו והפסיד את אמון אחרוני חבריה תוך שהוא מסתכסך עם כל הצמרת הצבאית הנתונה לפיקוחו. הוא דוגמא מובהקת לאדם שנכשל והאחרון שיכול להעניק ציונים.

צפו בראיון המלא מתוך עובדה

עוד בעובדה: לוחמים מצטיינים או פושעי מלחמה | תיעוד מיוחד: המסע לחיים של רונה רמון | כל כתבות עובדה