הדיירים

אריק ועינת גרינברג, בני 36 והורים לשתי בנות ארבע ושמונה, גרים כיום בשכירות בגבעתיים. בעבר הייתה להם דירה קטנה בגבעתיים שאותה מכרו. לאחר שהחזירו את המשכנתא, נשארו להם 900,000 ש"ח שעומדים בבנק והם ההון הראשוני שלהם לטובת קניית דירה חדשה. השניים מחפשים דירה כבר די הרבה זמן אך לא מצליחים למצוא משהו שימצא חן בעיניהם, או נכון יותר בעיני עינת. אריק כבר ממש רוצה לקנות דירה כי השכירות "אוכלת" את החסכונות שלהם והוא מפחד שלא יוכלו לקנות דירה.

מה מחפשים?

להתראות שכירות, שלום דירת חלומות (תמונת AVI: mako)
משפחת גרינברג | תמונת AVI: mako

אריק ועינת מחפשים דירה שתהיה מרווחת עם 3.5 עד 4 חדרים. הזוג מודה שאין להם בעיה לחפש דירה קצת ישנה כי בדרך כלל הבנייה הישנה היא חדרים יותר גדולים. אריק מוכן להציץ גם בקריית אונו, גני תקווה אך עינת קצת חוששת מהשינוי לצאת מגבעתיים.

כסף

אריק ועינת מכרו את הדירה שהייתה בבעלותם לפני כשנה ומאז הכסף יושב בפק"מ בבנק ותקציב השכירות יורד ממנו. כיום ההון העצמי של הזוג עומד על 900 אלף שקלים והשניים יכולים לעמוד בהחזר משכנתא של סביבות השלושת אלפים שקלים בחודש. המשכנתא המבוקשת של הזוג עומדת על 700 אלף שקלים מה שמעמיד את התקציב שלהם על מיליון חמש מאות וחמישים אלף שקלים.

הדירה
ליאת תימור הציגה בפני הזוג מספר דירות והדירה שהכי מצאה חן בעיניהן הייתה הדירה השישית שנמצאת בגבעתיים. הדירה היא דירת 3.5 חדרים בגודל 92 מ"ר עם חניה צמודה בטאבו ובתקציב של מיליון שבע מאות אלף שקלים. אריק ועינת ראו בדירה פוטנציאל למרות שידעו שהם צריכים לשפץ ולעצב מחדש את הדירה. לבסוף, הזוג הצליח להוריד את בעל הדירה לסכום של מיליון שש מאות וארבעים אלף שקלים, והזוג החליט לקחת את ההחלטה לקנות דירה בישראל.

>> רוצים הביתה, שבת ב- 19:15

>> פספסתם? הפרק המלא של רוצים הביתה