צ'ארלס רואן

הקוסם מדרום אפריקה הידוע גם בכינוי "קאר המסתורי", הדהים את הקהל בעיקר בזכות פעלולים של בריחה מתוך מעילים הדוקים. כדי להגביר את אפקט הסכנה ולהפוך את המופע לבלתי נשכח, רואן שם לעצמו מטרה להשתחרר ממעיל קשור בזמן שמכונית דוהרת לעברו. באופן טראגי, הקוסם לא היה מהיר מספיק והמכונית פגעה בו בעוצמה. התאונה המצערת הובילה למותו של רואן אל מול הקהל ההמום, וביניהם גם ילדים קטנים.

via GIPHY

 >> רוצים ללמוד איך חזי דין עושה קסמים? היכנסו עכשיו ותגלו (כמעט) את כל הסודות

מאדאם דלינסקי

הקסמים שמצליחים בכל פעם מחדש לסחוט קריאות התפעלות הם כאלו שגורמים לקהל לעצור את נשימתו, לרוב בזמן שהקוסם מעמיד את עצמו בסכנת חיים. אחד הטריקים שעונה על ההגדרה הוא כאשר הקוסם מעמיד פנים שנורה על ידי אקדח, ונותן את האשליה שהצליח לעצור את הקליע ללא פגע. נשמע מסוכן? בצדק, ברחבי העולם דווחו לפחות 15 מקרים בהם קוסמים נהרגו במהלך ביצוע הטריק הזה. אחד המקרים הבולטים בהיסטוריה התרחש אי שם בשנת 1820, כשמאדאם קולינסקי ביצעה את הפעלול מול כיתת יורים, אך למרבה הצער אחד מהחיילים השתמש בטעות בתחמושת חיה וירה בה למוות. גם הקוסם דיוויד בליין העמיד את עצמו מול נשק חי, אבל במקרה שלו זה נגמר בחיוך.

ג'אנאקה באסנאייק

כשהקוסם דיוויד בליין שבר את חוקי הטבע ובילה שישה ימים קבור מתחת לאדמה, הוא היה מוקף בצוות מומחים שווידא שאינו נמצא בסכנת חיים. במקרה של הקוסם ג'אנאקה באסנאייק היו לא מעט נורות אזהרה, שאם מישהו היה חושב עליהן אולי התוצאה הטראגית הייתה נמנעת. כשהוא רק בתחילת דרכו כקוסם מקצועי, וללא פיקוח מקצועי ורפואי, באסנאייק נקבר בעודו בחיים וחולץ לבסוף כשהוא במצב קשה. שבע וחצי שעות לאחר תחילת הפעלול המוסכן, נקבע מותו של הקוסם הצעיר. חשוב להדגיש שברוב המקרים, הקוסמים נמנעים מלסכן את חייהם בפעלול הזה ומשתמשים באשליה כאילו נקברו בחיים.

יד בחול (צילום: Mike Richter, Shutterstock)
הקוסם נקבר בעודו בחיים | צילום: Mike Richter, Shutterstock

ג'ף רייבורן הופר

הקוסם האמריקאי היה רק בן 23 כשטבע במהלך חזרה גנרלית להופעה. הפעם לא מדובר בקסם עצמו שהשתבש, אלא התערבות מצערת של איתני הטבע שהובילה לסיום הלא מתוכנן. הופר קשר את עצמו באזיקים וקפץ לנהר, הוא אמנם השתחרר בהצלחה אבל רוחות עזות סחפו אותו הרחק מהחוף. הזרמים החזקים מנעו מצוותי החילוץ להגיע אליו בזמן, והופר מצא את מותו באופן טראגי. 

via GIPHY

זיגמונד נויברגר

כבר בגיל 19 הקוסם הצעיר הגיע למעמד של סלב, במונחים של שנת 1890 כמובן, וההופעות שלו הוגדרו לרוב כסולד אאוט. הקריירה המצליחה נקטעה בעקבות תאונה שהתרחשה בתיאטרון בו הופיע נויברג, כשתקלה במנורה גרמה לשריפה. תחילה חשב הקהל כי מדובר בחלק מהאשליה של המופע, אך כשהבין את גודל הסכנה נחרד לגלות כי פתחי היציאה נאטמו מבעוד מועד, כדי למנוע מסתננים להופעה. נויברגר אמנם הצליח להימלט מהבניין הבוער, אך כשחזר להציל את הסוס איתו הופיע, הוא נלכד באש ומצא את מותו.

via GIPHY

מקור

עוד ב"קסם אישי":

"קסם אישי" עם חזי דין - ראשון אחרי "מועדון לילה" בקשת, ערוץ 2