זו השנה השלישית בה אנחנו גאים לקבל השראה מגיבורים וגיבורות שמפיצים טוב ושמחה למגוון אוכלוסיות הזקוקות לכך. אנחנו פוגשים אותם בכל רחבי הארץ, משקיעים את הלב ואת הנשמה כדי לעשות טוב לאחר. מלבד הזכות להתרגש מהסיפורים האישיים שמעוררים השראה בכולנו, יש לכם גם את ההזדמנות להצטרף ליוזמות, לפרויקטים ולעמותות שהקימו הגיבורים שלנו ולהפוך בעצמכם לגיבורים של החיים.

פרויקט רקמת המדבר 


פרויקט רקמת המדבר שהקימה בכפר לקיה נעמה אלסעאנה עוסק בשיפור מעמד האישה וקידום כלכלי של נשים בדואיות בעזרת אומנות הרקמה המסורתית. נשים מכל רחבי לקיה מגיעות למפעל הרקמה הקטן של הפרויקט ורוקמות בו מדי יום – מה שמאפשר להן להתפרנס באופן עצמאי כי העמותה מוכרת את עבודות הרקמה בנקודות שונות ברחבי הארץ ומפעילה מרכז מבקרים חינוכי לקבוצות מהארץ ומחו"ל בו ניתן ללמוד על מעמד האישה הבדואית, מסורת הרקמה וליהנות מארוחות ביתיות וסדנאות. בנוסף, העמותה גם מציעה קורסי העשרה באנגלית ומתמטיקה לנוער וילדים בלקיה והסביבה במטרה לחזק את דור העתיד.

איך תוכלו לתרום לרקמת המדבר?
התרומה הכי טובה היא ביקור במרכז המבקרים של רקמת המדבר שבו אפשר להכיר את הסיפור של האישה הבדואית, לרכוש את המוצרים שיוצרות הנשים ולהשתתף בסעודה מסורתית.
אפשר גם להיכנס לחנות האינטרנטית ולרכוש אונליין כריות, מפות, תיקים, ארנקים, ביגוד ותכשיטים רקומים בעבודת יד, או להיכנס לעמוד הייעודי ולתרום תרומה כספית שתעזור להרחבת הפעילות של המיזם.
לרכישת המוצרים באתר "רקמת המדבר", לתרומה לפרויקט לחצו כאן

ארגון סח"י

סח"י הוא ארגון חסד ייחודי שהקימו עודד וייס ואברהם חיון שמפעילים סיירות של בני נוער מכל רחבי הארץ על מנת לעזור לנזקקים. במסגרת פעילות הארגון בני הנוער מאתרים יחד את הנזקקים, מחלקים מזון בסתר באופן קבוע, משפצים דירות של קשישים ומפיגים את בדידותם, מתנדבים עם ניצולי שואה, מקיימים פעילות המשלבת אנשים עם מוגבלות ועוד.

איך תוכלו לתרום ולהתנדב בסח"י?

לחצו כאן כדי להצטרף למעגל הנתינה של משפחת סח”י. בטופס זה תוכלו להשאיר את הפרטים שלכם ונציג הארגון יחזור אליכם על מנת להתאים לכם את סוג הפעילות באזור הקרוב אליכם.

אפשר גם לתרום לסח"י תרומה כספית, לשם כך לחצו כאן.

סינמטק חברתי באופקים

סינמטק אופקים שהקים נדב משעלי, יליד אופקים ואיש קולנוע, הוא קולנוע חברתי הפונה לכלל תושבי העיר ששם לו למטרה להנגיש יצירה ותרבות קולנועית שנעדרה מאופקים במשך 30 שנה. בנוסף, המקום גם מהווה בית לאומנים ויוצרים הזקוקים לכלים ולבמה ליצירותיהם. תושבי אופקים מוזמנים לצרוך וליהנות מקולנוע במחירים אטרקטיביים ובנוסף, מתחם הקולנוע מציע גם פלטפורמה לפעילות תרבותית ובו מתקיימים מפגשי יוצרים, ימי עיון, הקרנות פרטיות, סדנאות שונות, אירועי תרבות ומוזיקה וכמובן גם פסטיבלים.

איך תוכלו להתנדב או לתרום לסינמטק אופקים?

על מנת לבדוק על אפיקי עזרה ותרומה או לגבי השתתפות בפעילות הסינמטק אפשר לשלוח מייל ל-cinemaofaqim@gmail.com או לפנות למנהל הקולנוע, נדב משעלי, בטלפון או בהודעת ווטסאפ: 052-5887669

עמותת Wave ability - בים כולנו שווים

עמותת Wave ability הוקמה על ידי ענבל רייכלר, במטרה לאפשר העצמה ושילוב של אנשים עם מגובלות בחברה, באמצעות הים וספורט גלישת הגלים. את העמותה מפעיל צוות של מתנדבים, אנשי ים, גולשים ופעילים חברתיים שיוצרים את ההנגשה בעזרת ציוד מותאם ושיטות גלישה ייעודיות עבור אנשים עם מוגבלות. בנוסף העמותה גם משלבת את המשתתפים במגוון פעילויות פנאי בקהילה.

איך תוכלו לתרום ולהתנדב ב- ?Wave ability

העמותה זקוקה למתנדבים שאוהבים את הים ומרגישים בטוחים במים, שיוכלו להצטרף לצוות ההדרכה. אם אתם חושבים שאתם מתאימים ותוכלו לעזור בפעילות ימית, צוות העמותה יחזור אליכם להדריך כיצד תוכלו לקחת חלק. למידע נוסף ובדיקת התאמה לחצו כאן.
ניתן גם לעזור לעמותה עם תרומה כספית דרךgiveback  או בהתנדבות מקצועית בניהול רשתות חברתיות, עיצוב גרפי, בגיוס כספים, בשיווק, צילום, עריכה ואדמיניסטרציה.

מיזם ישראליות

מיזם ישראליות שהקים אדהם חלבי, נער דרוזי בן 19, מפגיש בין בני נוער דרוזים ויהודים מערים שונות בארץ ויוצר תחושת חיבור, משמעות והכלה בין המשתתפים. המיזם הייחודי הזה מעודד יצירה של סביבה סובלנית ושוברת סטיגמות, בה כל צד מגיע לבקר במקום המגורים של האחר ולומד על אורח חייו ותרבותו. בין היתר, התקיים במסגרת המיזם טקס יום זיכרון משותף לנוער יהודי ודרוזי שאיפשר למשתתפים להכיר מקרוב משפחות שכולות בשני הצדדים.

איך תוכלו להתנדב במיזם ישראליות?

במידה ותרצו לתרום למיזם על ידי השתתפות באחד האירועים, או במידה ויש לכם את הרצון והיכולת לסייע להפצת הבשורה החברתית של אדהם, פנו לאדהם ישירות בטלפון 054-2151400.

מכינת ליאל

מכינה קדם צבאית ליאל ממוקמת בבקעת הירדן וקרויה על שם סמ"ר ליאל גדעוני ז"ל שנפל במבצע "צוק איתן". היא הוקמה על ידי בצלאל ויברמן על מנת לעזור לנוער בסיכון שמגיעים מרקעים קשים שהובילו לנשירה ממסגרות, התמכרות לסמים ו/או אלכוהול ואף כניסה לעולם הפלילי. במסגרת המכינה, החניכים זוכים להכשרה מקצועית ופונקציונלית ומשתתפים בעבודה טיפולית במשק החקלאי ובחוות הסוסים שקיימות במקום. המכינה משמשת להם עוגן חינוכי ומאפשרת לפתח תחושת מסוגלות וחוסן נפשי כהכנה הן לשירות צבאי משמעותי והן לחיים בוגרים פעילים.

איך תוכלו לתרום למכינת ליאל?

על מנת לבדוק על אפיקי התנדבות אפשריים פנו ללינור בטלפון 053-5220216, במייל Mechinaliel@gmail.com או לחצו כאן לתרומה כספית שתסייע להמשך הפעילות של המכינה ולהמשך ההכשרה של הצעירים לשירות משמעותי בצה"ל.

עמותת רואים את האופק בים

עמותת "רואים את האופק בים" הפועלת בחיפה, הוקמה על ידי יוסי פרץ מעניקה לאנשים עם מוגבלות ולנוער בסיכון את היכולת להירפא בין הגלים. לשם כך העמותה מקדמת מספר תוכניות במסגרת סדנאות גלישה ייחודיות שמטרתן לאפשר למשתתפים לפרוץ מחסומים. כמו כן, העמותה מלווה בני נוער בסיכון במטרה להשיבם למסגרות החינוך וללמד אותם אחריות אישית דרך התמודדות עם אתגרים בים.

איך תוכלו לתרום ולהתנדב ב"רואים את האופק בים"?

לתמיכה בפעילות "רואים את האופק בים" על ידי תרומה יש ללחוץ כאן.

אם אתם רוצים להתנדב ולקחת חלק בפעילות העמותה, על מנת להעביר הלאה את החוויה העוצמתית של הים דרך הדרכת סדנאות העצמה לנוער בסיכון או לבעלי מוגבלות, מלאו את הטופס הבא, צרו קשר במייל: roimetaofek@gmail.comאו בטלפון: 052-5323283

עמותת חיבוק ראשון

מטרת העמותה "חיבוק ראשון" היא להיות לצד תינוקות שזה עתה נולדו וננטשו בבתי החולים או שהוריהם לא יכולים לטפל בהם. כיום פועלים בה כ-500 מתנדבים ומתנדבות אשר מקבלים הכשרה והדרכה מקצועית על ידי עובדות סוציאליות כדי להגיע מדי יום לבתי החולים השונים ולמלא עבור התינוקות הרכים את החלל הריק בעזרת מגע, ליטוף, חום ואהבה.

איך תוכלו להתנדב ולתמוך ב"חיבוק ראשון"?

אם יש לכם זמן פנוי ואתם מעוניינים להצטרף לצוות העמותה, התקשרו לצורך בדיקת ההתאמה בימי שני בין 10-13 ובימי רביעי בין השעות 14-17 לטלפון 054-4776160.
חשוב לדעת כי נדרשת פניות להתנדבות פעמיים בשבוע באופן קבוע בין השעות 8-16, והיא מיועדת למתנדבים מעל גיל 30. למידע בנושא תרומות כספיות לעמותה,
לחצו כאן.

מיזם יש לי חבר והוא אחר

מיזם "יש לי חבר והוא אחר" הוקם בקרית ביאליק על ידי רחלי ברקוביץ על מנת לשלב את בני הגיל השלישי בגני הילדים במטרה לעודד את קבלת השונה והאחר בגני ילדים, ללמד על נגישות, על חשיבות של חניית נכים ועל השמירה על עצמאות האדם עם מוגבלות.

איך תוכלו להתנדב ב"יש לי חבר והוא אחר"?

תושבי קריית ביאליק והאזור שמעוניינים להתנדב במיזם, מוזמנים לפנות לפרטים נוספים על דרכי ההשתלבות בפעילות בטלפון או בהודעת וואטסאפ לרחלי ברקוביץ: 050-2252055.

עמותת איתן

עמותת איתן מרעננה הקומה על ידי הודאל יחזקאל ויניב בניאן והיא מאגדת ספורטאים, מאמנים ואנשי טיפול אשר מעבירים את התשוקה לספורט לאנשים עם מוגבלות, רובם על הספקטרום האוטיסטי. החזון מאחורי העמותה הוא להעצים, לחשל ואף להכין לגיוס את המתאמנים באמצעות אימוני ריצה, רכיבה, יוגה, שחיה ואומנויות לחימה. דרך הפעילות של העמותה, המתאמנים זוכים לשיפור משמעותי בביטחונם העצמי וביכולותיהם התקשורתיות וההתנהגותיות.

איך תוכלו לתרום ולהתנדב במיזם איתן?

אם יש לכם הכשרה בתחום ספורט או הדרכה ואתם מעוניינים להצטרף לצוות המאמנים של עמותת איתן לחצו כאן ומלאו את הטופס שמופיע בסוף הדף. לאחר שליחת הפרטים יחזרו אליכם עם פרטים על התנדבות המתאימה עבורכם.

לתרומה כספית שתסייע להמשך הפעילות של העמותה יש ללחוץ על הקישור הבא.

עמותת האחים שלנו

עמותת "האחים שלנו" שהקים אליסף פרץ, מביאה לידי ביטוי את ההתמודדות הייחודית של האחים והאחיות השכולים והיא תומכת באלפי אחים ואחיות במגוון פעילויות הנצחה, זיכרון ובניית קהילה, מובילה עשרות פרויקטים פורצי דרך ולוקחת את תהומות הכאב לפסגות של משמעות, נתינה ותקווה.

איך תוכלו להתנדב בעמותת האחים שלנו?

העמותה מגייסת מתנדבים שישמחו לקחת חלק בפעילויות העשרה לקהילת האחים השכולים.
אם יש לכם יוזמה שתרצו לשתף בקהילה של העמותה, אם יש לכם רעיון מקורי לפעילות חדשה שיכולה להתאים או אם אתם רוצים להוביל פעילות קיימת בקהילה, יש ללחוץ כאן ולהשאיר פרטים.

לתרומות לעמותה לחצו על הקישור.

מועדון "קפה אמא"

מועדון אימהות "קפה אמא" שהקימה חגית נאווי עמבר באור יהודה לזכרו של בנה עומרי ליג׳י ז"ל, מספק אוזן קשבת, חיבוק חם והכוונה לנוער. לשם כך המקום  מפגיש בין בני ובנות הנוער הזקוקים לתמיכה, לבין אימהות אשר עוברות הכשרה במגוון נושאים רלוונטיים על מנת שיוכלו לסייע ולתת מענה. בנוסף, המועדון פועל גם למען חיילים בודדים ובמסגרתו גם אוספים מצרכי מזון ובגדים למשפחות נזקקות.

איך תוכלו להתנדב במועדון "קפה אמא"?

אם את רוצה להצטרף למועדון ולקחת חלק בפעילות הנתינה, אם יש לך רעיונות לפעילויות חדשות שיכולות לעזור ולתרום לבני נוער ולחיילים או אם יש לך זמן פנוי לנתינה ואת מוכנה לעבור הכשרה מתאימה, צרי קשר בדף הפייסבוק או בטלפון: 052-4544232.

מיזם בניין מאמץ משפחה

מיזם "בניין מאמץ משפחה" שהקימה מירב וייסמן טייב, מאגד דיירי בניינים אשר נרתמים לסייע למשפחות נזקקות למשך שנה שלמה. כיום חברים ביוזמה למעלה מ-70 בניינים ברחבי הארץ המסייעים, כל אחד – למשפחה אחת, בעזרת מצרכים חיוניים, סלי מזון, ארגון אירועים חגיגיים ובכל דבר שיכול להעלות לבני המשפחה חיוך על השפתיים.

איך תוכלו להתנדב במיזם "בניין מאמץ משפחה"?

אם אתם רוצים שגם הבניין שלכם יצטרף למיזם, חשוב לבדוק את הנכונות מצד דיירי הבניין שלכם להירתם למשימת ההתנדבות ולמנות איש קשר שיהיה בתיאום עם המשפחה "המחובקת".

על מנת לקבל יותר פרטים על תהליך ההצטרפות למיזם צרו קשר עם מירב וייסמן טייב, בהודעת וואטסאפ או בטלפון: 050-59557332.

מיזם שמים לב

מטרת המיזם "שמים לב" שיזמה ליהי קורן, היא שכולנו נכיר את הדרך הקלה והפשוטה בה כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להציל חיים. יחד עם מרכז השלטון המקומי, מפעל הפיס, האיגוד הקרדיולוגי, מגן דוד אדום, אפליקציית "איפה דפי?" ועמותות עזרה ראשונה נוספות בישראל – "שמים לב" פועלים להעלאת המודעות לקיומם ולמיקומם של דפיברילטורים (מפעמים) בכל רחבי הארץ וגם להעלאת המודעות לפשטות שבתפעולם בשניות הקריטיות שמפרידות בין החיים למוות.

איך תוכלו להתנדב במיזם "שמים לב"?

"שמים לב" מחפשת שגרירים שיפיצו את הבשורה בכמה שיותר מקומות בארץ. על מנת להפוך לשגרירי דפי אצלכם בשכונה או בארגון שבו אתם עובדים ניתן למלא את הטופס המופיע כאן בסוף הדף.
כדאי גם להוריד את האפליקציה החינמית וללמוד איפה יש דפיברילטורים באזור שלכם, על מנת להיות תמיד מוכנים להציל חיים.

למידע נוסף על דרכי השתלבות במיזם אפשר לפנות לליהי במייל lihicorin@gmail.com או בטלפון: 054-8087515. לתרומות למיזם היכנסו לכאן