"איזה כוח יש למוזיקה ואיזה כיף זה לראות ילדים שמחים", תיאר הזמר לי בירן את שני הדברים החשובים בחייו, בזמן שהעניק את אות ההוקרה לעופרה כהן, שהקימה את Music4Life, מיזם  שמעניק הזדמנות שווה ללימודי מוזיקה עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

וזו אינה תגובה חריגה. אנחנו נתקלים בה ובתגובות בסגנון דומה בכל שנה, מאז שפרויקט גיבורי השנה של מפעל הפיס וקשת 12 יצא לדרך. בשנה שעברה זו היתה עופרה כהן ועוד כמה מלאכים, שזכו, אבל עופרה, חברותיה וחבריה הם רק דוגמאות בולטות מבין אלפי גיבורות וגיבורים שחיים בקרבנו, ועושים שעות על גבי שעות כדי לעזור לאוכלוסיות נזקקות ולהנגיש להם חוויות וכלים אליהם לא היו נחשפים לעולם, ללא מיזמים כמו Music4Life. 

אז חלפה שנה, ובשיתוף מפעל הפיס, יצאנו בפעם נוספת לחפש את גיבורי השנה שלנו: גיבורים וגיבורות שמקדישים ימים ולילות למען האחר, אנשים יוצאי דופן ומעוררי השראה שייחשפו בקרוב באתר mako וברשתות החברתיות ובסיום הפרויקט גם במשדר מיוחד בערוץ 12. במשדר החגיגי ייחשפו הגיבורים והגיבורות הנבחרים בערב שכולו מוקדש להוקרת תודה לאנשים הנפלאים הללו.

עופרה כהן וליבי רן בגיבורי השנה 2022 (צילום: עידו נחליאלי)
טקס גיבורי השנה 2022 | צילום: עידו נחליאלי

מי יכול להיות גיבור או גיבורת השנה 2023?
אנשים שמרגשים אתכם בזכות הפעילות שלהם למען הקהילה. למעשה זה יכול להיות כל מי שאנחנו בטוחים שהגיע הזמן להגיד להם תודה. אנשים שתרומתם לחברה מניעה את פעילותם במגוון תחומים חברתיים, גיבורים וגיבורות, יזמים ויזמיות שעושים הכול כדי לחזק את החלש למען עשיית טוב כחלק ממפעל חייהם. אנשים יוצאי דופן בטוב ליבם, בעלי תשוקה ורצון גדול לעשות טוב למען האחר בכל זמן ובכל מקום.

השנה, המיזם ייערך בסימן של סיוע לאזרחים ותיקים, קידום נוער בסיכון, העצמת נשים, ושילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית והגיבורים ייבחרו על ידי ועדת "גיבורי השנה 2023" שתורכב מנציגי מפעל הפיס וקשת.

הנה כמה דוגמאות לגיבורים שריגשו אותנו ושהתרגשנו בשבילם ב-2022

מיזם "חוות המרחב הפתוח"
הזוכה הגדול של גיבורי השנה 2022 היה ללא ספק עופר קומורובסקי, וטרינר המתמחה ברפואת סוסים וקצין בסיירת מטכ"ל לשעבר שיסד את המיזם "חוות המרחב הפתוח". הוא נבחר כחביב הקהל הודות לפעילות בחווה שלו בה מיישמים את שיטת הטיפול החדשנית שפיתח - שיטה הוליסטית המשלבת בין סוסים ובע״ח לבין נוער בסיכון וילדים ובוגרים מהספקטרום האוטיסטי.

גיבור השנה חביב הקהל: עופר קומורובסקי (צילום: גיבורי השנה 2022, קשת 12)
ארז קומורובסקי - מיזם המרחב הפתוח | צילום: גיבורי השנה 2022, קשת 12

מיזם Music4Life"
Music4Life הוא מיזם אשר מעניק הזדמנות שווה ללימודי מוזיקה עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. בזכותו, מרכזי המוזיקה בפריסה ארצית והקונסרבטוריונים בכפר סבא פותחים את שעריהם עבור הילדים ללמידה בקבוצות. המסר שמנחה את המיזם הוא שמוסיקה מאחדת, מקשרת ומגשרת בין בני האדם והמיזם הולך עם תובנות אלה עד הסוף, לאחר שעופרה גילתה בעצמה דרך בנה איזו עוצמה טיפולית יש למוזיקה. 

"מפעל הפיס והשלטון המקומי והאזורי גאים להוביל יחד עם קשת, זו השנה השלישית, את מיזם "גיבורי השנה" שמטרתו להביא לקדמת הבמה את העשייה החברתית המופלאה שמתקיימת בחברה הישראלית ואת האנשים המדהימים שעומדים מאחוריה", מסביר מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס.

"בשנה האחרונה המשיך מפעל הפיס ללוות מקרוב את הפעילות החברתית של גיבורי השנה 2022. ראינו אותם צומחים, מתפתחים, ומתרחבים באופן מעורר השראה על מנת להגיע לכל מי שזקוק לסיוע ולהפיץ את ערכי ההתנדבות והנתינה בחברה הישראלית. מפעל הפיס והשלטון המקומי והאזורי ימשיכו להוביל יחד מיזמים חברתיים הן במסגרת הקהילה והן ברמה הארצית למען כלל תושבי הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ".

הפרויקט זכה להצלחה בלתי צפויה והוא ממשיך להדהד גם מחוץ לגבולותיו, כי בזכותו הוקמה קהילת גיבורים שכיום מונה כבר 64 אנשים שהשתתפו בפרויקט מאז שהחל ב-2021.

כאן תוכלו להיזכר בכלל הגיבורים והגיבורות שנבחרו לפרויקט בשנת 2021 וכאן תוכלו להכיר את הסיפורים המיוחדים של הגיבורים שלנו לשנת 2022כאן תוכלו לראות את רשימת הגיבורים של 2023 
הגיבור שיקבל הכי הרבה הצבעות יבחר לחביב הקהל ויזכה במענק כספי בשווי 20,000 שקלים מתנת ועדת גיבורי השנה.