"אנחנו מאמינים שלכל אזרח ואזרחית במדינה יש תפקיד ומשמעות", אומרת רונית בר, מנכ"לית המועצה הישראלית להתנדבות, ארגון המנגיש את ההתנדבות עבור אזרחים. "אנחנו עובדים בשיתוף עם מפעל הפיס והרשויות המקומיות כדי לשמש כמרכז מידע, למידה וחדשנות. המשימה הגדולה שלנו היא לחבר בין הצורך של החברה בהתנדבות לבין אזרח שמעוניין להשקיע מזמנו כדי לעזור לאחר".

כדי שכל המעוניינים להתנדב ימצאו את אפיק ההתנדבות שהכי מתאים להם, המועצה מפעילה רכזים ורכזות הפועלים בארגונים וברשויות בכל רחבי הארץ, שמנהלים קשר רציף עם המתנדבים ודואגים להם לפלטפורמת ההתנדבות שהם מחפשים.

היום בשעה 21:30 יערך טקס חגיגי של קשת ומפעל הפיס בו יבחרו המתנדבים המצטייני לשנת 2022. במשדר מיוחד בהשתתפות אומני ישראל יוכרזו הגיבורים האמיתיים שתרמו המון למען החברה והקהילה, כדי שחיי כולנו יהיו טובים יותר.

"אין דבר מספק יותר מלעזור לזולת", מסבירה בר, "ומעבר לכך, בהרבה התנדבויות אנחנו גם מעניקים למתנדבים אפשרות ללמוד כדי לקחת איתם ערך מוסף להמשך החיים, ממש כמו בסטאז' מקצועי שעושים בסיום הלימודים. סטודנטים לתקשורת או שיווק, למשל, יכולים להתנדב בתחומים כמו שיווק בדיגיטל או ניהול רשתות חברתיות ולבנות תיק עבודות. צעירים שרוצים ללמוד הוראה יכולים לשמש כמנטורים וללוות לילדים מאוכלוסיות מיוחדות".

ההתנדבות לא מסתכמת רק בעזרה לזולת והעצמה עצמית. "אנחנו מאמינים שכאשר אתה נותן אתה גם מקבל בחזרה", אומרת בר, "זה מעודד את רוח ההתנדבות ומחזק את הסולידריות החברתית והופך את החיים של כולנו למאושרים יותר".

אז איך ואיפה אפשר להתנדב? המועצה הישראלית להתנדבות עובדת עם מגוון רחב של חברות, עמותות ורשויות מקומיות, שמספקות מאות אפשרויות של מקומות להתנדב בהם. אלו כמה מהארגונים שמחפשים מתנדבים ממש עכשיו:

_OBJ

המועצה הישראלית להתנדבות

ארגון הגג לקידום וחיזוק ההתנדבות בישראל. המועצה מחפשת מתנדבים ומתנדבות שיעזרו בתחום השיווק הדיגיטלי. אם יש לכם ניסיון בתוכן ופרסום ברשתות החברתיות, נשמח שתצטרפו ותסייעו לחיזוק העשייה ההתנדבותית בישראל.

לפרטים: רותי פרדו, מנהלת התנדבות - rutip@ivolunteer.org.il, 050-8592759

 

אח בוגר – אחות בוגרת

עמותה ותיקה שמטרתה להעניק לילדים ובני נוער את האפשרות לממש את הפוטנציאל שלהם על ידי חניכה של "אח בוגר" או "אחות בוגרת". נערים ונערות הזקוקים לדמות תומכת נוספת בחייהם זוכים בעזרת העמותה לקבל מנטור צמוד המשמש מודל לחיקוי ומסייע להם לפתח הרגלים בריאים, לבצע את הבחירות הנכונות, להשקיע בלימודים ומעניק להם תחושת ביטחון וערך עצמי.

רוצים לשנות את החיים לילד או ילדה? תוכלו להתנדב כאן

 

אתגרים

עמותה הפועלת להעצמה ושילוב אנשים בעלי צרכים מיוחדים דרך ספורט. העמותה מחפשת מתנדבים קבועים מעל גיל 16, להתנדבות של פעם בשבוע באחת מקבוצות ההליכה/ריצה ורכיבה על אופניים ברחבי הארץ.

לפרטים נוספים והתנדבות בעמותה נא לפנות לנופר: 054-5924868 nufar@etgarim.org

 

ויצו

התנועה הנשית הציונית הבינלאומית שפועלת בכל רחבי ישראל לשיפור החברה. התנועה מחפשת רכזות התנדבות בסניפים שתפקידן למפות את צרכי ההתנדבות בסניף, לגייס מתנדבות, לארגן הכשרות, ללוות, לשמר ולתגמל את המתנדבות וגם ליצור שיתופי פעולה.

לפרטים נוספים: מיה שריג, 050-5767936 / mayas@wizo.org

 

לקט ישראל

ארגון הדואג להצלת המזון הלאומי של ישראל. הארגון עוסק בקטיף עודפי התוצרת החקלאית וחלוקת מארזי אוכל לניצולי שואה ברחבי הארץ.

לפרטים והתנדבות: 09-7909202 / leket@leket.org


לתת

ארגון סיוע הומניטרי ישראלי שנוסד במטרה לפעול לצמצום העוני וליצירת חברה צודקת וטובה יותר. הארגון מסייע לאוכלוסיות במצוקה ומניע את החברה האזרחית לערבות הדדית ונתינה ולשינוי בסדר העדיפויות הלאומי. הארגון מחפש מתנדבים לחלוקת סלי מזון לקראת החגים ולהתנדבות קבועה לאורך כל השנה. כל מתנדב יכול לעשות את ההבדל ויחד נדאג שאף משפחה לא תישאר רעבה בחג.

ניתן לפנות לארגון "לתת" ולהירשם לכל אחת מההתנדבויות כאן


פרויקט סאנשיין

ארגון בינלאומי המפעיל מתנדבים במחלקות ילדים בבתי חולים ובגני ילדים שיקומיים. הארגון פועל במטרה לשנות את חווית האשפוז ולהביא שמחה והסחת דעת לילדים המאושפזים. ההתנדבות כוללת הגעה לבתי חולים ויצירת קשר אישי באמצעות משחק ויצירה עם ילדים מאושפזים ובני משפחתם.

ליצירת קשר: דורית, רכזת מתנדבים- 052-4559860 / info@projectsunshineisrael.org


OneDay

עמותה שהגדירה מחדש את תחום ההתנדבות עבור צעירים וצעירות על ידי יצירת חוויות התנדבות קבוצתיות ובלתי נשכחות. העמותה מסייעת לעשרות אלפי אנשים מאוכלוסיות שונות ומקיימת מאות פעילויות בשנה בכל רחבי הארץ. ניתן להתנדב בתפקידים שונים, מעבודה משרדית ועד עבודת שטח.

לפרטים נוספים אפשר להיכנס לאתר, לשלוח מייל Info@odsv.org או לחייג 051-2878702

 

נגישות ישראל

עמותה שהוקמה בשנת 1999 ופועלת לקידום הנגישות כדי לאפשר לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם להשתלב בחברה בשוויון, בזכות, בכבוד ובעצמאות מרבית. העמותה מקיימת פעילויות במוסדות חינוך להגברת המודעות לנגישות ומחפשת מתנדבים במגוון תחומים. התנדבות זו מתאימה לכולם.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם תמר במייל office@aisrael.org או בטלפון 054-2422973


לא מצאתם התנדבות שתואמת לתחומי העניין שלכם? בקרו
באתר המועצה הישראלית להתנדבות ומצאו מגוון מקומות בהם תוכלו להתנדב!