הדס אלעד היא האישה שמאחורי פרויקט "מראות" שמחבר בין סטודנטים להלומי קרב, דרך תהליכי חוויה ויצירה. שני הדר, מי שהקימה את הפרויקט יחד עם הדס, מספרת כי "זו יוזמה שלנו בניסיון להעביר את הלומי הקרב תהליך שהוא לא מוגדר טיפולי, אבל הוא רפואי. אנחנו לא נשות טיפול אנחנו נשות של לב וחשבנו שדווקא ממקום של יצירה אנחנו יכולות לעשות משהו".

הדס אלעד גיבורי השנה (צילום: אור סיט)
"אנחנו נשות של לב וחשבנו שממקום של יצירה אנחנו יכולות לעשות משהו". הדס אלעד ושני הדר | צילום: אור סיט

הדס נבחרה להיות אחת מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

"אחת הדוגמאות שלנו בפרויקט זה שמעון, שהגיע לסדנת פודקאסט והפך להיות שדרן רדיו", מספרת הדס. שמעון פריאנטה מספר אף הוא על החוויה האישית שלו: "פרויקט 'מראות' נתן לי להגשים את עצמי כמו שלא הגשמתי את עצמי מאז יום הפציעה. פעם ראשונה שאני מרגיש שאני עושה משהו שיש לו משמעות, וגורם לי להרגיש שווה בין שווים".

הדס אלעד גיבורי השנה (צילום: אור סיט)
"פעם ראשונה שאני מרגיש שאני עושה משהו שיש לו משמעות". הדס עם שמעון | צילום: אור סיט

הדס מסכמת את מה שהוביל אותה להקים את הפרויקט: "הבן שלי שואל אותי – 'אימא את יכולה לספר לי מה את עושה?', אז אני אומרת - 'אני מנסה שיהיה פה עולם יותר טוב בשבילך'".

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן