״התחלתי את ההתנדבות שלי במרכז לכלבי נחייה לאור אהבה של כלבים לפני כ-21 שנה, וכך למדתי להכיר את נושא העיוורון מקרוב", מספר אלי שרוני בסרט קצר שתיעד אותו במהלך יום פעילות של העמותה שהוא ייסד - פעול"ה, "פותחים עיניים ולב לצרכי העיוורים".

אלי נבחר להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

"בכל שבוע אנחנו יוצאים למקום אחר בארץ לרכיבה שהיא רכיבה כיפית", מספר שרוני. משה ביטון, לקוי ראייה שמשתתף ברכיבה, מסביר שהוא מאוד נהנה מהרכיבה ומרגיש את האוויר הפתוח. "זה טוב שלאנשים עיוורים יש דבר כזה כמו הקבוצה שלנו", מוסיף לאוניד יקוביס, לקוי ראייה שמשתתף גם הוא ברכיבה. "בזכות אלי החיים שלנו עכשיו מעניינים באמת", הוא אומר בחיוך.

פעול"ה (צילום: אור סיט)
״התחלתי את ההתנדבות שלי במרכז לכלבי נחייה לאור אהבה של כלבים לפני כ-21 שנה" | צילום: אור סיט

בעמותת פעול"ה, מעסיקים בעלי תעודות עיוור בהסברות ברחבי הארץ וכמטפלים הוליסטיים, מקיימים סדנאות והדרכות במרכז העמותה ובכל שבוע מקיימים רכיבות על אופני טנדם ברחבי הארץ לשני רוכבים כאשר אוספים את לקויי הראייה והעיוורים מביתם. "החיוך, החיבוק, התודה, החברותא עושים את ההבדל. אנחנו, הרואים, מקבלים הרבה יותר ממה שאנחנו נותנים, מסכם שרוני.

פעול"ה (צילום: אור סיט)
כל שבוע מקיימים רכיבות על אופני טנדם ברחבי הארץ | צילום: אור סיט

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן