יובי תשומה כץ נולדה באתיופיה ועלתה לארץ ב-1984. כמו הרבה מחברי הקהילה, גם היא חשה חוסר שייכות. אלא שרגשות התסכול והכאב הובילו אותה להקים את המיזם "חברים בטבע". "הבנתי שמה שצריך לעשות זה לייצר תחושת שייכות. ברגע שנרגיש שזה הבית שלנו, הרבה מהבעיות שלנו ייפתרו", מספרת יובי. "אנחנו בעמותה מפתחים מפגשים של החברה הכללית בהובלה של יוצאי אתיופיה. המפגש הזה, שבו המבוגרים שלנו מלמדים את הידע שיושב אצלם הכי טוב, מפתח קודם כל תחושה של מסוגלות, ובסופו של דבר - שייכות".

יובי נבחרה להיות אחת מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

יובי תשומה כץ גיבורי השנה (צילום: הדקה החברתית)
"הייתי רוצה שהחברה שלנו תפתח את הראש ואת הלב". יובי תשומה כץ | צילום: הדקה החברתית

"הייתי רוצה שהחברה שלנו תפתח את הראש, את הלב, למה שמביאים איתם עולים חדשים ושתוכל לראות איך התוספת הזו מועילה לכל אחד, ולכולנו ביחד", מסכמת יובי. "לעולים חדשים הייתי רוצה להגיד שאפשר להמיר כאב, כעס ועצבים בעשייה שמולידה אהבה ושייכות".