"אנחנו נמצאים עכשיו בדרך לקחת חולה דיאליזה לאחר טיפול רפואי קשה ומתיש. לוקחים אותו הביתה", מספר לנו מאיר קווין, מנכ"ל עמותת "רפואה ושמחה", בסרט קצר שתיעד אותו במהלך יום פעילות בעמותה.

מאיר נבחר להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

הכירו את מאיר קווין (צילום: אור סיט)
"אנחנו מחזיקים היום צוות של כעשרת אלפים נהגים בכל נקודה בעולם" | צילום: אור סיט

"אנחנו בעצם עסוקים בעשייה למען החולים והמשפחות שלהם", הוא אומר. "אם זה ילד שגר בירושלים וצריך להביא לו תרופה דחופה מבית דגן או אם זו תרופה מיוחדת שמייצרים בצרפת וצריך להביא אותה עבור קשיש לישראל. אנחנו מחזיקים היום צוות של כעשרת אלפים נהגים בכל נקודה בעולם". מאיר מספר שבתקופת שיא הקורונה, נעזרו בעמותה כ-1,200 איש מידי יום.

"מאיר הצטרף לעמותה לפני כשנתיים והביא איתו ברכה גדולה בגיוס של למעלה מעשרת אפלים מתנדבים ששותפים בלמעלה מאלף קבוצות וואטצאפ בארץ ובעולם", מוסיף ישראל קיצינסקי, יו"ר "רפואה ושמחה".

הכירו את מאיר קווין (צילום: אור סיט)
"היה לי ברור שזה הייעוד שלי וששם אני רוצה להיות" | צילום: אור סיט

"כשאני הייתי ילד, לא לכולם היה טלפון בבית", מסכם מאיר. "אבא שלי היה אוסף מהרחוב אנשים שרצו להתקשר והם היו עולים אלינו הבית ומשתמשים בטלפון. אני גדלתי בבית שהנתינה לזולת הייתה הערך המרכזי. היה לי ברור שזה הייעוד שלי וששם אני רוצה להיות".

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן