הם גיבורי השנה כי הם מקדישים את כל זמנם לעזור, לשנות מציאות והופכים את המדינה למקום שלנו שטוב יותר לחיות בו. בחודשים האחרונים יצאנו בקשת 12, בשיתוף מפעל הפיס, למסע חיפוש אחר גיבורים כאלה, גיבורים שעוזרים ולא כדי לקבל פרס. קיבלנו כמות אדירה של מועמדים, מתוכם בחרה ועדת גיבורי השנה את 40 הראויים ביותר.

כל אחד מהם פעיל בתחום שונה, אבל כולם מעניקים מעצמם כל יום, כל היום, לקהילה שסביבם. כל אחד מהם מעורר השראה ובערב זה התמקדנו בעשרה מתוכם. בואו נכיר אותם:

תמי קרישפין | מעשה ב... זוכת תואר "גיבורת הקהל"

תמי היא אם לשני ילדים עם מוגבלויות, שלקחה את החוויה האישית שלה, את האהבה שלה לבישול ואת התשוקה שלה לעשייה חברתית והפכה אותם, מילולית, למטעמים. "מעשה ב... , מיזם מטעם עמותת "בית הגלגלים", מארחים אירועים חברתיים קולינריים, ומשלבים בצוות שלהם אנשים עם מוגבלויות - וכך יוצרים גם מקום תעסוקה עבורם, וגם שיח נטול סטיגמות בין האורחים לבין הצוות, והכל במעטפת של אוכל נהדר ואווירה שהיא הגשמת חלום

תמי קרישפין זכתה בתואר "גיבורת הקהל" של גולשי מאקו וקיבלה ב-50 אלף שקלים לטובת המיזם החשוב שלה. הפרס הוענק לה עלי ידי יושב ראש מפעל הפיס, אביגדור יצחקי.

תיראל כהן | קדמה

תיראל כהן היא ללא ספק חלוצת הציונות וההתיישבות המודרנית. ב-2014 היא יזמה את "קדמה" עם מטרה של חיזוק יישובים מאוימים בטחונית או סמוכי גדר - על ידי התיישבות צעירים בהם. הם מחיים איזורים שלמים, ויוצרים מפגש בין דור צעיר שרוצה לעזור לבין איזור כפרי שנותן לך במה לגדול. תיראל מאמינה בדור הצעיר, וברצון שלו לתרום, להיות חלק ממשהו גדול ואפילו לצאת מהנטפליקס למען המדינה.

במסגרת התוכנית, קובצו כל חבריה של תיראל על מסך אחד, ויחד עם עילי בוטנר ואלרי חמאתי הם הקדשו לה שיר מיוחד. 

ירון אייזיק | טעם של ילדות

הסבל שחווה אביו בבית חולים הוביל את ירון לפתח מיזם מרגש ומיוחד המחבר בין צעירים לבין קשישים באמצעות הסירים. באמצעות בישול משותף, ירון יוצר חיבורים בין דוריים, מפיג את בדידותם של קשישים רבים, אבל יותר מכך - הוא מחבר בין נשמות. כמו תבשיל המלא בתבלינים - ירון מלא בהשראה, אמביציה, חיוכים ולב ענק ובזכות כל אלו הוא יצר פה מתכון נפלא - של עשיית טוב ואהבה.

במסגרת הפרויקט, השף חיים כהן בחר בירון כגיבור שלו והעניק לו מתנה מיוחדת בעזרת WOW – ספר המתכונים שלו הודפס ויימכר באתר של החברה, כאשר כל ההכנסות מהמכירות יוקדשו למפעל המיוחד של ירון, "טעם של ילדות". 

לרכישת ספר המתכונים כנסו ל wow.co.il >>

איילת שמש | הבית של עומר

לאיילת שמש קרה הנורא מכל - בתה הצעירה עומר נהרגה בטיול אחרי צבא. לאחר מספר חודשים בהם נזקקה לראשונה בחייה לתמיכה וסיוע מהסביבה, החליטה להעניק זאת חזרה לאלו שאין להן אף אחד. יחד עם יעל שריג, הקימה את "הבית של עומר" - בית מוגן לצעירות בסיכון. ושם היא מקווה להפוך כל צער, אובדן או טרגדיה לתקווה ואופטימיות. הרע הופך לטוב, ויחד גם הנערות וגם איילת זוכות לדרך חדשה.

במסגרת הפרויקט המיוחד, זכו הבנות של הבית של עומר לצאת עם אדוה דדון לנסיעה מאתגרת ריינג'רים ויחד הן נהנו מחוויה בלתי נשכחת. 

מרטין סבג | custom angels

למראית עין הם נראים קשוחים - חבורת אופנוענים עם מעילי עור, זקנים וקעקועים. החבורה הזו, המונה כבר קרוב ל-3000 חברים, הם בכלל מלאכים על גלגלים. בהובלת מרטין סבג, שבילדותו ספג הצקות, השפלות ובריונות, הם פועלים כנגד בריונות המופנית כלפי ילדים ונוער. את האהבה שהוא לא קיבל, הוא עכשיו מעניק לעשרות ילדים, ונותן לאחרים את ההזדמנות לעשות זאת גם.

במסגרת המהלך המיוחד, יצאה רותם אבוהב לרכיבה עם חבורת האופנוענים של מרטין ויחד הם עשו רעש בכל כפר סבא.

דרורית ניצני | התוכנית לחיילים בודדים ללא עורף משפחתי

דרורית אימצה למשפחתה את אלי, חייל בודד ישראלי, ודרכו הבינה שיש עוד רבים כמוהו. "העמותה לחיילים בודדים" מטפלת לכ-1000 צעירים ישראלים חסרי עורף משפחתי. הם מלווים אותם לפני גיוס, תוך כדי השירות, וגם 5 שנים אחרי השחרור עד שהם מסוגלים להתנהל פיננסית באופן עצמאי. התנדבות אל מול חייל אחד, הכפילה עצמה באלף, והפכה את דרורית לאמא של החיילים הבודדים.

במהלך הערב המיוחד, הפתיע הזמר והיוצר שימי תבורי את דרורית, יחד עם אבינועם וישי, בוגרי התוכנית, ויחד הם שרו לה את "עוד סיפור אחד של אהבה". 

 

עבאס עבאס | עמותת אלמנארה

עבאס עבאס גדל בנצרת, ובבית הספר בו למד הוא היה התלמיד היחיד עם מוגבלות. לאורך כל הדרך הוא האמין בהצטיינות, לא לתת למגבלה לנהל אותו, וכן שאם שואפים למצויינות מגלים ששום דבר לא מגביל בעצם. העמותה שהקים מסייעת לאנשים עם מוגבלויות לממש את זכויותיהם ולהשתלב בחברה באופן שיוויוני, ללא הדרה ודעות קדומות. עבאס עבאס לא נותן לדבר לעצור אותו, והוא עוזר גם לאחרים - להאמין כמוהו.

במסגרת הפרויקט המיוחד, ועדת גיבורי השנה החליטה להעניק לעבאס 25 אלך שקלים לציוד עבור המיזם שלו. 

עילי פרבשטיין | בית על הים

עילי פרבשטיין הבין את העוצמות של הים עוד כשהיה חייל ועכשיו הוא חולק את הקסם הזה עם בני ובנות נוער במצבי סיכון ועם צרכים מיוחדים. העמותה "בית על הים", שהוא אחד ממקימיה, לא רק מעניקה כוח לבני ובנות הנוער אלא גם למשפחות המקיפות אותם. עילי מחזק משפחות שלמות דרך פעילויות חינוכיות חיוביות ומעצימות והוא מעניק להם השראה ובית, על הים

יובל מהרל | לפרוש כנף

רק בת 26, וכבר אחראית על מיזם מרגש שמאפשר לבעלי מוגבלויות לחוות את "הטיול הגדול" אחרי צבא, ממש כמו כולם. לפני מספר שנים, יצאה יובל מהרל לטיול עם בר שביט, הלוקה בשיתוק מוחין. היא חזרה עם חוויה מרגשת ורצון להגשים חלום לעוד אנשים. העמותה שהקימה מחברת בין אנשים עם מגבלה ואנשים ללא מגבלה ועוזרת להם לבנות טיול שיותאם להם, כזה שהם לא ישכחו כל החיים.

יובל מהרל הוזמנה על ידי הזמרת והיוצרת, קרן פלס, לשיר איתה דואט מרגש לשיר "באת לי פתאום". 

שלומי אבוטבול | שווים

שלומי אבוטבול היה נהג מונית של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. אך במקום רק להסיע ולהחזיר אותם, הוא עשה משהו גדול יותר - ראה אותם באמת. במפגש איתם הוא הבין שכדי לעזור להם הוא צריך להקים להם מקום שיהיה להם לבית, מקום בו הם לא יהיו יותר שקופים. עם חזון שכולו אהבה הוא ייסד את "שווים", מועדון עבור בעלי צרכים מיוחדים שנותן משמעות אדירה גם לצעירים, אבל לא פחות לו.

לעמותת שווים יש חלום והוא להתרחב ולהקים עוד מועדונים בערים נוספות בישראל. מערכת גיבורי השנה העניקה לעמותה סניף חדש – את סניף רמת גן של עמותת שווים.

הכירו את 40 הגיבורות והגיבורים שהופכים את העולם למקום טוב יותר>>

רחלי טדאסה מלקאי | נשים אתיופיות מעצימות

ניסיון החיים של רחלי גרם לה להבין שאין גוף שיכול לסייע ולקדם נשים בקהילה האתיופית, אז היא החליטה להקים כזה בעצמה. רחלי מחברת בין נשים, ורואה בכל הנשים מקור להשראה, שיהיו מודל לחיקוי אחת של השנייה. דרך היוזמה שלה היא מעודדת השכלה גבוהה, ממנפת עסקים בקהילה האתיופית, וכן מסייעת לנשים שחוו אלימות במשפחה או תקיפה מינית, והכל דרך קהילה נשית מגובשת וחזקה.

מערכת גיבורי השנה העניקה לחמש מחברות העמותה מלגות לקראת תחילת הלימודים – כל אחת תקבל 5,000 שקל ללימודים, כדי שתוכל להגשים את השאיפות שלה.