קורס טייס מספר 133 יסתיים היום (רביעי) ומי שיקבל את הכנפיים היוקרתיות הוא סרן א', שנכשל במיונים הראשונים, התגייס לגדוד חי"ר, עשה שירות צבאי מלא, אבל לא זנח את חלומו הגדול וסיים את הקורס בהצלחה. היום (רביעי), הוא סיפר ב"גלית ויואב" על התהליך הלא פשוט שעבר - כל הדרך לטקס המרגש.

"הדרך שלי התחילה עוד כמלש"ב", סיפר סרן א'. לא קיבלתי את המיונים לקורס טייס כי הנתונים הפסיכוטכניים שלי לא היו מספקים אז ביקשתי אישור כללי. הגעתי למיונים הראשונים ולא צלחתי אותם. הרגשתי צביטה בלב כי רציתי שהחלום התגשם אבל מהר מאוד הבנתי שאני הולך לנסות שוב".

למרות תחושת האכזבה, שיתף א' בדרך שעבר עד לחזרה לקורס."התגייסתי לגבעתי, לאחר מכן יצאתי לקורס קצינים והייתי מ"מ במשך שנה. בהמשך, הגשתי טופס שינוי שיבוץ והתחלתי את המיונים מחדש", אמר והוסיף בנוגע לתחושות שחווה כשהמפקדת הישירה שלו בקורס הייתה צעירה ממנו במספר שנים. "התחושה היא לא פשוטה. אני זוכר שיצאתי הביתה והתייצבתי בבית הספר לטיסה, הורדתי את הדרגות והמפקדת האישית שלי הייתה בת 19 ואז הייתי בן 22. בהתחלה היה קשה, אבל מהר מאוד נכנסתי לאווירה. האנשים פה באמת איכותיים".

בנוסף לכך, סיפר הסרן על הקושי בוויתור על טיול הגדול לטובת הגשמת החלום, ועל שילובם של נשים כחלק מהקורס טייסת קרב אחת ושלוש נווטות. "כבר הייתי אמור להיות בהתחלה של התואר אבל אני חתום עכשיו למשך שבע שנים. הבנות מוסיפות צבע לקורס, ואם הן לא היו פה אז חד משמעית הקורס היה פחות טוב. זה תהליך שמשתפר ומאמין שנראה רק עליה".