הישראלית פידא כיוואן, נידונה לעונש מוות באמירויות בגלל סחר ואחזקת סמים. בראיון ל"גלית ויואב", בן דודה סמיר כיוואן ומדריך טיולים המתגורר באזור, בן סיילס, סיפרו על התחושות שמלוות את המשפחה בימים אלה וניסו לנתח האם עונשה יומתק.

"בגלל שזה עונש מוות זה נפל על המשפחה בצורה קשה מאוד. שנה שלמה לא שמענו ממנה חוץ מאמא שלה", שיתף כיוואן בכאב והוסיף בנוגע למצבה הבריאותי של בת דודתו והציפיות מהממשלה להתערב בנושא. ""אנחנו יודעים שהיא בסדר ומתייחסים אליה יפה אבל עדיין אנחנו צריכים את הגורם הממשלתי שיתחיל לעבוד ומבקשים ייצוג הולם בבית המשפט שיבדוק את העניין לעומק".

בהמשך, סיפר כיוואן על הניסיונות מצד המשפחה להגיע אל פידא והמידע שהם קיבלו בנוגע ליחס שהיא מקבלת בבית הכלא. "אף אחד לא ראה אותה. אח שלה ניסה לבקר אותה באמירויות אבל ללא הצלחה. הם מתייחסים אליה טוב מאוד שם". 

בן דודה של הישראלית שנידונה לעונש מוות באמירויות  (צילום: גלית ויואב, קשת12)
פידא כיוואן | צילום: גלית ויואב, קשת12

בנוסף לכך, מדריך הטיולים בן סיילס, שמתגורר באמירויות וחווה מקרוב מספר מקרים שבהם ישראלים הסתבכו עם רשויות החוק – סבור שזה רק עניין של זמן עד שעונשה של פידא יומתק ושעל המדינה להתערב בנידון. "מדינת ישראל תמיד פעלה מאחורי הקלעים. במקרים כאלה חייבים לתת את הזמן והיכולת לעבוד הכוחות עצמה. איחוד האמירויות לא תעזור באיזשהי המתקה של העונש בעזרת תעודה תקשורתית כלפי אותה בחורה", אמר והוסיף. "ממה שאני יודע, היחס בבתי הכלא הוא טוב. אני רוצה לחזק את משפחתה ומה שאני יכול להגיד שבמקרים כאלה העונש יומתק". 

בן דודה של הישראלית שנידונה לעונש מוות באמירויות  (צילום: גלית ויואב, קשת12)
בן סיילס | צילום: גלית ויואב, קשת12

מעורכת דינה של המשפחה, תמי אולמן, נמסר בתגובה: "היא נמצאת במצב נפשי קשה ביותר. אנחנו פה כדי להגיש את הערעור יחד עם עורכי הדין המקומיים בתקווה לשנות את רוע הגזרה".

משרד החוץ מסר בתגובה: "משרד החוץ מטפל לאורך השנה האחרונה באמצעות המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי ונציגויות ישראל באמירויות. במסגרת זו היו נציגי המשרד בקשר עם העצורה מספר פעמים ואף סייעו לאשר ביקור של בן משפחה בבית המעצר".