נופר נגר ממצפה ישי, הייתה בשלבי הריון מתקדמים. בשבוע שעבר, היא הרגישה צירים והבינה שעליה ללדת בדחיפות. היא ביקשה מבעלה אביאור שיתקשר במהירות למד"א על מנת שתספיק להגיע לבית החולים. במקום זאת, צוות רפואה צבאי בראשותו של סמ"ר אמיר זיו, הגיע לביתה ויילד את בתה השלישית. היום (רביעי), הם סיפרו על החוויה הלא שגרתית שעברה עליהם.

"באותו ערב ישבנו בחטמ"ר אפריים. לפתע ראינו הודעה בקבוצת כוננים באזור שאישה במצפה ישי כורעת ללדת. ישר עלינו לאמבולנס, הגענו ראשונים וראינו את נופר עם צירים וירידת מים", אמר זיו והוסיף. "בהתחלה חשבנו להגיע לבית חולים שם היא תהיה תחת פיקוח, אבל אחרי כמה דקות שחשבנו שנזוז, ראינו שאין מקום, התחלנו לראות ראש והבנו שצריך להתחיל לידה כאן ועכשיו. תוך 15 דקות התינוק היה כבר בחוץ". 

פרמדיק צעיר שהגיע ליילד אישה באמצע הלילה (צילום: גלית ויואב, קשת12)
"כשראינו ראש הבנו שאין לאן ללכת" | צילום: גלית ויואב, קשת12

בני הזוג נגר, שיתפו גם הם במה שהתרחש באותו ערב. "חזרתי ב-23:00 בלילה ואשתי אמרה לי שהיא מתחילה צירים סדירים", אמר אביאור ואשתו הוסיפה. "כשיצאתי מהמקלחת הבנתי שהתינוק עומד לצאת, ואמרתי לו שיתקשר מהר למד"א. הראשונים שהגיעו אלה החיילים שנמצאים לידנו. תוך 3 דקות הם היו פה עם ציוד והרבה חום, עדינות, כאילו יש להם ניסיון של שנים. הם הקנו לי המון ביטחון".

בסיום, אמיר סיפר על התגובות לאירוע שקיבל מחבריו לבסיס ועל האופן שהוא עצמו הגיב לכל השתלשלות האירועים. "כולם היו בשוק ופרגנו. זה לא משהו שמתכוננים אליו", אמר והוסיף. "לא אומר שלא הייתי לחוץ בהתחלה, אבל צריך להבין שאין מה לעשות וזה המקום שלך לעשות את התפקיד שלך. כשמגיעים להבנה הזאת מתחילים לפעול על אוטומט".