ג'וליו ג'ובראן הוא סטודנט להנדסת מחשבים באוקראינה שנמצא בשנה האחרונה לתואר. בעקבות הפלישה הרוסית למדינה, הוא נאלץ לעזוב את ביתו בעיר חרקוב, ובמשך שבוע הסתתר בתחנת המטרו עד שהצליח להימלט מהמדינה יחד עם בת זוגו וחזר לארץ. בראיון ל"גלית ויואב", הוא מספר על המסע המפרך עד השיבה ארצה והתחושות הקשות עימם הוא מתמודד.

"יצאתי מחרקוב בדרך לא פשוטה. נסענו ברכבת 20 שעות עד לבוב , משם עברנו את הגבול לפולין ומשם נסענו הביתה – מסע של יומיים וחצי", שיתף ג'ובראן בכאב והוסיף. "לא ציפינו שנגיע למצב הזה, היה קשה מאוד רוב הזמן. היו רגעים שאבדה לי התקווה ולא חשבתי שנצא משם כי לא הייתה עזרה מהממשלה. פחדנו על החיים שלנו והתפללנו שנצא משם - בסוף הצלחנו".

בהמשך, ג'וליו סיפר על התחושות שמלוות את חבריו לספסל הלימודים, ועל הישראלים שעדיין נמצאים באוקראינה ונמצאים במצוקה מפני שאין ביכולתם להימלט ממנה. "לפי מה שאני יודע, כל הסטודנטים חזרו, אבל עדיין יש ישראלים בערים שקשה לצאת מהן. הם מספרים שהמצב לא טוב, אין להם מים, תרופות או מקלט להסתתר בו. קשה להם מאוד".

האם הצלחת לעכל את מה שעברת בימים האחרונים?
"אני כל הזמן חושב שאני בחלום ומנסה לשכוח קצת. אבל זה קשה אחרי מה שעברנו".

מה חושבים הוריך על החזרה שלך לארץ?
"שמחו מאוד שבאנו, הם גם פוחדים על ההורים של חברה שלי שעדיין שם. הם מתפללים ומנסים להכניס אותם לפה, אבל עם כל עניין הערבות והכסף זה קשה".