"כל אחד מאיתנו שחי בארץ הזאת יודע שזה מלווה אותנו לאורך כל הדרך, צריך להבין שכל מה שמנסה טרור מסוג זה לעשות, זה לשבש את יכולת חיינו כאן", אמר הבוקר (שישי) ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בשיחה עם גלית ויואב על הפיגוע אמש (חמישי) ב"אילקה בר" שברחוב דיזינגוף. אותו רחוב, שידע במהלך השנים לא מעט פיגועים.

"צריך להגיד שיש לנו כוחות ביטחון יוצאים מין הכלל, שמגיעים להישגים יוצאים מן הכלל", הוסיף חולדאי, "מה שקורה, כמו שקרה אצלנו אתמול כאן בדיזינגוף, וכפי שקרה כבר בעבר, זה איום ונורא. ב-1995 היה את אסון דיזינגוף, יודעים שהיו דברים מעולם. התחלתי את קריירה שלי כראש עיר באסון הדולפינריום כשראיתי 21 צעירים שכובים על הקרקע ליד החוף. למרות זה יש לנו מדינה טובה ומפתחת, וגם העיר שלנו מתפתחת וחיה. יחד עם זאת, צריך להביע תנחומים למשפחות. מדובר בשני צעירים שבסך הכל באו לבלות, ומצאו את עצמם נהרגים או פצועים שנפצעו קשה מאוד ועברו ניתוחים קשים. אני מאחל להם החלמה".

בהמשך, חולדאי קרא לציבור להמשיך בשגרה. "אנחנו צריכים להמשיך בשגרת חיינו, כוחות הביטחון עושים את מיטב יכולתם", אמר ראש העיר והוסיף: "לשמחתי אפשר גם לחזור לשגרה, היות ומצאנו. זה לא מובן מאליו לתפוס ולחסל את המחבל הנורא הזה".

מה אתה אומר לתושב תל אביב ששואלים האם לצאת מהבית? ללכת לקניות או לשבת בבית קפה?
"אני אומר כן, תלכו לבתי קפה וקניות, תחזרו לשגרה - כל מי שיכול לעשות ולמנוע נמצא כאן בדרך. לעומת זאת, יש לי הערה קטנה לממשלת וצבא ההגנה לישראל: תסגרו את הגדר, נכנסים כל מיני אנשים שלא נבדקים. בעידן הזה כל מי שעובר ונכנס חייב להיבדק בצורה מסודרת, אי אפשר לעשות אצלנו הכל בכאילו, אי אפשר להיות במצב שאומרים שיש בעיות של נשק ולגנוב נשק מצה"ל באופן קבוע. צריך לעשות הכל כדי למנוע את הכניסה והגניבות של הנשק. צריך לסגור את הגדר, במיוחד בתקופה הזאת".

אתה ראש העיר גם של יפו, שזו עיר מעורבת שידעה אלימות ב"שומר חומות". החשש שנחזור למראות שראינו עומד על הפרק, איך מונעים את זה?
"זה לא שאני יכול באגרופיי למנוע את זה, אנחנו עושים פעילו עצומה כדי להמשיך את החיים השגרתיים ביפו. יוצרים מציאות של שיח ונוכחות של אנשי ביטחון באזור. אל תשכח שחלק מעובדיי הם אפילו לא מיפו, אלא מאום אל פאחם שמפחדים להגיע לעבודה היום. החיים הם לא פשוטים, הם מורכבים, אנחנו חיים חיים משותפים, במקום מאוד עדין בתקופה שמשפיעה על כולנו. עובדים פה הרבה ערבים ישראלים, אזרחים, אפילו בתור מאבטחים בעיר הזאת. צריך להבין שיש הבדל בין ערבי לערבי מה שנקרא, ואנחנו נמשיך לחיות איתם, הם אזרחים אצלנו".

על דבריו של ניר דבורי, כי העובדה שלאורך מסלול הירי לא היה גורם אבטחתי ומשטרתי שהצליח לעצור את מסע ההרג מהווה כישלון אמר: "בוודאי שהיה פה כישלון, אבל אתה אומר כישלון ואני אומר אולי זאת הצלחה? אחוז ההצלחה בסיכול פיגועים הוא 99 אחוז, אני לא בטוח שזה כישלון", אמר חולדאי, "בוודאי שכל פיגוע הוא כישלון, אפשר לעשות פאניקה כל הזמן. אפשר לראות את כל מה שעשינו לאורך חיינו ככישלון והצלחה, תראה את התוצאה הסופית. העיר תל אביב יפו, צריכה להמשיך לחיות את חייה, כי הדבר הזה הוא דבר שקרה בעבר - מפני שיש מישהו שרוצה שיקרה".

"אנחנו צריכים להשתפר, אבל לא לראות באי הצלחה כזאת כישלון", הוסיף, "יותר מזה, מעבר לעובדה שאני לא אחראי על המשטרה, אני לא יכולה להתעלם ולהגיד שהמשטרה עושה כפי יכולתה. אצלנו הולכים אנשים מכל הסוגים, המינים והצבעים, אולי אם מישהו היה הולך בעיר שכולם לבנים ואחד שחור, אז היו מוצאים אותו. אנחנו כל הצבעים, עיר של כולם, והיא תמשיך להיות עיר של כולם. לחיות, לבלות ולהעצים".