נהג האוטובוס עופר מורון הותקף מוקדם יותר השבוע כשנסע בקו 845 מקריית שמונה לתל אביב על ידי נוסע שרצה לרדת מהאוטובוס במקום ללא תחנת עצירה. בעקבות התקיפה, הנהג פונה לקבלת טיפול רפואי. משרד התחבורה הודיע השבוע שיקצה 20 מיליון שקלים לטובת אבטחת נהגי האוטובוסים, להתקנת לחצני מצוקה ולאבטחה רכובה.

הבוקר הוא הגיע ל"שישי בבוקר" וסיפר לגלית ויואב על אודות המקרה, תחושת חוסר האונים והקריאה לנהגים אחרים. כמה ימים לאחר המקרה נראה שהדברים עדיין טריים אצל מורון. "זה עדיין מהדהד, חי עם הסרטונים האלה ומנסה להבין מה קרה. לדעתי מכל הסיפור בין ההנהלה שנותנת הוראות למבקרים לבין משרד התחבורה, אנחנו הנהגים אלה שמשלמים את המחיר".

תקפו אותך פיזית, נפגעת.
"נפגעתי, כואב אבל הכאבים הם חלק מהחיים שלי כי אני נכה צה"ל. הכאבים הם לא הבעיה, איתם אני יודע להתמודד".

איך האירוע התגלגל למצב שבו אדם ניסה לחטוף נשק לחייל?
"לא ידעתי שהיה ויכוח עם המבקר מאחור. האמת, תוך כדי נסיעה בכלל שכחתי שיש לי מבקר באוטובוס. המבקר בעצמו הפחיד אותי כשהוא בא בהפתעה".

והבחור הזה רצה לרדת בווינגייט?
"הוא רצה לרדת בווינגייט בגלל שרב עם המבקר, הוא רצה לברוח מהאוטו. מכיוון שאין לי תחנה בווינגייט אז הצעתי לו שאוריד אותו בנתניה כי לא ידעתי שהוא רב עם המבקר. לפני הכניסה לרציף הגיע אליי המבקר ונתן לי הוראה חד משמעית: 'אתה לא פותח דלתות, הזמנתי משטרה'. שאלתי אותו אם הוא בטוח שהמשטרה מגיעה".

ואז הותקפת. כמה זמן זה נמשך?
"אני לא זוכר".

כמה המקרה הזה חריג?
"אין כמעט יום, בייחוד בקווי הלילה, שזה לא קורה".

הזכוכית הזו של הנהג לא עוזרת?
"אין לו הגנה במאה אחוזים כי אתה יכול להגיע כמו שהבחור הזה הגיע וניסה לגעת לי בכפתורים".

זה שווה את סיכון החיים הזה?
"לא. אני רק מילאתי הוראות. היום השיקול שלי לנהגים זה לא להקשיב למבקרים, צריך לפתוח את הדלת ולתת לו ללכת. התשלום לא מעניין אף נהג, ולא צריך להתווכח איתם".

גלית שיתפה כי מורון מכיר את אביה, שעבד באגד במשך עשרות שנים, ואמרה כי הוא מעולם לא נתקל באלימות. מרון הסכים, אך סייג כי "התקופה של אביך ושלי אחרת ממה שקורה היום. האלימות בכל מקום".