לפני שנה וחצי התארחה באולפן "גלית ויואב" זוהר קמפנר מצליח, מורה מתל אביב שהתלמידים שלה יזמו גיוס המונים שנועד לממן הליך פונדקאות עבורה. התהליך הצליח ולפני כחודשיים נולדה לה בת מפונדקאות בגאורגיה. אבל מאז הלידה המורה תקועה שם ולא יכולה לחזור לישראל, בגלל שביתת עובדי משרד החוץ.

"אני יותר משבויה. אני בת ערובה של מדינת ישראל במדינה זרה", סיפרה היום (שלישי) מצליח לגלית גוטמן ודרור גלוברמן. "אני סיימתי את כל התהליכים על פי כל מה שהתבקשתי. כבר לפני שבוע וחצי יכולתי לחזור עם מאיה הביתה לישראל. העיצומים שלהם נוגעים רק בפונדקאות. זאת אומרת שאני לא יכולה לחזור לארץ כי אני לא יכולה להוציא דרכון לתינוקת שנולדה".

מתי את מגלה את זה?

"אני ידעתי שיש עיצומים. אבל גם ידעתי שיש דבר כזה שנקרא ועדת חריגים. אבל אני כבר פעמיים קיבלתי דחייה ולא נותנים לי לחזור לארץ ואני לא מקבלת גם את הסיבה למה. אני כן מבינה שיש בעיה בין שר האוצר לעובדים במשרד החוץ. אבל הם משתמשים בי והם משתמשים בכל הזוגות שנמצאים פה שנולדו להם ילדים מפונדקאות".

 "אני מבינה שיש בעיה, אבל למה להשתמש בנו. אני תושבת ארץ ישראל, אני משלמת מיסים, אני לא עברתי שום חוק בשביל שישימו אותי בכלא. אני לא עברתי שום חוק כדי שמדינת ישראל תפקיר אותי בארץ זרה. יש קורונה,  כשתינוקות בגיאורגיה נדבקים גם אם אין שום תסמינים – מאשפזים אותם בבית חולים. אנחנו לא יוצאים עם הילדים החוצה, אנחנו לא מטיילים , אנחנו לא עושים כלום. המצב הכספי להליך פונדקאות הוא מאוד מטלטל משפחתית וכלכלית. כל המצברים שלי כבר נגמרים".

פנית למשרד החוץ?

"אני כבר שבוע מנסה. אני לא רציתי לפנות לתקשורת. העלתי פוסט בפייסבוק שאולי מישהו מכיר מישהו ויכול לדבר לליבו של מישהו. אתמול בלילה שקיבלתי דחייה נוספת לא לקבל את הדרכון, הבנתי שאין לי ברירה ואני צריכה לירות לכל הכיוונים. רק בשביל שמי שיושב שם בממשלה ישים לב אלי". לסיום סיפרה מצליח כי "לפני כחודש, לפני שהגעתי לפה היה עוד זוג שהיה תקוע בגלל העיצומים. ח"כ עידן רול כתב פוסט בו הוא כותב שאנחנו לא אשמים ושהוא יעזור לנו. אלי הוא עדיין לא התייחס. פניתי פעם ועוד פעם והוא לא התייחס. שיסיר את הפוסט בפיסבוק". 

תגובת ועד עובדי משרד החוץ: "עובדי משרד החוץ ממשיכים לפעול ללא לאות על מנת לשרת את אזרחי ישראל בכל מקום בעולם, וזאת על אף שהם סופגים פגיעה מתמשכת בתנאי העסקתם. הוועד התריע על כוונתו לנקוט באמצעים ארגוניים קשים, אם לא ינתן מענה למצבם. האחריות לפתרון המשבר מונחת לפתחם של שר החוץ ושר האוצר".

במשרד החוץ ובמשרד האוצר לא מסרו תגובה