יממה חלפה מאז אירע פיגוע הירי בירושלים, ואמש (ה') נקבע מותו של יובל דורון קסטלמן שירה לעבר המחבלים ונורה בשוגג - ומניין הקורבנות עלה ל-4. שני מחבלים, תושבי מזרח העיר, פתחו בירי לעבר ישראלים שעמדו בתחנת אוטובוס בכניסה לעיר. המחבלים חוסלו במקום וברכבם נמצאו מאות כדורים. חמאס קיבל אחריות על הפיגוע ובכך הפר את הסכמי הפסקת האש, וכעת במערכת הביטחון דרוכים מפני ניסיונות חיקוי והשראה.

פיגוע ירי בכניסה לירושלים
פיגוע ירי בכניסה לירושלים

לצד הנרצחים, שבעה בני אדם נוספים נפגעו ופונו לבתי החולים. הבוקר, שוחח אחד מהם, עקיבא שוורץ שנפצע קל ברגלו, עם גלית גוטמן ויואב לימור ושיתף בתחושות. "עכשיו אני מרגיש טוב ובסדר ברוך השם", סיפר שוורץ.

תחזיר אותנו בבקשה לרגעים בתחנת האוטובוס העמוסה באנשים.
"הייתי שם, שיחקתי בפלאפון ואז ראיתי אדם שיורה לעבר כל מה שראה עם אקדח במרחק של שני מטרים ממני. תפסתי את התיק ורצתי, הייתה אימה וחרדה. תוך כדי הריצה הרגשתי כדור או רסיס ברגל, הייתי בשוק. רצתי עשרות מטרים, הגעתי לתחנת דלק סמוכה וראיתי המון אמבולנסים שמגיעים בתוך שניות. דפקתי לאחד מהם על החלון ואמרתי שאני פצוע, הם לקחו אותי לבית החולים".

זה לא הפיגוע הראשון שלך בירושלים.
"הייתי בפיגוע ממש באותה תחנת אוטובוס ממש לפני שנה. זה היה פיגוע בשני מוקדים, מטענים ברמות ובכניסה לעיר בטרמפיאדה, שם הייתי".