אתמול (ה') הותר לפרסום כי סא"ל סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53 בשריון, נפל בעזה והוא בן 33 במותו. הקצין האמיץ, שניהל גם את הקרב בבארי לפני שיצא לחזית, האמין בצדקת הדרך, בחתירה למגע ושאף להגן על מדינת ישראל. "אני רוצה להגיד לכולכם שגדוד 53 בתפארתו ובעוצמתו עם כל הטנקים שלו מוכן לכל אתגר. בשבת בבוקר הגדוד התעורר לבוקר זוועתי, ומהר מאוד מצא עצמו דוהר על גבי הטנקים ליישובים בעוטף, הפך את הקערה והציל את המצב של היישובים", אמר בסרטון שהפיץ רגע לפני כניסתו לרצועה. "כעת אנחנו מכינים את עצמנו להכות באויב בעוצמה קטלנית. אני שולח לכם את החיזוקים שלי, ומצפה מכם, אזרחי ישראל, להמשיך להיות מאוחדים וחסונים. רק ככה נוכל לנצח, כוחנו באחדותנו להוביל למטרה אחת - ניצחון", אמר.

הבוקר (ו'), אביו של חבקה, עמאד, שוחח עם מעיין אדם וחיים אתגר וסיפר על המפגש האחרון עם הבן הגיבור. "סלמאן היה גיבור ישראל ובחור דרויז משכמו ומעלה. בשבת האחרונה יזמנו המשפחה וחברים מהכפר נסיעה ארוכה לדרום. עשינו ארוחת ערב חגיגית לגדוד, וזו הייתה הפעם האחרונה שנפגשנו איתו", סיפר. "אחר כך הייתה לנו שיחה קצרה לפני שנכנס לעזה, ומאז לא דיברנו עד שקיבלנו את הבשורה המרה".

באותו מפגש, מה הוא סיפר?
"הוא היה במצב רוח מרומם, גיבור שלא מפחד מכלום. אכפת לו רק לשמור ולהגן על מדינת ישראל ורצון לנצח. הוא עודד את כל החיילים ואמר לנו: 'אני נכנס ויודע שננצח'. אני מקווה שמה שאמר יתגשם".

איזה ילד הוא היה?
"הוא הבן הבכור וקיבל חינוך מעולה. אני מורה 34 שנים, והוא היה בבית הספר איתי עד כיתה ט'. אז הוא עבר לקציני ים בעכו למשך ארבע שנים ועשה שנת מכינה. הוא התגייס לשריון והתחיל להתקדם. דאגנו שיקבל את כל הדברים הטובים וככה הוא הגיע לאן שהגיע".

סלמאן חבקה
"מקווה שיזכרו את גבורתו לדורות". סלמאן חבקה ז"ל

ברגעים כאלו אנו נזכרים בשותפות הגורל בין יהודים לדרוזים ששווים בחיינו ובמותנו. איך אתה רואה דברים כמו חוק הלאום?
"משתדל בינתיים לא לחשוב, אבל יהיו ימים שנדבר על האפליה. כעת זה הזמן להתאחד, להיות חזקים, לקבור את סלמאן בצורה המתאימה ביותר ולדאוג למשפחה שלו. מקווה שעם ישראל יזכור את מעשיו לדורי דורות".

מעיין אדם, שאחותה מפל נרצחה במסיבה ברעים, ביקשה לשאול את עמאד אם האופן שבו בנו מת כמפקד אמיץ נותן לו נחמה כלשהי. "בדיוק, זה מה שמנחם. הגבורה והמעשים האמיצים שעשה נותנים לנו כוח להמשיך הלאה", אמר.