אייל נווה, אחד ממובילי מחאת המילואימניקים ובוגר סיירת מטכ"ל, התראיין הבוקר (שישי) ל"שישי בבוקר" והתייחס למאורעות אמש, בהם הנאום של ראש הממשלה נתניהו על המשך חקיקת הרפורמה המשפטית ושתיקתו של שר הביטחון יואב גלנט. כעת בכוונת המילואימניקים להחריף את המאבק: "יש לנו עוד הרבה מהלכים שאנחנו מתכוונים לעשות, לא נוותר. אני קורא מפה לכולם לצאת מהכורסה, לצאת לרחוב, להמשיך להפגין. אתמול נעצר הקצין שחטף כדור ונכנס להציל את נחשון וקסמן, העם נקרע", אמר. "אנחנו במלחמת עצמאות שנייה, נילחם על הבית".

מה שמעת בנאום ראש הממשלה אתמול, ומה זה אומר על המשך ההתנדבות שלכם למילואים?
"
שמעתי שאנחנו ממשיכים בכל הכוח, שמעתי שבית המשפט נמחק ושמכניסים שופטים מטעם, שמעתי שכל החוקים הולכים לעבור. הצהרנו השבוע שאנחנו מפסיקים להתנדב למילואים במידה והחוק יעבור, אנחנו הולכים להילחם על הבית שלנו ועל מדינת ישראל".

אתה רוצה להגיד שאם מחר מתחילה מלחמה, אתם לא תגיעו להילחם?
"אנחנו כבר עכשיו במלחמה, אתם בתקשורת תהיו הדבר הבא. זה מתחיל מהחלשת בית המשפט, עובר לתקשורת ואחרי זה לאקדמיה".

אם מחר ייפלו פה טילים על הבית שלך - לא תצא לשמור על הילדים?
"ברור שבסוף אנחנו חיילים ונבוא להילחם, אבל בשלב הזה אין אימונים, אנחנו מחריפים את המאבק שלנו, לא נוותר על המדינה שלנו".

מה אתה עונה לאלה שקוראים לכם סרבנים?
"אחרי 25 שנה לא חייבים לבוא למילואים, אנחנו באים למילואים כמתנדבים. אנחנו מפסיקים את ההתנדבות שלנו, ככה גם הטייסים. ולכן זאת איננה סרבנות, סרבנות יש רק בצד השני, אנחנו נותנים מהנשמה שלנו".

הצד השני זה חרדים שלא מתגייסים?
"החרדים שלא מתגייסים ועוד, את כמות הצבא שאני עשיתי במהלך החיים רוב הממשלה לא עשתה. אנחנו מרגישים שאנחנו מובילים את המחאה הזאת למקום שבו ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית. ולכן אנחנו ממשיכים את המאבק שלנו בכל הכוח".

מה הציפייה שלכם מגלנט?
"לעמוד לצד הביטחון, לעמוד לצד אזרחי ישראל, לשמור על הביטחון. יש לי שר ביטחון שאין לו מיתרי קול, במשך 11 שבועות הוא לא מדבר, לא שמענו אותו אומר שום דבר. אתמול הוא היה צריך להחליט אם הוא שומר על ביטחון ישראל או שהוא שייך למשפחת נתניהו. הוא צריך לדעת שהצבא שלו מתפרק, ולכן הוא חייב לקום ולהגיד - תעצרו את החקיקה ושבו לדבר, יש לנו מדינה אחת, עם אחד, זאת האחריות שלו".

אם אבי דיכטר, בוגר היחידה שלך וראש השב"כ לשעבר, היה יושב כאן מולך, מה היית אומר לו?
"שהוא חייב להבין שהעם שלנו נקרע וצריך לעצור. אנחנו מתפרקים - הלכידות החברתית מתפרקת, הצבא מתפרק, אין צבא עם בישראל היום. אנחנו בעשרות אלפי חתימות של אנשים שלא יבואו להתנדב לצבא, זאת המציאות כרגע, אני חושב שהם מבינים את זה ולא אכפת להם".