שר הביטחון בני גנץ קיבל החלטה להכיר בכל צוללי הקישון כנכי צה"ל ועשה עימם צדק היסטורי. ניר פלטיאל, שהיה לוחם ומפקד באג"ד הצליחה שהוקם על מנת ליצור פלטפורמה שתלמד את כל יחידות הצבא לצלוח מעברי מים, צלל בקישון לא פעם וגילה בעקבות זאת שחלה בסוגים שונים של סרטן לאורך חייו. בראיון ל"גלית ויואב" הוא משתף בתחושותיו, ומספר על המאבק העיקש להכרה בו לקח חלק בדומה לאחרים שצללו בנהר – שאולי הגיע לקיצו.

"ברגע שנכנסנו למים בקישון וגמרנו את פעילות הצלילה או כל מה שהיה קשור לזה, קיבלנו סבונים של סינטבון שהיינו צריכים לקרצף את עצמנו במשך שעתיים מכל הזפת שדבק בנו ולספוג את כל הריח", שיתף פלטיאל על מה שחווה על בשרו לאורך שירותו הצבאי והוסיף. "זה לא הוסיף לנו לבריאות. כשחטפנו את כל מה שחטפנו – הבנו שנכנסנו למים עכורים במיוחד".

בהמשך, סיפר פלטיאל על הוועדות שבהם העיד לצד המסע הנפשי שנאלץ לעבור עד שקיבל בדומה לחבריו את ההכרה המיוחלת. "נתתי עדות בועדת שמגר של קרוב ל-4 שעות. אנחנו היחידים מתוך כל יחידות צה"ל שגרו על גדול הנחל 24/7. בתור לוחמים הקטע לא היה לבוא ולהילחם במוסדות המדינה והצבא. כשהבנו שזאת הסיבה למחלות שלנו והצלחנו לעשות את הסטטיסטיקות, ביקשנו רק הכרה", אמר והוסיף. "ועדת שמגר הכירה בצורה גורפת בכל מי שטבל במים והוכיח את זה. הופענו פעמים רבות בבית המשפט בחיפה וזה היה מביש לראות את המקום מלא בעורכי דין והגיעו עם ערימות של תיקים כדי לתבוע אותנו".

בסיום, שיתף ניר בתחושות שמלוות אותו לאחר החלטתו של שר הביטחון, ולמרות זאת הוא עדיין מסרב לחגוג את סוף המאבק. "כשקיבלנו את ההודעה המשמחת הזאת, פתחנו בקבוק שמפניה אבל שתינו רק חצי לזכר המתים, האלמנות והיתומים שאנחנו חייבים לרוץ איתם הלאה. כשנהיה בטוחים שיישמו את מה שנחתם - נשתה את החצי השני".