בוקר קשה בעיר אלעד, לאחר שאמש (חמישי) נרצחו שלושה אזרחים בפיגוע אכזרי. בזמן שהמצוד אחר שני המחבלים עדיין ממשיך, פרסמה הלילה אלמנת אחד הנרצחים פוסט בו תחיארה את השעות הקשות שעוברות עליה ועל חמשת ילדיה שנותרו בלי אב.

"ברוך דיין האמת. ליבי מסרב להאמין שנשארתי לבד עם חמישה יתומים. ליבי נשרף שילדי הרך ראה את אביו ברגעים האחרונים שלו. בעלי נלחם בגבורה רבה והציל נפשות רבות בזמן שנלחם איתם דקות ארוכות. מה שאפשר לרבים לברוח מהמקום. ה' ינקום דמך בעלי היקר והאהוב, אתה תחסר לנו מאוד״.

בהמשך הוסיפה כי פרטי ההלוויה יפורסמו בהמשך, אנא בכל לשון של בקשה לא לפרסם את הכתובת שלנו ואת מספרי הטלפון עד שהנבלות יתפסו. כל הפרטים האישיים שלנו רצים ברשת. בבקשה הילדים בטראומה ומפוחדים".

פוסט האלמנה מהפיגוע באלעד (צילום: פייסבוק)
הפוסט שפרסמה האלמנה | צילום: פייסבוק

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, שיתף הבוקר בתחושות הקשות השוררות ברחבי העיר והסביר מדוע החליט להמשיך את הלימודים בבתי הספר כסדרם. "זה לא מצב פשוט, אני מאמין שכל עם ישראל עוקב אחר הדברים. בסוף אנחנו עם אחד, שחווה את זה מעיר לעיר, ממקום למקום, כאן בארץ ישראל בגלל היותנו יהודים. נפלנו אתמול לסיטואציה הזאת, דווקא ביום שיש חופש והרחובות מלאים. אתם מבינים לבד שמדובר בדבר שיש לו הרבה השלכות, מה שקרה אינו מקרי".

לדבריו, "זאת עיר של עשרות אלפי תושבים, כאשר למעלה מ-60 אחוז הם ילדים. יש פה משפחות ותלמידים הרבה ילדים קטנים איבדו את האבות שלהם. התייעצתי עם גורמי הביטחון וקיבלתי יחד איתם את ההחלטה, הם אמרו שאנחנו יכולים לעשות את זה. עדיף להמשיך את הלימודים מאשר להשאיר עשרה או שבעה ילדים בבית עם אמא שלא יודעת איך להסביר. בבתי הספר ובתלמודים התורה יש לנו אנשי מקצוע וצוותים שמורכבים מעובדים סוציאליים, פסיכולוגים ומתנדבים. צריך לטפל בזה".

מה אומרים לילדים בבוקר הזה?
"לכל אחד מאתנו יש תפקיד בעולם, יש ילדים שהם בני משפחה של הנרצחים, או כאלו שלומדים עם הילדים של הנרצחים. עם כל אחד צריך לדבר את מה שצריך לדבר, בשביל זה יש אנשי מקצוע שמדברים איתם ומנחים אותם. ישבנו איתם לאורך כל הלילה, והם יודעים מה הם צריכים לעשות. בעזרת השם הם יעשו את זה בתבונה. מה שבטוח שאם יכולים לקיים לימודים רק בשביל התחושה, להביא את הילדים למצב בו גם ביום שישי וגם ביום שבת הם יהיו מתוסכלים עם עצמם בבתים שלהם זה דבר גרוע מאוד".

הרגשתם בטוחים בחודשים האחרונים או שביקשתם עזרה ולא קיבלתם?
"יש פה גורמי ביטחון ומשטרה. כולנו חווים את מה שעוברת מדינת ישראל ורואים את מה שקרה בתוך הערים, אם זה בבני ברק או בחדרה. לכן אנחנו יושבים כל יום ומדברים איתם, והם אומרים לנו איך לפעול, לפעמים אלו שצריכים לפעול שפועלים במחנק זה מביא תוצאה גרועה יותר. לגופו של עניין, יתבהרו העניינים, לא היו פה התראות מיוחדות. אני כן חייב לומר שמאז המצב במדינה יש פה עשרות רבות של שוטרים כל יום מעבר לשיטור העירוני. יש פה גם חיילים שנמצאים כל יום, אתרי הבנייה נבדקים פה כמה פעמים ביום, ככה היה רצון השם. אני לא חושב ששמירה כזאת או אחרת הייתה מונעת את זה, ויבינו את זה בהמשך גם".

הרבה מאוד משפחות אצלכם לא מחוברות לרדיו ולטלוויזיה, איך מצליחים להגיע אליהם?
"יש לנו את הדרך, יש לי טלפון שדרכו אני יודע לדבר עם כל התושבים. עשינו את זה בתקופת הקורונה, אנחנו יודעים להגיע לכל בית. אני מרים טלפון כל כמה זמן, כך גם נהגנו אתמול בלילה".

בהמשך בירך את כוחות הביטחון על עבודתם. "פרוסים פה מאות שוטרים, יש הרבה מאוד כוחות שעושים את העבודה. מפכ"ל המשטרה נמצא פה עד עכשיו. הם עושים עבודה נפלאה, אנחנו סומכים על בורא עולם, מאוד מברכים על העבודה שלהם, עושים את זה במשותף, אנחנו יודעים לדבר איתם".

אם היית מדבר עכשיו עם הדרג המדיני, מה היית אומר להם?
"יכולתי לפתוח פה שאנשים היו אומרים איך חרדי מדבר דבר כזה. ראיתי מול עיניי חברים שוכבים בצורה גרועה ביותר, זה אפילו לא היה על ידי קליע, זה היה ברמה שאני מאמין שכל מי שראה את זה, צריך לעבור משהו בשביל לצאת מהדבר הזה. הדם שלי רותח ורוצים לנקום. אבל יש דקות שצריך לנשום עמוק, זה היה רצון הבורא. אני כרגע צריך לנהל את העסק, יש לי פה משפחות, אלמנות שאני מדבר איתן. צריך היום לארגן את ההלוויות, יש פה נוער שמאוד כועס ורוצה ללכת לעשות הפגנות, זה לא חוכמה ללכת כרגע לקלל ולצעוק ולומר צריך להחליף, יש זמן לחשבון. שלמה המלך אומר יש עת לכל דבר. כרגע העת זה להרגיע את העיר, לטפל במשפחות ולדאוג להביא אותם היום בכבוד לקבר ישראל".