שבוע עמוס עם שלוש ארוחות חדשות עבר על כוחותינו, ואם הזוגות של MKR המטבח המנצח חשבו שהביקורת כבר מאחוריהם, כדי שיחשבו שוב. רגע לפני שנבקר בשתי המסעדות האחרונות של הסבב השלישי (ראשון אחרי החדשות, קשת 12), מבקר האוכל ניב גלבוע הגיע אתמול (שישי) לאולפן של גלית ואילנית יחד עם החברות כוכי חשאי והדר פרץ, כדי לדרג את שלושת המנות הטובות של השבוע בעיניו. אבל זה לא הכל, הוא הגיע מצויד במזלגות הזהב שלו, לטעימת המנות של כוכי והדר.

אבל לפני הכל, לגלבוע היה חוב קטן ולא סגור מהשבוע שעבר. "לא התייחסתי לירדן ואושרי, הם הכינו דג עם פסטה תוצרת בית, אבל זה לא הולך ביחד. היה מדהים לראות את הידע שלהם, כמה הם יודעים לחתוך ולסדר, אבל זו הייתה טעות מוזרה של מתחילים הייתי אומר. ועדיין, יש מצב שהם יגיעו רחוק". אבל למה להתעסק בעבר אם יש לנו שבוע חדש? קבלו את הדירוג השבועי של ניב גלבוע:

במקום השלישי: קציצות הדג ברוטב מנגו של כוכי והדר

צמד החברות שממוקמות כרגע במקום האחרון בטבלה, הגישו למנה הראשונה קציצות מוסר ים בציפוי פנקו עם סלט מלפפונים ברוטב מנגו חריף, ולמרות הביקורת הקשה שקיבלו עליהן, גלבוע דווקא חיבב אותן. "אהבתי מאוד את המנה", הודה מבקר האוכל, "זה היה נראה עשוי נהדר, וגם השילוב הכפול שהכנתן זה בדיוק הדרך שראיתי שעושים בתאילנד. אלו טכניקות שקיימות שם, ועושים את זה נורא טעים".

טעימת המנה הראשונה של כוכי והדר  (צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1)
"טכניקות כמו בתאילנד". קציצות הדג של כוכי והדר | צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1

במקום השני: ורניקי דובדבנים של אינה ואלכס

למרות שהשולחן היה בטוח שגלבוע יחליט לדבר על הנקניקיות שהזוג הגיש, הוא הודה שדווקא פחות אהב אותן. "הם שמו שומן לא נכון כדי לא להכניס חזיר, וככה לא עושים את הנקניקיות האלו במקור. אבל לא טעמתי ויכול להיות שזה היה מדהים עם שומן הכבש, אז לא נכנס לזה. לעומת זאת אני מת על הקינוח מהסוג שהם הגישו, זה היה נהדר בעיניי. הרוסים לוקחים מנה שאוכלים אותה כראשונה והופכים אותה למנה עיקרית וקינוח עם אותה הטכניקה, הם אנשים מאוד יעילים. הקינוח נראה נורא, אתה אומר למה אני צריך לאכול פסטה למנה אחרונה? אבל לא, זה מדהים כשאוכלים את זה, אומנם לא טעמתי אבל זה נראה ככה".

הדירוג של ניב גלבוע: סבב שלישי 1 (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
"הקינוח נראה נורא, אבל זה מדהים". הורניקי של אינה ואלכס | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

במקום הראשון: פיצה מוח של קובי ומצליח

בני הדודים הגישו למנה הראשונה פיצה מוח בטאבון עם קרם, קצף אוזו וסלט, שגרף לא מעט מחמאות מיושבי השולחן. "זה לא היה פיצה, זה היה כמו לחם של פוקאצ'ה", חידד גלבוע למען הסר ספק, והמשיך: "מוח זה דבר מאוד טריקי, כי יש אנשים שלא מסוגלים לראות את זה ויש עדות שזה האוכל שהם אוכלים. אני דרך אגב אוהב אותו מטוגן עם סוג של פירורי לחם, אבל זה היה נראה טעים מאוד".

טעימת המנה הראשונה של קובי ומצליח אקסטרה 2 (צילום: מתוך "המטבח המנצח", קשת12)
"מוח הוא דבר טריקי". הפיצה מוח של קובי ומצליח | צילום: מתוך "המטבח המנצח", קשת12


אז אחרי שהדירוג השבועי מאחורינו, הגיע הזמן לטעימה הגורלית של כוכי והדר. החברות הגישו למבקר האוכל סלט סום טאם עם פפאיה, והפעם לא חסכו בחריף. "באתן לחסל לי את בלוטות הטעם", התלונן גלבוע בצחוק על חריפות המנה, "אבל הסלט הזה הוא בול תאילנד, כל הכבוד. קיבלתן שלוש מזלגות זהב".