רגע לפני הגמר הגדול של הזמר במסכה ובו נדע סוף סוף מי מסתתר מאחורי התרנגול, השפירית והפלאפל (מוצ"ש אחרי החדשות, קשת 12), הגיע היום (שישי) חבר הפאנל האהוב צדי צרפתי לגלית ואילנית. הוא סיפר על החששות שהיו לו לפני התוכנית, ההתפעלות מהתגובות שלו בשידור והאם אי פעם אחרי כל הקריירה המפוארת שלו הוא יגיע למקום שיוכל להגיד: "מגיע לי".

כשהוא שמע על הזמר במסכה לראשונה, הוא לא בדיוק הבין לאן הגיע ומודה שחשש בהתחלה. "חשבתי שזה סוג של תוכנית ילדים עם כל מיני בובות", שיתף צרפתי, "אמרתי לסוכנת שלי 'תשמעי צריכים לחשוב על זה טוב'. היא אמרה לי 'אבל אתה בוכה שצריך כסף, תעשה'. אז הגעתי וממש לא הבנתי מה זה. גם לא הבנתי תוך כדי הצילומים שזה הולך להיות היסטריה, הלכתי כל הזמן למשה קפטן (הבמאי) ושאלתי אם הוא חושב שזה יעבוד, עם הקהל הציני הישראלי. אבל כל הציבור רוצה לדעת ומנחש".

מאז אותן החששות שלו, הכל כבר היסטוריה. התוכנית עלתה והפכה להיסטריה בקרב הציבור הישראלי, והוא הפך לאחת הדמויות היותר אהובות על המסך, גם בזכות אותן התגובות המצחיקות שלו כשהוא יושב בפאנל המומחים. "אני לא מבין מה רוצים ממני. אם אתם יושבים בחדר עם חברה שרואים משחק כדורגל, איך הם מגיבים? אותו הדבר, אני נמצא במגרש שלי".

צדי צרפתי (צילום: מתוך: הזמר במסכה, קשת12)
"אני נמצא במגרש שלי" | צילום: מתוך: הזמר במסכה, קשת12

בקרוב תחגוג יום הולדת 80, מתי תגיע למקום שתגיד "מגיע לי"?
"זה כבר לא יגיע. אם זה לא הגיע עד גיל 80 אז זה כבר לא יקרה. אתה מקבל סוג של מתנות בגיל הזה, אבל המצלמות ולדבר חופשי, אני עדיין בלחץ מזה כל הזמן". 

אז לכבוד יום הולדתו הקרב ובא, גלית ואילנית החליטו להפתיע את צרפתי בשידור ואנשים שליווה לאורך כל הקריירה שלו בירכו אותו בסרטון מצולם ומרגש במיוחד, ובניהם עמוס תמם, ירדנה ארזי, מיה דגן ששי קשת ועוד. אבל זה לא הכל, בסיום הסרטון כשהבמאי האהוב עוד מנסה להתאושש, דגן נכנסה עם עוגה ענקית.

"אני עובדת עם צדי יותר מ-20 שנה", שיתפה דגן בהתרגשות תוך כדי שהיא מנסה לעצור את הדמעות. "אני ממש מתרגשת, זה איש שהוא אהבת חיי, נמצא איתי בכל צומת בחיים. אין דבר שאני עושה ולא מתקשרת להתייעץ איתו. התחלנו לעבוד על המופע שלי והיה לי ברור שהבן אדם היחיד שאני רוצה לעבוד איתו עליו זה הוא, כי הוא מכיר אותי, יודע מי אני".

"הסוד שלו זה שהוא נאמן לעצמו, הוא בנה את התרבות בישראל, הוא עשה פה הכל. האיש שעושה יש מאין, הוא לא למד אף פעם אבל הוא מבין את המקצוע, הוא מקצוען ברמה שאני בחיים שלי לא ראיתי. הוא מאוד אמיתי ויגיד לך את האמת בפרצוף לטוב ולרע, וצריך לדעת לנצל את המשאב הזה שנקרא צדי צרפתי".

צרפתי שהיה נבוך מהסיטואציה כהרגלו, לא ידע שזה רק על קצה המזלג. דגן הקדישה לו שיר מתוך המופע שלהם שהוא מאוד אוהב, וגרמה לרוב האולפן, כולל לעצמה, להזיל דמעות של התרגשות.