השבוע העלתה השחקנית מיה דגן, פוסט מדם ליבה, לאחר שנחשפה לסיפור הטראגי של מורן בת ה-14, ששמה קץ לחייה בעקבות בריונות ברשת. בראיון ל"גלית ואילנית" (היום, 15:00, קשת 12) היא משתפת את סיפור ילדותה והחרמות שעברה בבית ספר, ומה חייבים לעשות כשרואים ילד שיושב לבד בכיתה.

"אני הייתי הילדה הזאת שצחקו עליה, שלא דיברו איתה ושעשו עליה חרם על לא עוול בכפי. תמיד הייתי אומרת את מה שאני חושבת ולא נראתי כמו כולם", והוסיפה, "ניסיתי תמיד להיות חלק מאיזושהי קבוצה בשביל להיות חלק בקיום שלי, משהו בי בהישרדות מהרגע שנולדתי. הילדה של אז אמרה לעצמה 'יש לך רק אותך' לא משנה מי התקרב אליי".

היום בתור אמא לילדה שלומדת בבית ספר, מיה רואה את הנושא מזווית אחרת ומפוקחת יותר: "אני חושבת שמטפלים בבעיה הזאת לא נכון, כי תמיד פונים רק להורים ולילדים המתעללים. אני רוצה לפנות לכל הילדים הדחויים והשונים שיושבים לבד. אני תמיד אומרת לעמליה שלומדת בבית ספר: 'לא משאירים ילד יושב לבד בהפסקה, נקודה. גם אם תבואי ותשאלי אותו רגע אם הכל בסדר. הילדים האלה לא שקופים, הם פה והם קיימים'".

גם כתבת שיכולים לפנות אלייך ילדים.
"ההצעה בעיניה, תפנו אלי, אני הייתי שם אני יצאתי מזה. זה לא צריך להגיע למצב של התאבדות חס ושלום, אפשר לצאת מזה. להיות שונה זה דבר מהמם, זה מבדיל אותך מאנשים אחרים. היום אני לא זוכרת את ההאנשים שלא דיברו איתי או אתה אלה שהפנו עורף. תמיד אמרתי לעצמי שבמשמרת שלי, זה לא יקרה".

אובדנות היא תופעה הניתנת למניעה. במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו.
נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים: