הרבה פעמים תוכניות ריאליטי מצליחות לשנות לאנשים את החיים - אחד מהם הוא אבי לוי, זוכה העונה השנייה של "מאסטר שף", שמנהל היום מספר מסעדות מצליחות. היום (שישי) השף המצליח התארח, יחד עם השף ישראל אהרוני, באולפן של גלית גוטמן ואילנית לוי וסיפר איך מבחור שהתמודד בעבר עם התמכרות לסמים, הפך לאחד הקולות המרכזיים בסצנה הקולינרית בארץ.

"זה קרה כמו בסרט מהיר מאוד", סיפר לוי, "לא הספקתי עדיין לעכל את מה שאכלתי בתקופה הזאת. פתאום מצאתי את עצמי זוכה בגמר - ואחרי שנה כבר מסעדה. יום יום שאני קם בבוקר, אני אסיר תודה על הרגע שהגעתי לתוכנית, זה לא היה מובן מאליו".

"יש הרבה אנשים שיש להם טענות נגד תוכניות הריאליטי", אמר השף אהרוני. "מה שחשוב להבין זה ש"מאסטר שף" הוא אחד המקומות היחידים בהם מתקיים שוויון חברתי אמיתי. זה לא משנה מה החתך הסוציו אקונומי שלך, מאיזה מוצא אתה – אם אתה בא ואתה טוב, אתה זוכה בכל הקופה. אבי הוא דוגמה טובה לזה".

אבי לוי נזכר במסע שעבר ב"מאסטר שף" (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
וגם: מה ישראל אהרוני חושב על רותי ברודו | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

אהרוני, אתה מבין עד כמה אתה יכול להשפיע על החיים של המתמודדים?
"לקח לי זמן להבין. אבל בשלב מסוים הבנתי שמעבר לבידור, הרי זאת תוכנית בידור, יש פה אחריות גדולה ואנשים עוברים שינוי. הרבה מאוד משתתפים אומרים שזאת הייתה תקופה מכוננת עבורם".

זאת כאמור העונה העשירית של "מאסטר שף". לצוות השופטים הצטרפה המסעדנית הבכירה רותי ברודו, "להוסיף גלגל חמישי לארבעה גלגלים שעובדים בסינרגיה, זה משנה דינמיקה ומוסיף מתח חדש", מספר אהרוני. "רותי היא טיפוס, אני מאוהב בה. היא עושה את זה מקסים והיא מביאה צבע אחר שאין לאף אחד".