לקראת חצי גמר של "מאסטר שף" (מוצ"ש אחרי החדשות, קשת 12), המתח צובר תאוצה וההתרגשות ממריאה לשחקים. מחר, עם ישראל יגלה מי יהיו הפיינליסטים שיתחרו על התואר הנכסף "המאסטר הבא של ישראל". שופט התוכנית חיים כהן התארח היום (שישי) בגלית ואילנית וסיפר מה תוכנית הבישול המצליחה מסמלת עבורו.

"כל השנה אני שואל את עצמי – 'מה זה מאסטר שף?' הבנו שזו תחרות בישול, אבל בסוף האוכל זה הכלי הפוליטי הכי בסיסי וראשוני שמחבר אותנו, במיוחד בתוכנית, האוכל עושה צדק חברתי", שיתף כהן, "המדינה שלנו גדלה על אנשים שהגיעו ממזרח אירופה ואנשים שהגיעו מעדות המזרח, בעדות המזרח האישה תמיד הייתה במטבח, כי זו הייתה התרבות, לעומת התרבות המזרח האירופאית שכיוונה להשכלה גבוה. האישה המזרחית הייתה כלואה במטבח, אבל האוכל הביא לכך שהתייחסו לידיים שלה, לאוכל שלה, אז פתאום נהיה צדק חברתי בדבר הזה – וזה מאסטר שף עבורי, אני מחויב לזה".

העונה האחרונה אכן מתאפיינת בפשטות ובכוח נשי, מלא בעוצמה חסרת פשרות של נשים שהגיעו מקצוות ותרבויות שונות, כדי להציג לעולם את חוזקתן דרך האוכל שלהן. אינספור סיפורים מעוררי השראה נחשפו, משלל הנשים המרתקות שהתחרו על התואר המיוחל, והניצחון הגדול הוא שמתוך ארבעת המתמודדים הנותרים שצלחו את המהמורות והאתגרים, יש רוב של שלוש נשים חזקות.

חיים כהן (צילום: מתוך "מאסטר שף 8", קשת12)
חיים כהן | צילום: מתוך "מאסטר שף 8", קשת12

"הנשים בתוכנית, ובכלל בשנים האחרונות, מגיעות מתוך אהבה לבישול, בעולם התרבותי האישה נכנסה למטבח באופן טבעי, כי זה היה המקום שלה – פה לא", הדגיש השופט, "לכאן הן מגיעות מאהבה וכישרון ענק". כמו כן, העונה מתאפיינת במתמודדים צנועים, שמציגים לעולם את האוכל שלהם – דרך מעשים. "העונה הגיעו אנשים פשוטים לכאורה, כאלו שהיו עוברים לידך וכנראה לא היית שם לב, אנשים שלא חיים בגלוריה האינסטגרמית – אבל יש הרבה תוכן ואוכל נפלא", סיפר חיים, "פתאום אנחנו עוסקים יותר באוכל – זה הולך להיות חצי גמר פסיכי לגמרי".

לאחר שנת הקורונה, שהייתה קשה מנשוא במיוחד עבור המסעדנים, אשר נאלצו לסגור את שערי העסקים לתקופת זמן לא מוגדרת, החיים סוף סוף חזרו לשגרה. אך, בשל מבצע "שומר החומות", השגרה שוב נקטעה. כהן, שהיה בחזית המאבק עבור זכויות המסעדנים, החליט לנצל את המצב לטובה – ולבשל עבור חיילי כיפת ברזל. "כיפת ברזל היא תמונת ניצחון עבור שני הצדדים – אם לא הייתה לנו כיפת ברזל כאן היה אסון ושם היה גיהינום". כמו כן השופט סיפר כי הגיע לעכו, עיר המתאפיינת בדו קיום, שנפגעה קשות בזמן המבצע, בשל הפרעות. "הגעתי לאורי בורי, ישבנו שם יהודים וערבים יחד", שיתף חיים, "אומרים שהדו קיום נשרף – אני אומר שתוך שבוע, שבועיים אנחנו חוזרים".

כעת, כשהגמר מתקרב בצעדי ענק, ואנו עומדים לגלות מי יהיה המאסטר שף הבא של ישראל, נחשף כי רותי ברודו המוערכת מצטרפת לשולחן השופטים בזכות חיים. "רותי אמרה שאי אפשר להגיד לא לחיים כהן", סיפר בהומור, "היא פריקית של התוכנית, היא יודעת הכל".

טעימת מנת הקינוח של הזוגות (צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", קשת12)
חיים כהן ורותי ברודו חוזרים לשתף פעולה | צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", קשת12