גלית גוטמן ואילנית לוי (צילום: קשת 12, קשת12)
צילום: קשת 12, קשת12

שנה חלפה לה מאז נכנסנו לסגר הראשון בעקבות הקורונה, ואם לרגע חשבנו למחוק את התקופה הזאת מהזיכרון שלנו, לפתע נזכרנו בכל הרגעים המהותיים והחשובים שהיא סיפקה, והחלטנו בכל זאת לשמור לה פינה קטנה בלב. מי שלא הפסיקו לרגע לספק רגעים טלוויזיוניים בלתי נשכחים הן אילנית לוי וגלית גוטמן, שהצליחו להוציא מרמאוניינים הכי קשים את הפרטים הכי סודיים (היי עידו רוזנבלום). אז קבלו את תשעת הראיונות שהכי עניינו אתכם בגלית ואילנית, והעובדה שהן לעיתים הפכו ממראיינות למרואיינות - בהחלט הוסיפה עניין לרשימה.

9. מאיה ורטהיימר: "זה הולך להיות מורכב בשבילי להביא ילדים"

זו כנראה הייתה השנה של מאיה ורטהיימר, עם אינספור תפקידי משחק, פרסומות, קמפיינים, וכן - גם אסיה אחת קטנה, בתה הבכורה. בריאיון לגלית ואילנית היא סיפרה על ההערות הבלתי פוסקות בנוגע להריונות ורמיזות על הילד הבא שתביא, למרות שחשפה שבמשך שנתיים עברה טיפולי פוריות, לפני שהביאה לעולם את אסיה. "יש את אסיה והכל, אבל הסיפור הזה של נשים שבאות ואומרות 'מה עכשיו לא בא לך לעשות ילדים? זה הולך להיות מורכב בשבילי להביא ילדים אם אני ארצה לעשות עוד. זה הולך להיות לא פשוט, זה לא 'אוקי יש לי ילדה אז הכל על מי מנוחות", אמרה מאיה וסיפרה על נשים שפונות אליה בחוסר רגישות: "לפני כמה זמן הלכתי לעשות בדיקת דם, ומישהי רשמה לי 'מזל טוב על ההיריון השני'", סיפרה מאיה. מתי נפסיק לחטט ברחם של אחרות ונתעסק בעצמנו? זו שנת 2021, תתקדמו. 

8. אילנית לוי: "כל אחד והחשבונות הפיקטיביים שלו, ליאם ואלין"

תקופת הסגרים גרמה לכולנו לחפש תחביבים חדשים, ואחרי שאילנית לוי מיצתה את רובם עוד לפני הסגר, היא מצאה את עצמה הופכת לכוכבת טיקטוק יחד עם שני ילדיה – ליאם ואלין. שוב היא מצאה את עצמה על תקן המרואיינת, כשגלית גוטמן נאלצה להיכנס לבידוד והחליפה אותה דנה גרוצקי, ובשיחה שלהן לוי סיפרה על סרטוני הטיקטוק שאותם צילמה על שני ילדיה. "הוא הוריד לך כאפה", אמרה לה דנה על סרטון שצילמה לוי עם בנה ליאם, אבל אילנית מיהרה להדגיש: "אני חייבת להגיד שזה סאונד, לא באמת קיבלתי". לוי סיפרה גם על הקווים האדומים שסימנה לשני ילדיה ברשת החברתית, ולמרות שגרוצקי הדגישה לה שיש גם את האופציה של חשבונות פרטיים, כאלה שהיא לא בהכרח מכירה, לוי ענתה לה ורמזה: "כל אחד והחשבונות הפרטיים והפיקטיביים שלו, ליאם ואלין". לא רוצים לחמם, אבל פה חשדנו. 

7. לוסי אהריש: "איחלו לי לידות שקטות והפלות"

אשת התקשורת חטפה לא מעט תגובות גזעניות ברשת כשצחי הלוי יצא מהארון כבן זוגה, בשיחה עם גלית ואילנית היא סיפרה בדמעות על התגובות הקשות שהיא עדיין מקבלת בעקבות מערכת היחסים ביניהם. "אישה כתבה לי 'הלוואי שיהיו לך לידות שקטות", שיתפפה אהריש, "הלוואי שלא תפסיקי לעבור הפלות ושלא יהיו לכם ילדים כדי שלא יהיו מחבלים. אין רוע צרוף יותר מהדבר הזה. אני לא מבינה איך אישה מסוגלת לשבת ולכתוב דברים כאלו, ולמה? בגלל שאני ערבייה?". גלית ואילנית לא הצליחו לעצור את הדמעות והתייחסו לדבריה: "את שמה לנו מראה. אנחנו כל כך מכוערים". היום השניים מפסיקים להתייחס לתגובות המזעזעות שרצות ברשת ולפני מספר חודשים הביאו לעולם את בנם הבכור.

6.  גלית גוטמן: "לא מעוניינת שיהיו לי בעלים"

מגישת התוכנית גלית גוטמן לא פעם דיברה על כך שהיא לא ממהרת להתחתן, במיוחד לא בדרך המסורת היהודית שכוללת רבנות, אך שותפתה להגשה, אילנית לוי, זיהתה מגמה מסוימת של רמיזות על חתונה, מה שהעלה את השאלה – האם גוטמן מתכננת חתונה ולא ידענו? גלית מבחינתה הודתה שעדיין אין לה אומץ, וגם לא בטוח שזה מה שהיא רוצה. "הם תמיד אומרים ללכת על זה", אמרה גוטמן, "גם יש כאלה שאמרו לי שהייתי צריכה להתחתן עם זיו, כי גם זה לא היה ברבנות ובגלל זה לא הצליח. אז אני רק רוצה להודיע שברבנות זה לא יקרה, כי אני לא מעוניינת שיהיו לי בעלים". ומה לגבי הסכם ממון? "אני מתעקשת, אני צריכה לשמור על הכסף שלי". 

5.  צוקית אשכולי: "משהו באמון נשבר, צריך לאסוף את השברים לאט לאט"

משתתפת העונה השנייה של "חתונה ממבט ראשון", צוקית אשכולי, התארחה בגלית ואילנית וסיפרה על מעשה ההתחזות שטלטל את חייה, לו נפלה קורבן. "אני בן אדם שנוטה להאמין באנשים ולא חשבתי שזה יקרה לי", סיפרה אשכולי. "את לא מאמינה שמישהו יעשה לך את זה. עברתי מסע באמת לא קל". אשכולי סיפרה שבעקבות התוכנית היא הייתה הרבה יותר חשופה בגלל הרשתות החברתיות, והבינה, שעם כל הדברים הטובים, יש משהו מסוכן באינסטגרם ובפייסבוק. ואיך היא הצליחה לאסוף את השברים? בזכות המשפחה והחברים שהיו סביבה, שאמרו שגם להם זה היה יכול לקרות. "כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא פראיירית במובן הזה, אבל זה עדיין קרה לי". אנחנו עדיין חסרי מילים. 

4.  בשידור: גלית גוטמן הסתכסכה עם ליהיא גרינר

גם המגישות האהובות לפעמים לא מצליחות להתאפק ומביעות את דעתן על מקרים שמתרחשים, והנה לפניכם מקרה אחד שקרה: גלית גוטמן התייחסה להתבטאות של ליהיא גרינר נגד אורטל עמר ורוסלנה רודינה ואמרה "אישה שאומרת לאישה 'היא ממליטה' – אין יותר מגעיל מזה. לא בכל חרא שקורה אנחנו רוצים לגעת. זה שיש לה במה בעיניי זה מגוחך. שתישאר בריאליטי, לשם היא שייכת".

גרינר מצידה, שצפתה בתוכנית, לא נשארה חייבת וכתבה בפוסט באינסטגרם: "יעל רגב שיש לה פינה קבועה בתוכנית דיברה כל כך יפה, אבל גלית, אותה גלית שהזמינה אותי לתוכנית, ראיינה אותי יפה ותמיד נתנה לי מחמאות – זה כל מה שהיה לה לומר. בקיצור, צביעות. כנראה שהפרצוף האמיתי של גלית יצא, ומה אגיד לכם, מבאס אותי שאישה לאישה זאב, גם ב-2020". מקווים ש-2021 תיראה אחרת לגמרי. 

3. אילנית לוי: "אמרתי לליאם ואלין שיאן הוא לא אח חורג"

מה שמייחד את גלית גוטמן ואילנית לוי הוא שלעיתים – בתוכנית שלהן, הן הופכות ממראיינות למרואיינות ברגע, וחושפות פרטים מחייהן האישיים שהגולשים לא יכולים להישאר אליהם אדישים. פרט אחד מיוחד נחשף כאשר רוסלנה רודינה (בת זוגו לשעבר של אייל גולן, הגרוש של אילנית) הגיעה לריאיון באולפן: "כשיאן החמוד הזה נולד, ליאם ואלין היו עוד יחסית קטנים והסבירו להם שנולד להם אח חורג", שיתפה אילנית. "הדבר הראשון שאמרתי להם הוא שאין אצלי במשפחה את המילה הזאת 'חורג'. יש אח, זה שיש לו אמא אחרת זה משהו אחר, אבל זה אח שלכם לכל דבר, ואני לעולם לא רוצה לשמוע את המילה 'חורג' או 'חורגת' בבית", סיפרה המנחה. גם רוסלנה שיתפה שהשתיים התחברו מלכתחילה. "אנשים חשבו שזה משחק, הרימו גבה, אבל איך אפשר שלא להתחבר אליה?" אמרה רוסלנה, "הכל היה קליל, כיף ותמיד עם חיוך. בכל חג או אם משהו קורה, היא תמיד הראשונה לסמס לי". כבר אמרנו שאילנית פשוט מלכה? 

2. עידו רוזנבלום: "יונית למדה שלא לחזור הביתה אחרי שידורים כאלה"

כשעידו רוזנבלום מתראיין לגלית ואילנית זו סיבה למסיבה, כי אנחנו יודעים שהן ינסו להוציא ממנו פיסות מידע שקשורות ליונית – וזה מצליח כל פעם מחדש. רוזנבלום ולוי לא נוהגים כלל לחשוף פרטים על חייהם האישיים, אבל כשזה קורה – הרשת משתגעת. כשיונית שידרה בליל הבחירות בארצות הברית, רוזנבלום נאלץ להישאר עם הילדים – והסכים לחשוף מה קרה בבית בזמן הזה, וגם בבוקר שאחרי. "היא חזרה וזרקת עליה את הילדים?", נשאל רוזנבלום, והוא ענה – "לא, קודם כל היא למדה והיא לא חוזרת מיד הביתה", סיפר. "מה שמדהים שזה לא כמו כל בית רגיל, זה לא שאתה יושב ואוכל לילדים את הראש על מה שקורה, הם מבינים, הם סופגים. הסברתי לבת האמצעית שיש נשיא שבוחרים והוא כמו מלך, אתה מנסה להסביר ומהחדר טלוויזיה הבן שלי צועק 'ג'ו ביידן ודונלד טראמפ'". נראה שהילדים כבר בחרו כיוון ללכת אליו כשיהיו גדולים. 

1. ג'קי אזולאי: מצד אחד רוצים לרומם אישה חזקה, מצד שני קוראים לנו ביצ'יות"

ג'קי אזולאי, האישה והמתכון המטורף לדג שחצה את רף שני מיליון הכניסות, התארחה בתוכנית של גלית ואילנית בנובמבר האחרון, סיפרה על התגובות שהיא מקבלת מנשים ("קיבלתי תגובות נוראיות"), על כך שלא מבינים אותה נכון ("כל מה שאני צועקת ואומרת זה מכאב עצום") ועל הרגשות שלה לישראל: "אני שרופה עליו, הוא בן אדם מקסים". אבל כבר אז השניים היו בעיצומו של הליך גירושים, ורק בשבוע שעבר הוא נחתם סופית – והם התגרשו. כך או כך, אזולאי ממשיכה לספק כותרות, וכשהיא עושה את זה – זה קורה בענק. אנחנו כמובן מאחלים לה הצלחה ואהבה.