כמו בכל שבוע, ניב גלבוע מדרג את המנות המנצחות של MKR המטבח המנצח (שבת אחרי החדשות בקשת 12), אבל הפעם הוא נאלץ לעשות זאת הרחק מהאולפן של גלית ואילנית, מאחר שנכנס לבידוד. ולמרות המרחק, האוכל הגיע ישירות לביתו, שם הוא טעם את המנות וחילק ציונים. אז נכון שהוא רגיל לתת ביקורות נוקבות וחד משמעיות, אבל הפעם כנראה המרחק השפיע לטובה ולמרבה ההפתעה, הוא דווקא פרגן. אלו המנות המנצחות של השבוע:

במקום השני: פילה בר ים על ריזוטו כורדי של אבי וליאור

אבי פרץ וליאור חפצדי שכבשו את המקום הראשון בטבלה בסבב הבתים השלישי, הותירו את הזוגות פעורי פה וגרמו לחיים כהן ולרותי ברודו לתת להם את הציון 10, הגישו למנה הראשונה פילה בר ים, ריזוטו כורדי, לדר עגבנייה, צ'יפס עלי גפן וקוויאר ליים. "השופט חיים כהן אמר להם בצדק – אין דבר כזה באיטליה ריזוטו ודג", אמר גלבוע. "אבל למה בחרתי בהם? נכון שזה לא ממש ריזוטו אלא יותר אורז כורדי, יותר תבשיל, אבל לפעמים אפשר לשבור מוסכמות ולעשות דברים טובים, גם אם הם לא לפי החוקים של האיטלקים או שלנו".

המנה של אבי וליאור (צילום: MKR המטבח המנצח, באדיבות ספורט 1)
פילה בר ים על ריזוטו של אבי וליאור | צילום: MKR המטבח המנצח, באדיבות ספורט 1

במקום הראשון: גלידוניות עוגת קפה של סתיו וספיר

צמד החברות הטובות ספיר אביסרור וסתיו עוזר שהגישו לקינוח את מנת השש בש - גלידוניות עוגת קפה בציפוי שוקולד לבן, כבשו את לבו של גלבוע, והוא זיכה אותן במקום הראשון בדירוג השבועי שלו. לא רק המראה של השש בש שיחק תפקיד, אלא גם הרעיון – וזה בדיוק מה שגלבוע אהב במנה: "איזו מנה זאת הייתה, ראיתי אותה, רק העבודה של להכין את הדבר הזה זה מדהים", אמר גלבוע". בדרך כלל אני לא אוהב משחקים במטבח, אבל יש משהו עכשווי ונחמד שמאוד מצא חן בעיניי, זה נראה לי משחק חביב לקינוח ואולי באמת אפשר לשחק שש בש". 

המנות של סתיו וספיר (צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח")
קינוח השש בש של סתיו וספיר | צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח"

כמה מזלגות זהב קיבלו שמעון ודורון?

גם צמד הנגדים מבסיס ג'וליס, שכבר הספיקו להתחרות בקרב ארוחות הבוקר שפתח את שלב המסעדות ראש בראש, לא הצליחו להתחמק מהביקורת של גלבוע. הוא טעם את מנת הדגל שלהם -"מופלטה טטי", שהיא מופלטה בסגנון של פסטייה, ולמעט הערה אחת קטנה, הצלחנו להיות מופתעים: "כל מופלטה בגודל אחר", טען גלבוע, "זה לא עובד ככה, בטח לא במסעדה. תשמרו על אותן פרופורציות". ואחרי הביקורת הזאת, דווקא הפרגון לא איחר להגיע: "אהבתי מאוד, הטעם מפתיע ובהפוך על הפוך גם ממש מצטיין. לכן אין לי ברירה אלא גם לכם, לצערי הרב, להעניק שלושה מזלגות זהב". 

דירוג המנות השבועי של ניב גלבוע אקסטרה (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
"מופלטה טטי", מנת הדגל של שמעון ודורון | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12
 

המתמודדים מנקדים את המסעדה של שמעון ודורון (צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12)
קיבלו שלושה מזלגות זהב מניב גלבוע. שמעון ודורון | צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12