שנה עמוסה עברה על הזמר והשחקן רן דנקר. אחרי שהוציא את אלבום הסולו האישי והחושפני שלו, עכשיו הוא חוזר לתפקיד מלפני 16 שנה – רובין הוד. אבל אז הוא עוד היה בן 20, ודברים השתנו. "מה שמוזר אצל רובין הוד, זה שאיך שאני נכנס לדמות, משהו בי קצת חוזר אוטומטית אחורה. פתאום הציניות ודברים אחרים מתקלפים". אבל עכשיו, הוא מגיע לתפקיד ממקום יותר בוגר: "אז אולי זו הייתה מלחמת הישרדות, רציתי להוכיח שאני שחקן רציני ומוזיקאי. היום אני לא במקום של הוכחה".

אמנם כלפי חוץ דנקר נראה מאוד רגוע ושליו, אבל במצעד הגאווה יצא ממנו משהו אחר. הוא השתולל, רקד, ואפשר לעצמו להיות מה שהוא רצה. "אני חושב שזו הפריווילגיה הכי גדולה שיש לאמן, שעל הבמה אתה יכול להיות מה שאתה רוצה", הודה הזמר. "וזה מאוד כיף לי. כי בחיים, אפילו בראיונות, יש לי איזושהי מבוכה שישר מתגנבת פנימה. קשה לי לשים את האצבע למה, אולי זה דיסוננס בין משהו פרטי שאני רוצה לשמור בחיים שלי לבין הפרפורמר שאני, ועל הבמה אין לי את הדבר הזה, אין לי בושה, זה לא משהו שאני מכיר".

גם את החיים הפרטיים הוא החל לשתף עם העולם בזמן האחרון, בפוסטים על הרגשות והמחשבות שלו, והפך מלהיות מכונס, ליותר פתוח. "אני לא כזה מכונס כמו שאני נראה כלפי חוץ. הרבה פעמים אנשים אומרים לי שאני נראה שלו, בזן ומאופק. איזה זן ואיזה מאופק? אני מנסה לאסוף את השברים. מבפנים אני מתפרק, מתפרע. ומי שקרוב אליי חווה את זה". 

View this post on Instagram

״נסחף אל הרחובות הזוהרים... ומקבל את כל מה שיבוא״ כבר כמה ימים שאני כותב את הסיפורים שמאחורי הטקסטים מהאלבום, ופתאום משהו רגשי נורא חזק נפתח לי, איזה רצון ללכת עוד צעד פנימה ולשתף מתוך עולמי הסתור. בעולם שלנו היום אפשר לבוז לאובר שרינג של האינסטגרם והפייסבוק, וגם אני חוטא בזה לעיתים קרובות ומייפה תמונה ומנסה לצאת הכי זוהר, לא מתאמץ, מעניין אבל קליל. אבל יש פה עוד הזדמנות, להגיע להמון אנשים בלי פילטרים מתייפייפים ופשוט להיות. אני יודע כמה הפער בין מה שאנחנו רואים על אדם לבין מה שקורה בפנים הוא עצום. התייאשתי מהנסיון ליישר ולנרמל את עצמי מול החברה. הפכתי בנאדם שמרגיש פגום וחלש ופגיע מרוב מאמץ להישאר כלוא לבד עם הפחדים שלי והחרדות. שנים שאני לא מבין למה אני עייף ומותש כל כך וחווה את החיים בווליום כזה. והכי נורא, הסתרתי את זה במעטפת שהלכה והקשתה את עצמה יותר ויותר. חלק מחשיפת השירים האלה היה כדי לדחוף את עצמי לקצה ולהתפשט ככה שאין שלדים בארון שיכולים לאיים עליי. שנים אני מרגיש אבוד מבפנים ונורא חזק ומסודר מבחוץ ואין לי ספק שאני לא היחיד, אני אחד מיני רבים שחווים את אותה התחושה. סביר להניח שכל האנושות סובלת מאותה הבעיה, אז למה להסתתר? כי זה מפחיד. אבל הרבה יותר מפחיד אותי לחיות בנוירוזה ורטט פנימי בלתי פוסק ועוד להסתיר את זה. ואני מבקש מעצמי להיות אדם ששואף לקבל את עצמו עם כל הגוונים שלי. ברגע זה יש לי זרמים בגוף כשאני כותב את השורות האלה וחושף עוד ועוד ועוד, אבל אני מרגיש שזה הכרח. חשבתי שכשאוציא את האלבום תהיה הקלה וארגיש משוחרר נורא, אבל האמת שההפך היה נכון. הסתבכתי, הרגשתי שזרקתי החוצה מלא חומר אבל בלי תרגום ובלי הקשר ואולי בכלל לא צריך להסביר אבל בכל זאת יש לי את הדחף לעשות את זה דווקא כאן, דווקא עכשיו, ממרחק של שנה. לחשיפה יש מחיר והוא שאין לאן לברוח. זה מחיר שתמיד רציתי לשלם והגיע הזמן להשלים איתו. זאת הדרך שלי לתקשר, אני דוחף את עצמי לקצה, קצת נבהל, בורח ואז חוזר מחוזק. קיבלתי המון תגובות מרגשות והבנתי שכן עשיתי משהו והזזתי משהו אצל מישהו. את האלבום חותם שיר בשם ״כל מה שיבוא״, שהוא בעצם אותו הטקסט מהשיר שפותח את האלבום ״משהו אחר (הולך לקרות הלילה)״ רק בלחן אחר, הפקה אחרת וכוונה שונה לחלוטין. אני מבקש בשיר הזה לקבל את כל מה שיבוא, ולא סתם השיר קיבל מין לחן והפקה חלומיים, קצת מהורהרים ומחפשים, אבל עם איזו השלמה שאני פה כדי להישאר, כדי לקבל, כדי לחיות, כדי לגעת, כדי להרגיש ולבטא וללמוד להיות עם ״כל מה שיבוא״ #זרםתודעה @gevatalmor

A post shared by Ran Danker (@randankerkhalil) on

באלבום האחרון אמרת שהרבה דברים שם נכתבו מדברים מאוד אישיים שכתבת ביומנים שאספת במשך שנים, ואז כשסיימת לכתוב, שרפת את כל היומנים.
"אני עדיין עושה את זה. אני אוהב לשרוף את זה אחרי שאני משתמש בזה לאיזושהי יצירה. זה כמו מחשבה, היא עוברת. אני כל הזמן חושב דברים, מוציא אותם ואז רוצה להתקדם הלאה, כדי לא להיתקע במקום שהייתי בו. זה מבחינתי נותן לי את האפשרות להמשיך את המסע". 

כשחושבים על רן דנקר, אי אפשר שלא להיזכר לרגע בנינט ולהתמוגג. בספטמבר האחרון השניים התארחו במופע של עילי בוטנר בקיסריה ושרו את "מה שלא הספקתי לומר", והעיניים הנוצצות של טייב אמרו הכל.

תגיד והתמונה שראינו לא מזמן שלך ושל נינט ביחד.
"מי זאת?".

אני רוצה להגיד לך שהיה כיף לראות את זה, אם אפשר עוד פעם נשמח.
"האמת שגם לנו היה ממש כיף. זה היה מפגש להופעה בקיסריה אצל עילי בוטנר, והאמת זה היה רגע די מרטיט".

אחרי הרבה מאוד שנים שלא נפגשתם.
"כן, גם כל השנים האלה לא שרנו ביחד ולא נפגשנו על הבמה, והיה בזה משהו עוצמתי. זה מסוג הרגעים האלה באמת שאין איך להסביר אותם. פשוט לא ידעתי מה יהיה, אמרתי אולי אני אעלה לבמה וזה יהיה פלופ נוראי, וההתרגשות תהיה מוגזמת. ואולי ייצא משהו, לא יודע אם לא טבעי, כי ידעתי שמשהו טבעי יקרה שם, אבל לא ידעתי איך זה ייראה. ופתאום במפגש הזה על הבמה הרגיש לי שאין עולם, פתאום 'וום', הכל נעצר, הרגע הזה קורה, ואני חושב שגם הקהל הרגיש את זה".