רגע לפני שתחזור לשפוט בעונה החדשה של "המטבח המנצח VIP" (פרק הבכורה ביום שני, אחרי החדשות, קשת 12), רותי ברודו התראיינה ל"גלית ואילנית" ודיברה על הקשר הישיר בין המצב הפוליטי לקושי הגדול בענף המסעדנות: "זה פוגע גם לנו בעסקים, כל הסיפור שקורה כאן זה היסטרי, נורא ואיום. זה לא רק ההפגנות, יש תחושה שאתה לא יודע מה יהיה בעתיד, יש איזושהי בהלה. זה כל כך שורף לכולנו ואין לנו מצב רוח, אז פחות יוצאים, פחות קונים, יש מיתון, מרגישים את זה. זה כואב לדעת שכולם סובלים עכשיו, ובשביל מה?".

ברודו היא הבעלים של קבוצת R2M, שמחזיקה תחתיה 17 עסקים ו-1,200 עובדים, וגם בימים קשים כמו באינתיפאדה השנייה, היא פתחה מסעדה חדשה. אבל מבחינתה המצב החברתי-פוליטי עכשיו הוא יוצא דופן: "היום זו תחושה אחרת לגמרי, תחושה עצובה. אז ידעתי שדברים יסתדרו, עכשיו אנחנו לא יודעים מה יהיה בעתיד".

בט' באב, לפני כחודש, המסעדנית חטפה ביקורות רבות לאחר שהחליטה להשאיר את המסעדות שלה פתוחות, על אף שהיא עושה את זה כבר שנים. "אנחנו פתחנו כי אנחנו תמיד פתוחים ביום הזה, כבר 20 שנה. אף אחד לא שאל ואף אחר לא אמר, ופתאום זה הפך למשהו. אם זה מפריע למישהו שאני פתוחה בתשעה באב זה לגיטימי, הוא לא צריך לדעת מזה, זה לא היה צריך להיות העניין שלו ולא צריך להפריע לו. אבל היה כאן מעשה של תקשורת ועיתונות, שדוחפת את הדברים ומלבה את הלהבה. זאת הייתה התחושה שלי".

סגרת החודש את המפעל שהתחיל את הכל, הקופי בר.
"אני אומרת את זה הרבה פעמים: אני נולדתי בקופי בר. כל מה שהיה לפני זה היה, אבל שמה הפכתי להיות אדם שטיפה אוהב את עצמו. אחרי כמעט שלושים שנה אנחנו מעבירים את כל הצוות למקום אחר וזה לא יהיה באמת הקופי בר ביד חרוצים. שמה גדלתי והפכתי להיות מי שאני. אני משווה אותו לילד שאין לי, זה דבר שהתפתח לאט לאט, גדל והפך להיות אישיות בפני עצמה, מהקופי בר גדלו העסקים. זה לא קשה לי, אבל בסוף זה כן סגירה של תקופה, תקופה מאוד משמעותית בחיים שלי".

המצב במדינה משפיע על "המטבח המנצח VIP"?
"בטח, זה נכנס לשולחן. היו שם קצוות שונים של אנשים מעולמות אחרים לגמרי, ובסוף כולם מתחברים. זה מתחיל במלחמות קטנות ובסוף כולם הופכים לעם אחד, זה מה שצריך. בסוף אנחנו עם אחד ואני אומרת: 'מה, אתם סתומים? תשבו ביחד ותסגרו את העניינים'".

את שופטת בצורה אחרת מאשר ב"מאסטר שף"?
"אולי ביקורות קצת פחות גסות רוח, אבל שופט זה שופט, טעים או לא טעים. זה תחרות לגמרי אמיתית".

איזה מטבחים נפגוש בעונה הזאת?
"יש לנו מטבח עיראקי, מטבח אשכנזי הארדקור של אריאלי ולוינסון, מטבח בריא נורא של פאולה וליאון, יש את המטבח הרומני של מעיין אדם ויונה ויש את נרקיס שהם הלכו למטבח המרוקאי, אבל לא באמת, הם עשו עבודה מאוד יפה. זה פשוט כיף".