כמה שחיכינו לרגע הזה והערב (מוצאי שבת, אחרי החדשות בערוץ 12) זה סוף סוף קורה - נבחרת "מאסטר שף" מגיעה לאולפן והתחרות האמיתית מתחילה. לנבחרת תחכה המשימה הכי ישראלית שיש, עם טוויסט כמובן.

השף ישראל אהרוני, אחד מארבעת שופטי "מאסטר שף", מודה שהוא מתרגש לקראת הרגע הזה - ושהנבחרת השנה מגוונת מאי פעם. "הנבחרת הזאת שונה מכל הנבחרות שהיו עד עכשיו", תיאר אהרוני בשיחה עם גלית ואילנית, "המנעד והמגוון של המתמודדים והמאכלים הוא הרבה יותר רחב מהרגיל".

"כמטאפורה לזה - לא היה חריימה אחד בינתיים העונה", סיפר אהרוני, "בדרך כלל יש 7,000 חריימות שעפים ימינה ושמאלה. לא שיש לי משהו נגד חריימה, להפך, אבל זה רק מראה שיש מגוון הפעם. אנשים העזו".

לאחרונה נשאלו חברי הנבחרת מי השופט הקשוח מכולם בעיניהם - ומי שזכה בתואר היה דווקא אהרוני. הוא מודה שזה הפתיע אותו. "עשו משאל ויצאתי השופט הכי רשע, זה הדהים אותי. אני אימת המתמודדים? איך יכול להיות דבר כזה?", תהה אהרוני, "הייתי בטוח שאני השופט הנחמד. אני לא חושב שאני רשע, הביקורת שלי עניינית לחלוטין".

העונה התשיעית של מאסטר שף יוצאת לדרך (צילום: מאסטר שף, קשת12)
"אין בינינו משחקי אגו". שופטי "מאסטר שף" | צילום: מאסטר שף, קשת12

אתה ושאר השופטים טיפוסים שונים מאוד, איך אתם מסתדרים על הסט?
"חצי מהזמן אני על הרצפה מצחוק, זה כיף. יש בתוכנית הזאת וייב נורא טוב וחיובי, אנחנו באמת נהנים וצוחקים. גם כשאנחנו מתווכחים ולא מסכימים לפעמים, זה באווירה מדליקה, מצחיקה, משעשעת ומעניינת".

יש גם משחקי אגו לפעמים?
"יש לנו ארבעה אגואים יפים מאוד בלי עין הרע, אבל אין משחקי אגו בינינו. זה מנוטרל לחלוטין. זה נדיר, מדהים וראוי לציון. בכל זאת, את חיים אני מכיר 38 שנה, את אייל 30 שנה ואת מיכל מאז שהייתה בצבא. אנחנו כבר בוגרים, לא צריכים להוכיח את עצמנו. זה מיותר בשלב הזה של חיינו".

במהלך השנה החולפת, תוך כדי משבר הקורונה, אהרוני הפך לסבא בפעם השנייה. "הנכד השני נולד יום לפני הסגר הראשון", סיפר, "ראיתי אותו לשלוש דקות ואחר כך שבעה שבועות לא ראיתי אותו, זה היה מטורף".

הסבאות שינתה אותך?
"זה מדהים. כשהנכד הבכור שלי נולד, אמרתי לבתי תמרה - 'אין שירותי בייביסיטר, זה לא יקרה. תבואו פעמיים בשבוע לחצי שעה, אתן לו סוכריה, פוצי-מוצי והביתה'. בחצי השנה הראשונה זה באמת היה ככה, אבל אחר כך כבר התחננתי שיביאו אותו. הוא ישן אצלי פעם-פעמיים בשבוע, אני מוציא אותו מהגן ופשוט חולה עליו. אני סבא שפוט והנכדים שרופים עליי, מי היה מאמין".

View this post on Instagram

A post shared by Israel Aharoni (@aharoni)

לסיום, אהרוני נשאל על סימן ההיכר שלו - הצמה המפורסמת. בעבר סיפר כי הוא שוקל להיפטר ממנה, אבל תמיד התחרט ברגע האחרון. האם יש סיכוי שבקרוב זה יקרה ולכבוד גיל 70 המתקרב יפרד ממנה? "הצמה כל כך מיותרת, היא נמאסה עליי לגמרי", הודה אהרוני, "העניין הוא שאין לי אומץ לגזור. יום אחד זה יקרה, בלי דרמה. אעמוד מול הראי, אקח מספריים, אגזור אותה באדישות, אזרוק אותה לפח וזה ייגמר".