רגע לפני הגמר הגדול של "בית ספר למוסיקה" (מוצ"ש אחרי החדשות בקשת 12): נועה קירל הגיעה לאולפן של "גלית ואילנית" וסיפרה על החוויה כמורה. "זה כבוד אדיר, להיות מורה בגיל 19 זה מטורף. חשבתי שזה ממש מגניב כי לא התקבלתי לפני כמה שנים ופתאום אני המורה".

"בהתחלה אמרתי לעצמי 'אני בת 19 וצריכה להיות מורה, מה אני אגיד להם?' ואז, כשהתחלתי את התהליך, גיליתי שיש לי הרבה מה ללמד. זה הפתיע גם אותי. הילדים האלה כל כך מדהימים ומוכשרים, הייתה לי חווית מטורפת. כל פעם שתלמידים מהכיתה שלי עלו לשיר הרגשתי פתאום כמו אמא".

כשנשאלה מה מחכה לנו בגמר "בית ספר למוסיקה" ענתה קירל: "זה משהו שאי אפשר להסביר, זה קסם שצריך פשוט לראות אותו. כל פעם אני נדהמת לראות את זה, ילדים בני 8, 10 או 12 עולים לבמה וואו, הם פשוט מדהימים. הם מוכשרים ויודעים מה הם רוצים, הגוף קטן אבל הנפש היא גדולה והם מדויקים, חזקים, מרגשים ועוצמתיים".

ומה נסגר עם הדמעות אתם שואלים? "אני חושבת שיש משהו יותר מרגש בלראות ילדים עולים על הבמה ושרים כמו מבוגרים", אמרה קירל, שבכתה לא מעט לאורך העונה. "איך ילד ששר מילים כל כך קשות יכול להבין בכלל על מה הוא שר ולהעביר את זה בצורה כזו מושלמת? אי אפשר להישאר אדיש לזה".

כמישהי שמזוהה עם עבודה קשה מסביב לשעון, הקורונה אילצה את קירל לקחת חופש לראשונה מזה שנים. "בהתחלה שהיה סגר היה חודש שלא עשיתי שום דבר, נורא נלחצתי כי אני רגילה לעבוד 24/7, אבל האמת שנהניתי מזה", היא מספרת. "התחלתי להתאמן, לישון ולנוח וזה היה נחמד".

השבוע, קירל ובן זוגה, יהונתן מרגי שחררו את "אמבולנס", שיתוף הפעולה המוזיקלי הראשון שלהם יחד. כשנשאלה איך זה לעבוד עם בן הזוג ענתה קירל: "יש בזה משהו נורא כיפי כי שנינו עושים את אותו דבר. אני לא יודעת אם הייתי יכולה להסתדר בתוך זוגיות אם מישהו שלא מבין, לא מכיל ולא מהעולם הזה. זה נראה לי על גבול הבלתי אפשרי. זה מרגיש לי כרגע שמרגי הוא היחיד בעולם שיכול להבין אותי, את מה שאני עושה ולהכיל את זה".

"מצד שני זה מאתגר לעבוד ביחד. לכל אחד יש את הצוות שלו, את האג'נדה שלו ויש חילוקי דעות אבל בסופו של דבר לקחנו את זה למקום חיובי. באנו לזה חכמים, ידענו שזה יכול בשנייה להתפוצץ אבל גם יכול להיות כיף. התוצאה מדהימה ואנחנו גאים בה מאוד".

קירל התייחסה גם לאפשרות שבעקבות חוזה ההקלטות הבינלאומי, תעבור לחו"ל. "גם אם אעבור לחו"ל הרצון הכי גדול שלי זה לייצג את ישראל בעולם ולא לעזוב את ישראל. גם אם אני אצליח בעולם, אני תמיד אדבר על ישראל ואציג אותה באור חיובי, זה משהו שנורא חשוב לי".