כמו רבים מאזרחי ישראל, גם עיתונאי חדשות 12 מנחם הורוביץ וזוגתו תחיה, שגרים בקריית שמונה, מסתגרים בבית ורואים את בני המשפחה והנכדים רק מרחוק. היום (שישי), ניצלו השניים את הזמן הפנוי כדי לדבר עם גלית ואילנית בשיחת וידאו על המצב החדש. "יש פה חוסן של התושבים שבמשך עשרות שנים ישבו במקלטים ולא היו בלימודים", אמר מנחם. 

"ברוך השם, מתרגלים לשגרה החדשה", הוסיפה תחיה, "יש לי תחושה שאנחנו כבר חווינו חוויות מסוג כזה, אירועים ביטחוניים קשים. ישבנו במקלטים ימים ושבועות עם ילדים קטנים, אז יכול להיות שהתחסנו. אנחנו מסתכלים על זה קצת אחרת, פעם לא היו וואטסאפים ושיחות וידאו". 

למרות הימים המורכבים שעוברים על כולם, הזוג הצבעוני שומר על אופטימיות ומוצא נקודות חיוביות בכל הסיטואציה. "עושים לנו סדנת הכנה לגיל הפרישה", התלוצצה תחיה, אנחנו לומדים לעשות את זה יחד וגם לחוד. מנחם התחיל ללמד אותי לשחק שחמט ואני ממליצה לו על ספרי קריאה, סדרות וסרטים מעניינים. אני חושבת שהרבה שנים לא הגעתי מוכנה לפסח שבועיים לפני". 

לא רבים יודעים, אבל סלון ביתם של מנחם ותחיה הופך בשבתות ובחגים לבית כנסת אליו מגיעים בני משפחה וחברים לתפילות, אבל עם פרוץ המגפה החליטו השניים לסגור אותו עד יעבור הזעם. "אני קלטתי את העניין של הקורונה הרבה לפני פרופסור ברבש ולא נתתי שיתקיימו פה מניינים כבר שלושה שבועות", אמרה תחיה והוסיפה תקווה שבקרוב יחזרו לשגרה המיוחלת. 

ומה בנוגע לחיקוי החדש של מנחם בארץ נהדרת, אותו מגלם הקומיקאי אודי כגן? העיתונאי הוותיק והאהוב לא ניסה להתחנף והצהיר שהוא פחות התחבר. "אני לא אהבתי אותו ואני גם אגיד לך למה", אמר "המלל היה בסדר גמור, אבל הוא היה יותר מדי שמנמן". תחיה שישבה לצידו התפלאה וסיכמה את העניין בפשטות: "הוא עדיין מתכחש לכך שהוא יותר שמן מהשחקן. מנחם זאת המציאות".