עוד רגע עולה בקשת 12 (חמישי אחרי החדשות) "הקינוח המושלם" - התוכנית הכי מגרה על המסך, שבה ארבעת השופטים: קרין גורן, אסטלה, מיקי שמו וישראל אהרוני, יחפשו את הקינוח שגם יהיה מרשים מבחינה חיצונית וגם יהיה טעים בצורה קיצונית. הארבעה לא יטעמו את הקינוח אם הוא לא יפה בעיניהם, ורק אם הוא יעבור את שלב הנראות – השופטים ישפטו אותו גם במבחן הטעם.

לכבוד עליית התוכנית החדשה, אהרוני ושמו התארחו אצל גלית ואילנית, וסיפרו על החוויה יוצאת הדופן: "אני עוד שבועיים בן 70", אמר אהרוני, "נשבע לכם, היו קינוחים שנפלה לנו הלסת. לא ראיתי קינוחים כאלה בחיים שלי". 

"הפורמט של התוכנית הוא חדש, אין כזה", המשיך אהרוני, "אתה יכול להיות מי שאתה רוצה – מקצוען, לא מקצוען, רק תביא את הקינוח המדהים ביותר שאתה יכול לעלות על הדעת. לצד הוויזואלי יש ערך אדיר. הביאו קינוחים גם מדהימים במראה וגם בטעם. גם אלה שלא עברו היו קינוחים מדהימים. זה היה אכזרי וקשה נורא לבחור".

את אהרוני אנחנו רגילים לראות על המסך כשופט ב"מאסטר שף", אבל הפעם הוא לקח על עצמו את האתגר והצטרף לשורת שופטים שמתמחים בקונדיטוריה – ושם הוא דווקא בעמדת נחיתות. "אני היחידי שלא קונדיטור", אמר אהרוני, "אין לי ידע טכני כמו שיש נניח למיקי, לכן היה לי נורא מעניין לשמוע את מיקי, אסטלה וקרין".

עבור הקונדיטור מיקי שמו, זו דריסת הרגל הראשונה בעולם הריאליטי והפריים טיים. "הטיפ המרכזי והראשוני שקיבלתי מאהרוני הוא להגיד למתמודד מה צריך לעשות ולא מה אתה היית עושה", סיפר שמו בהתרגשות. ועל פי מה הוא שפט? "אותי מעניין איך מתמודד יהיה בשלב הבא של התוכנית ועדיין יפציץ, ויראה את הוורסטיליות שלו כמתמודד דווקא במאני טיים". 

מיקי שמו וישראל אהרוני מתכוננים לקינוח המושלם (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
ובאילו מתמודדים הם נתקלו בתוכנית? | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

בניגוד לתוכניות בישול אחרות, הפעם הגיע סוג שונה של מתמודדים. "אנחנו רגילים למתמודדים עם סיפורים קורעי לב", אמר אהרוני, "אבל בתוכנית הזאת כמעט אין. לעומת זאת, בתוכנית יש סיפורים מצחיקים מאוד או מעניינים מאוד, וטיפוסים – זה פשוט הורס. ואנחנו השופטים – אנחנו קרקס נודד, רביעייה מגוחכת ומצחיקה באופן מיוחד".

ואיך בכל זאת, אחרי טעימות אינסופיות של קינוחים, הם מצליחים לשמור על הגזרה? "מיד למחרת אוכלים עלים", חשף אהרוני, "אחרת אין סיכוי, זה המון".