שלושה שבועות אחרי שמאי שכטר ובן זוגה משה יחזקאל מ"חתונה ממבט ראשון", הביאו לעולם את בנם הבכור, שיתפה מאי פוסט כואב ואמיץ על התחושות שהיא חווה מאז הלידה, הגעגוע לאחיה שנפטר בשנה שעברה ועל הקושי להיקשר לתינוק. "זה הגיוני שאני בוכה יותר מהלוויה של אחי? אני מיילדת ולא ידעתי שאלה עוצמות הכאב הפיזי והנפשי", כתבה מאי והוסיפה, "אני לא מרגישה קשורה אל עדי, לא בפן הנפשי בכל אופן. אני על טייס אוטומטי ומחלבה אנושית בגדול - נגמרו לי החיים".

אותו היריון הגיע לאחר הפלה שעברו, הרצון והציפייה לילד היו עצומים - וברגע שאמור היה להיות הכי מאושר, פתאום הגיע קושי. בריאיון שערכו אצל ל"גלית לאילנית", שיתפו השניים על התהליך שעוברת מאי, ההתמודדות של משה והכוח שלהם בתור זוג שעושה הכל קצת אחרת.

"קיבלתי המון הודעות, שמונים אחוז הזדהו איתי ואמרו שגם הן חוות את זה ומבינות", מאי שיתפה על התגובות שקיבלה להפוסט שפרסמה לאחר הלידה. "עשרים אחוז פנו אלי כי היו בטוחות שאני הולכת להתאבד יום למחרת, הן דאגו שאני לא אקפוץ מהגג". היא הסבירה והבהירה: "לא הייתה לי שום כוונה להתאבד או משהו כזה חס וחלילה". 

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by May Shechter Yehezkel (@may_shechter)

 

הבנתבזמן אמת מה את עוברת?
"בגלל שאני מהמקצוע, אחרי שלושה שבועות של בכי הרמתי דגל אדום ופניתי לעזרה. בחודשיים האלה עברתי תהליך ואבחנו לי דיכאון אחרי לידה. הייתה כותרת פתאום ואמרתי: 'אני בדיכאון אחרי לידה? על מה ולמה?' היה לי ממש קשה".

לא ידעת מאיפה מגיע העצב?
"ידעתי מאיפה הוא מגיע, אבל היה לי קשה לקבל את האבחנה של: עדי ודיכאון אחרי לידה, למה זה מגיע לילד? נכנסתי לטיפול במרכז חווה בבית חולים שיבא תל השומר, מיום ליום התחושות מזדקקות, אני שלמה עם זה ומטפלת בעצמי. גיליתי שזה קורה לאחת מחמש נשים והייתי בשוק, אני מהמקצוע ולא ידעתי שזה כל כך שכיח".

לצידה היה משה, שברגע הכי מאושר בחיים - חווה את מאי כואבת ועצובה. "זה מאוד מתסכל. אני הייתי באורות ומאי פתאום בחוויה הפוכה לגמרי. אחד הדברים הכי מתסכלים שחוויתי היה חוסר היכולת להבין, אבל מהר מאוד הגעתי למסקנה שאין לי יכולת להבין - אז לקחתי לעצמי מקום אחר ואני משתדל לתמוך ולהכיל. אנחנו עושים את זה ביחד, זה לא שלקחתי על עצמי תפקיד של מטפל בבית, לפעמים אני בקשיים ומאי עוזרת לי". 

בתוך מערבולת הרגשות בה נמצאת מאי, גם משה, כמו כל הורה צעיר חווה - לא מעט תסכולים. במהלך השיחה, מאי שיתפה על הרגע בו משה ניסה לעזור לה - ולא במכוון גרם לה לבכות במשך יומיים. "יש לו את התסכולים שלו", פתחה מאי ושיתפה, "באחד הימים שהיינו בדרך הביתה מרופא עם עדי, משה אמר: 'אני אבוא בגישה הפוכה ואאפס אותה'. הוא נכנס למוד קשוח ואמר לי: 'הכל בסדר, יש לך ילד בריא, יש לך תמיכה ודרגת הקושי לא כזאת גבוהה' - ואני הרגשתי שהקרקע נשמטת לי, כי חשבתי שעכשיו גם הוא לא מבין אותי, איבדתי את זה לגמרי ובכיתי יומיים".

מאי שיתפה על הפער בין ההכלה לעצב שחוותה לאחר שאחיה נפטר, לבין הצער שהציף אותה דווקא ברגע שאמור היה להיות המאושר בחייה. " עם אחי, הייתה לגיטימציה להיות בדיכאון ובחרדה לאבד, כי בן אדם נפטר. עכשיו אין את הלגיטימציה הזאת - כי יש משהו חי בבית. ברית זה דבר שמח, אבל אני בברית הייתי הדבר הכי עצוב בעולם. זה נורא קשה לראות מישהי מפורקת, כמה בן אדם יכול להכיל? אני מניחה שזה בסדר גם שהוא יתפרק ויהיה עצבני".

כנראה שרגעים מאושרים מגיעים בצרורות, כי ממש לאחר הלידה של בנם עדי - משה הפתיע את מאי בטבעת אירוסים, שנתיים אחרי "חתונה ממבט ראשון". "מאי אמרה לי שהיא לא יולדת בלי שיש לה טבעת על האצבע", שיתף משה עם חיוך.

"זה קרה במלונית בבית החולים, תוך כדי שאני מניקה את עדי", נזכרה מאי וסיפרה: "משה אמר לי שהוא יוצא לעבודה. כשחזר הוא הניח את הטלפון, שם שיר ובא עם הטבעת. אני פשוט התחלתי לבכות, הייתי בשוק", סיכמה בחיוך.