הבלוגרית והמנטורית לזוגיות, ענהאל שמואלי, היא אם לשלוש בנות ובשבת האחרונה הצטרפה למשפחה בתה הרביעית לאחר תהליך ארוך ולא פשוט של טיפולי פוריות. היום (שישי) היא התארחה אצל גלית ואילנית וסיפרה על החוויות הקשות שעברה ועל הזוגיות עם עקיבא בן זוגה.

לאחר חמש שנים של ניסיונות להיכנס להריון, אחרי שלוש לידות טבעיות, ענהאל מרגישה שההריון והלידה האחרונים שהסתיימו ממש לפני מספר ימים, היו אחרים לחלוטין מהפעמים הקודמות.

לפני פחות משנה, פרסמה ענהאל פוסט בעמוד האינסטגרם שלה בו היא שיתפה את העוקבים בקושי שלה להיכנס להריון ועל התהליך שהיא ועקיבא עוברים, וקיבלה על כך תגובות לא פשוטות. "התגובות שקיבלתי לא הגיעו מנשים שיש להן הפרעת פוריות, אלא מנשים שמתמודדות עם עקרות משנית", סיפרה ענהאל לגלית ואילנית, "אישה צריכה להבין שזה שיש לה כאב, זה לא פוגע בכאב של מישהי אחרת". 

View this post on Instagram

A post shared by anael Shmueli- שושה (@anaelshmueli) on

התהליך שענהאל ועקיבא עברו יחד כזוג, בא לידי ביטוי גם בתכנית של "אמא מחליפה" שישודר מחר (מוצ"ש, אחרי החדשות, קשת 12). ענהאל חשפה אצל גלית ואילנית שבתקופת הצילומים היא נכנסה להיריון ללא ידיעתה, כך שזו הייתה חוויה מאוד משמעותית והיא למדה ממנה המון במיוחד בהקשר הזוגי. "בשבוע הזה הגעתי לכל כך הרבה תובנות בהקשר של עקיבא. אני מעריצה אותו", אמרה ענהאל.

העיסוק של ענהאל הוא בתחום הזוגי ומניסיונה זוגיות עוברת כל הזמן קשיים. "כששואלים אותי מה הטיפ הכי שטוב שיש לי לזוגיות, אני אומרת שבסוף כל יום אתה מתמודד עם החסרונות שלך בזוגיות. בכל יום אתה מסתכל על עצמך במראה ובמשברים הכי גדולים פוגש את עצמך", הודתה ענהאל, "התוכנית הזו גרמה לי להעריך את עקיבא. אנחנו יחד 13 שנה וזה משהו שביום יום אתה לא מרגיש".

קושי גדול שחוותה במהלך התוכנית "אמא מחליפה" היה עניין הזמן שעקיבא לא מקדיש למשפחה בעינייה. "היה לי הרבה דין ודברים עם עקיבא על הזמן, היינו מתווכחים הרבה על השעה שהוא היה חוזר מהעבודה. הלכתי עם בטן מלאה על זה, וכשיצאתי משם הבנתי שזה לא כמות אלא האיכות", סיפרה ענהאל.

"זוגיות שעוברת כל כך הרבה שנים של התמודדות אמיתית – זו אהבה אמיתית. צלחנו את הקשיים וזה לא ברור מאליו, אני בת להורים גרושים, עברתי חיים מאוד לא פשוטים והתחתנתי עם עקיבא אחרי מסע ארוך. חשבתי שגירושים זה משהו תורשתי ורק כשהכרתי את עקיבא הבנתי שזה השפיע עלי. נורא פחדתי להתחתן, נכנסתי לחרדות לפני החתונה. אבל כשהתמודדנו עם הקשיים והתגברנו עליהם ביחד, למדתי להעריך את מה שיש לי וזה לא מובן מאליו שיש לי בעל תומך ומפרגן".